Päiväkodin valinta Espoossa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei

Olisin kiinnostunut tietämään miten olette valinneet päiväkotia lapsellenne Espossa. Vai onko se niin että sitä ei valita vaan ollaan onnellisia kun saadaan jostakin lähialueen päivkodista paikka?Kävittekö etukäteen tutustumassa eri päivkoteihin vai haitteko paikkaa vain lähimmästä vai miten toimitte?

Kertokaa vinkkejä!! Tarvitisi kohta alkaa miettimään näitäkin asioita.

Erityisen kiinnostunut olisin jos joku tietää jonkin hyvän päiväkodin Espoonlahden / Kaitaan alueelta.

Kommentit (4)

Vierailija

Hei,

riippuu tietysti lapsen iästä myös minkälaiseen ratkaisuun päätyy, mutta itselläni oli pari vuotta sitten pähkäiltävänä reilun yksivuotiaan kohdalla kunnallinen perhepäivähoito vrs. joku muu vaihtoehto.

Kävin tutustumassa lähialueen kunnallisiin päiväkoteihin sekä muutamaan yksityiseen päiväkotiin. Sain siis myös kunnallisen perhepäivähoitopaikan, ja kaikki pitivät minua hulluna kun valitsin kuitenkin päiväkotihoidon. Valintani perustana oli enemmänkin intuitio ja tunne, joka välittyi kun kävin tutustumassa hoitopaikkoihin.

Lisäksi painotin sitä tosiseikkaa, että lasten turvallisuuden kannalta on oleellista että päivähoidossa ei pyöritetä toimintaa vajaalla miehityksellä, koska sen lisäksi että se uuvuttaa työntekijät se vähentää sylien ja käsien määrää ja heikentää oleellisesti lasten turvallisuutta, jos sijaisia ei käytetä. Sijaisten käytöstä olin valmis maksamaan hieman extraa samoin kuin kodinomaisesta ja rauhallisesta tunnelmasta sekä siitä tunteesta, että lapset ovat hoitopaikassa aina ensimmäisellä sijalla.

Näillä kriteereillä päädyin pieneen yksityiseen päiväkotiin Otaniemessä, joka oli järkevästi mieheni ja oman työmatkani varrella. Ja täytyy sanoa, että hoitoon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mikäli kiinnostuit sovi rohkeasti tutustumiskäynti, vaikka et tuonne suunnalle tavoittelisikaan....ohessa yhteystideot (http://www.saunalahti.fi/jamera/index.html)

Tsemppiä hyvän hoitopaikan etsintään ja luottoa omaan tunteeseen siitä että kommunikaatio päivähoitohenkilöstön kanssa pelaa.

Vierailija

Itse olen käynyt juuri tuon seudun hoitopaikkoja läpi toistakymmentä. Mene ihmeessä tutustumaan, jotta osaat laittaa hakemukseen kaksi mieluisinta. Kunnallisella puolella olisin itse saanut lapseni toiseksi laittamaani vaihtoehtoon. Espoonlahti ja Kaitaa taitavat muuten olla eri päivähoitopiirejä, kunnallisella voi varmaan hakea vaan oman piirin paikkoihin..?

Omalla listallani nousi parhaiksi vaihtoehdoiksi kuitenkin pari pientä yksityistä päiväkotia, joista toiseen laitoin lapseni. Mutta ihmiset arvostavat niin eri asioita, soita ja käy kaikissa kiinnostavisssa!

Vierailija

Kun kahden lapsemme päivähoito aikanaan tuli ajankohtaiseksi, mietin ja pohdin tätä aihetta paljon itsekin. Kävimme tutustumassa useampaan alueemme (Matinkylä-Olari) yksityiseen päiväkotiin ja kuuntelemassa myös heidän esittelytilaisuuttaan asukaspuistossa. Kaikkien tutustumisten jälkeen päädyimme kuitenkin lähellä (ehkä 100 metriä) sijaitsevaan kunnalliseen päiväkotiin ja olemme olleet todella tyytyväisiä valintaamme. Tässä tapauksessa tuttuus ja turvallisuus ajoivat kaikkien pienten yksityisten ja erityispäiväkotien ohi. Päiväkodissamme on onneksi ollut riittävä työvoimatilanne oikeastaan koko ajan, henkilökunta on mukavaa ja ennen kaikkea lapset viihtyvät.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat