Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

punaviinistä vielä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

eli mitä hyötyä siitä pitäisi olla??

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ainakin punaviini parantaa verenkiertoa eli myös kohdun verenkierto paranee. Siinä on myös flavonoideja joista lienee jotakin hyötyä. En valitettavasti tiedä tarkemmin.

Vierailija

Hilma-Kaisalle onnea plussasta!

Toivotaan crisse että sieltä virkeät alkiot odottaan sulatuksen jäljiltä (vai onko ne alkioita vai munasoluja vai miksi niitä kutsutaan?). Mekin tuossa miehen kanssa juteltiin että jos nyt homma onnistuu niin pitkälle että saadaan rakkuloita (jotka vielä hedelmöittyy) niin siirretään saman tien 2 jos kysyvät määrää. Kun kuitenkin ainakin 2 lasta toiveissa, ja ikääkin alkaa olla, joten kaksoisraskauden riski ollaan valmis ottamaan. Mutta kun nyt edes sen yhden saisi joka kiinnittyisi ja jaksaisi sen 9 kk.

Vähän jännittää jo, kun eka ivf eikä tiedä miten nyt reagoi. Puregon annostuksella 100. Punktio vähän pelottaa, munatorvien aukiolotutkimus oli niin kamala kokemus että haluan kyllä kaikki mahdolliset mömmöt punktioon.

Vierailija

että ehkä mun kysymyksestä sai sen kuvan että oisin moittivaan sävyyn udellut että joitko siirron jälkeenkin=), en sitä toki tarkoittanut ja samaa olen itsekkin ajatellut, että jatkan lasillisen ottamista testaamiseen asti=).

Mä taidan piinailla yksikseni, hain PAS seuraa täs joku aika sitten mutta hiljaista oli... ei sen puolen, vähän hissukseen yritän tästä muutenkin selvitä, yritän vähän vältellä tätä palstailuakin ettei mene pää aivan sekaisin ja siviilissäkään en tästä koitoksesta ole kertonut kuin äidilleni=).

Tuntuu että haluaa vältellä turhia paineita vaikka kyllähän niitä kertyy ihan omastakin takaa... Kiitos silti tuesta ja peukutuksista, toivon parasta pelkään pahinta...

Vierailija

En mä ajatellut, et sä niin olisit ajatellut! Tulipa sekava lause...

Voi harmi, ettet saanut piiniskavereita! Joskus voi käydä noin. Ei huolta, mä voin kyllä mielelläni piinistellä sun kanssas, jos haluat tukea. Musta tää palsta on ollut aivan henkireikä näinä kahtena vuotena. Vaikka pettymyksiä on ollut, niin jotenkin täältä on saanut lohtua ja uutta toivoa.

Tuu kertomaan, kun olet saanut kyytiläisen/set matkaan? Oletko harkinnut siirrettäväksi yhtä vai kahta?

Vierailija

mikä ettei ois Sitä Ihanaa Pahoinvointia, kyllähän sulla raskaushormooneja on jo kehossasi kun testikin jo näytti plussaa , ja eikös pahoinvointi juuri niistä hormooneista johdu=), eli kyllä se Sitä Itseään nyt taitaa olla, nauti nyt=)!

Vierailija

Nyt mä varmaan saan monen ihmisen moittivat katseet niskaani kun sanon että join sen desin verran joka ilta siirron jälkeenkin. pp9 taisi olla viimeinen kerta kun join. ALoitin juomaan muistaakseni siirtoa seuraavana päivänä, kun silloin perjantaina ostimme 2 litran pakkauksen viiniä. Kun sitä sitten jäi (en siis silloinkaan juonut kuin sen yhden lasillisen), niin päätin kokeilla juoda sitä joka ilta. Nyt ei tietenkään enää tulis mieleenkään juoda, kun tiedän olevani raskaana!! Muutenkin mulla oli mottona elää mahdollisimman normaalia elämää piinisaikana. Uskon kyllä että viini auttoi rentoutumaan (stressi ei kai ole hyväksi), lisäsi verenkiertoa ja ehkä flavonoiditkin auttoivat. Todellisuudessa kiinnittymiseen ei itse voi vaikuttaa, joten henkimaailman juttujahan nämä ovat :)

Nyt varmasti kaikki juoksevat alkoon ostamaan punkkua. Pitäisikö mun saada Alkolta jotain provikkaa, heh heh.

Toivotan ONNEA Crisse sun passiin. Seurailen piinistäsi ja pidän peukkuja pystyssä! Oletko jo jossakin pinossa??

Hilmis

Vierailija

Minä koitin tässä piiniksessä tuota punaviiniä. Join lasin (siis jotain desin verran) viiniä joka ilta. Tulos oli mukava: tänään plussasin! Tiedän toki, että ei sitä punkun piikkiin voi laittaa, mutta ei siitä haittaakaan ollut :) Nyt on vaihdettava punkku johonkin alkoholittomaan.

Hilmis

Vierailija

aivan mielettömän paljon Onnea Plussasta=), olenkin välillä aina käynyt seurailemassa muunmuassa Sinun Piinailuasi.

Itselläni ois PAS loppuviikosta jos siirettävät selviävät, ja muistin lukeneeni jotain punaviinistä eli hain sitä sitten viikonloppuna jo ja olen kans juonut lasillisen joka ilta nyt... lähinnä mies oli vähän epäuskoinen punkun vaikutuksesta että sen takia lähdin onkimaan tarkempaa faktaa sen hyödystä, ja sinun tapauksesihan osoittaa ainakin sen ettei siitä haittaakaan varmaan ole=).

Vielä kerran Onnittelut=), plussat tuo aina toivoa muillekkin

Vierailija

Toivottavasti Hippusesi virkoavat hyvin. Itsellenikin siirrettiin 2 alkiota, nyt jännittää onko molemmat matkassa. Hassu juttu, mutta tänään olen huomannut etovaa oloa, eilen ei ollut vielä mitään :) Voikohan pahoinvointi alkaa noin yhtäkkiä, lienee mielikuvituksen tuotetta..

Vierailija

Mun käsityksen mukaan punkkua kannattaisi nimenomaan juoda inssin tai alkion siirron jälkeen eli piinisaikana. Sopiva määrä lienee noin 1 desi eli sama mitä myös ikäihmisille suositellaan verenkierron parantamiseksi. Tuskin noin pienestä määrästä voi olla haittaa.

Onnea plussasta!

Vierailija

piinailemaan vaikka tuohon PAS-seuraa viikolle43 pinoon, sama se onko kyseessä PAS vai IVF vai mikä lie=), kiva piinailla porukassa.

Vai pitäiskö perustaa uusi pino, vaikka " ivf/isci/pas piinailijat viikko43-44" =)?

Vierailija

ultrattu on ja alkuviikolle menee. Lääkärin mukaan kyllä punktioon päästään mutta olin ymmärtävinäni että ei siellä kovin montaa rakkulaa ole kasvamassa, yksi isompi. Jatketaan puregon 100 ja huomenna sitten Orgalutran jarruttelemaan. Mielenkiinnolla odottelen minkälainen hormonihirviö viikonloppuna edessä kun ei ole mitään sivuoireita tähän asti ollut.

Crisselle onnea huomisee, jos ne hippuset otetaan huomenna sulamaan niin onko siirto sitten huomenna vai perjantaina?

Vierailija

kiitos vinkistä. Pitääkin varautua punkulla kun olen kuullut minäkin tuosta verenkiertoa parantavasta vaikutuksesta.

Ja crisse, voidaan varmaan piinistellä pian yhdessä, en ole pinoutunut vielä mihinkään IVF/ICSI pinoihin. Meillä on edessä ensimmäinen IVF. Lyhyellä kaavalla, olen nyt kaksi iltaa piikitellyt ja huomenna ultrataan. Sitten varmaan kuullaan miltä näyttää ja milloin IVF edessä. Lääkäri väläytteli jo mahdollisesti perjantaita mutta olisin tosi ihmeissäni jos olisi jo niin aikaisin. Ultrassa näkyi viimeksi pieniä rakkuloita, mutta alkuperäinen aikataulu oli mielestäni viikon 44 loppu...ehkä käsitin väärin minkä viikon perjantai oli kyseessä.

No huomenna sitten varmaan kuullaan arvio.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat