Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusioperheen joululahjat

Vierailija

miehen lapset ekasta avioliitosta viettävät meillä joulua, välit ovat niin hyvät että kaikki lahjat kerätään meille ja avataan sitten aattoiltana.

Pikkuisen kuitenkin omaa mieltä kaivaa kun äiti on laittanut lapsilleen 10 v ja 12 v lahjaksi esim muutaman euron puuvärikynät ja itse olen hankkinut vaatteita, cd-levyn yms ja tyttö sitten kysyy että onkohan äiti ostanut mulle tän levyn kun se tietää että mä tykkään tästä yhtyeestä?? NO en halua edelleenkään kirjoittaa lahjapakettiin että Hyvää Joulua Emmalle! Toivoo iskä ja Marketta. Oma äitini kyllä laittaa näille lapsille lahjat ja kirjoittaa niihin nimellään että Hyvää Joulua. Mitens muilla?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

kerropas ap meille miksi sinä olet niin itsekäs että piti rikkoa perhe ja viedä mies?

häipyisit itse edes jouluksi huitsin kuuseen ja antaisit lasten viettää aikaa isänsä kanssa.

äitipuolet vain sattuvat olemaan aina pahoja...

Vierailija

niitä lahjoja ostella. Ehkäpä se äiti ei ole niitä lahjoja ostamatta välinpitämättömyyttään vaan köyhyyttään. Mitä pahaa siinä on jos lapset ei tiedä keneltä lahjat on peräisin. Ja oletko sinä ihan todella ostanut itse vain omaan käyttöösi tarkoitetuilla rahoilla ne lahjat vai miehesi lasten isä tai ehkäpä teidän YHTEISILLÄ rahoilla ? Mitä jos kirjoittaisitte kortteihin isältä tai ei mitään nimeä.

Vierailija

Johan se kuuluu kauniisiin käytöstapoihinkin, että tuon ikäiset tietävät keneltä ovat lahjat saaneet, jotta voivat niistä kiittää oikeaa henkilöä!

Kuulostaa tosi typeriltä nuo " neuvot" , että äidin lahjat pitäisi jotenkin pimittää tai että ap:n pitäisi kenties ottaa ne omaan piikkiin!

Vierailija

erikseen. Miksi ne äidinkin lahjat pitää rahdata sinne teille? Ei kai äitiä innosta ostaa lahjoja jos ei edes näe lasten iloa niitä avatessa.

Vierailija

että sikäli heillä on kyllä ihan " kokonainen" perhe. Exän käytös johtuu hänen haluttomuudestaan " järjestää" joulua. Heidän suvussaan ei ole ollut tapana antaa paljon lahjoja. Meillä taas on lapset saaneet useita paketteja ja näin minusta kuuluu olla.

Ap

Vierailija

Jos äitiä ei kiinnosta uhrata kuin muutama Euro, niin hän sitten kantakoon siitä vastuun, jos lapset sen huomaa.

Eli sinuna en kokisi syyllisyyttä vaan kirjoitatte korttiin tietenkin nimenne. Et voi kantaa vastuuta äidin piheydestä.

Ja jätä edellinen kommentti omaan arvoonsa. Joillakin ihmisillä on aina huono päivä...:)

Vierailija

Esim. Miehen pojalle kirjoitamme että Isä ja Anne, ja minun lapsille kirjoitamme Anulle/Villelle Äiti ja Lars.

Samoin toimii myös mieheni ex-puoliso ja hänen uusi puolisonsa, ja kaikki isovanhemmat.

Vierailija

Ensinnäkin, mitä valiä sillä mitä äiti antaa lapsilleen lahjaksi? Jos hän ei ole jouluihminen eikä tykkää ostaa lahjoja, mitä se sulle kuuluu?

Toiseksi, miksi ihmeessä ne äidin antamat lahjat pitää teille raahata? Eikö hän voi ne itse antaa lapsilleen? Silloin ei tarvitse mitään nimiä kirjoitella mihinkään, kun jokainen antaa itse omat lahjansa.

Vierailija

ap olisi perheenrikkoja. Ja vaikka olisikin, niin se ei oikeuta teitä mokomaan solvaukseen! Ja kuka täällä muka tietää eksän tulotason? Mistä saitte päähänne, että kyseessä on köyhä yh?

AP! Itse laittaisin vain reippaasti oman nimeni korttiin. Lapsille ei tarvitse tosiaankaan lavastaa mitään äidin puolesta. Siitä jää kuitenkin kiinni. Lapset ei ole tyhmiä!

Vierailija

Meillä ei tarvitse kirjoittaa kuin saajan nimi, koska kaikki lahjat ovat meiltä, omilta vanhemmilta. Onneksi ei ole tuollaisia uusperhesotkuja.

t.kolmen äiti

Vierailija

haluavat eksän rangaistukseksi maksavan kaikki lahjat. Ettei vaan tarvisi omaa lompakkoa raottaa lasten takia...

Minusta ap:n kannattaa vaan laittaa omat nimet kortteihin. Mitäs sitten? Ei kannata stressata liikoja. Meillä on vähän samanlainen tilanne: äiti osti lapselle mm. synttärilahjaksi ilmapalloja paketin... Heh. Lapsi itsekin tajusi, koska arveli äidin rahojen menneen uusiin vaatteisiin. Musta kysymys on vaan arvovalinnasta ja nuukuudesta. Kaikki ei välitä ostaa lapsilleen mitään.

Vierailija

eikä olla edes uusperhe. Onhan se kiva voida kiittää antajaa lahjasta.

Älä välitä noista avohoitotapauksista. Ensiksi, voihan sitä löytää eronneen rikkomatta avioliittoa. Toiseksi, kaikki eronneiden exät eivät ole yksin tai köyhiä. Kolmanneksi, kaikki miehet eivät ole rikkaita maksettuaan muutamasta lapsesta elatusavut. Neljänneksi, kaikki äitipuolet eivät käytä miehen rahoja vaan ihan itse työstä palkkana saatuja.

Eli: ei ole pakko tuoda äidin lahjoja teille jos hän haluaa antaa ne itse. Ja ilman muuta kaikki laittavat korttiin antajan nimen. Kyllähän sen yleensä tunnistaa jo myös käsialasta, eikö teillä muka.

Vierailija

hyvätuloinen yhteishuoltaja, joka kuittaa kuukausittain kunnon elatusavut exältä. Silti etävanhemman luona on lisäksi hankittava kersalle kaikki harrastusvälineet ym. kun aikuiset ihmiset eivät kykene sopimaan yhteistä lastaan koskevista asioista. Että Joulua vaa sullekin.

t. Ilkeä äitipuoli

Vierailija

Ja on muuten aika tyhmää ja kapeaa ajattelua aina syyllistää uutta puolisoa erosta.jokainen tietää ettei ne aisat niin yksinkertaisia ole. Ja Alkuperäiseen asiaan: Hienoa että kannat huolta siasta ja onkos sillä niin väliä keneltä mitäkin tulee, parasta on Joulun taika ja hyvä mieli. Kyllä ne palpet ne asiat jossain välissä hoksaa, ei ne niin pieniä enään ole.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat