3D ,4D ultra kertokaa kokemuksia -ev-

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

En tiedä mitä haluaisit tietää, mutta oltiin Helsingissä Femedassa. Lääkäri oli erittäin ammattitaitoinen ja saimme rauhassa katsoa pienokaista. Välillä katsottiin kaksiulotteisella (normaalilla ultralla) ja sitten kolmiulotteisella. Vauvan piirteet eivät näkyneet niin selkeästi kun odotin mutta se johtui kai siitä kun menimme jo raskausviikolla 22. Lääkäri sanoi että kannttaisi käydä vasta n. viikolla 26, jolloin näkyisi selkeämmin esim. kasvon piirteet. Saimme mukaan cd:n, jota oli kiva jälkeenpäin katsella. Käynti oli aika kallis (yli 100 euroa itse maksettavaksi. En muista tarkkaa summaa), mutta kannatti käydä. Saimme myös tietää sukupuolen. Kannattaa käydä!

Vierailija

Kävimme kovin suositulla lääkärillä 4Dssä. Odotettiin ultralta paljon kun kaikki olivat sitä niin kovasti kehuneet. Noh...

lääkäri oli myöhässä, mikä ei sinänsä ole kovinkaan erikoista eikä kovasti haitannut. MUTTA, hänellä oli ilmeisesti varsin kiire jonnekkin sillä hän oli todella töykeä ja välinpitämätön. Otti meidät kiireellä sisälle, mun piti nopeasti hypätä pöydälle ja sitten oltiinkin jo ultraamassa. Epämääräistä sohimista sieltä täältä ihan tavallisella ultrakuvalla.. Pikaisesti lääkäri yritti katsoa vauvan kasvonpiirteitä 4Dllä, vauva nukkui kädet naamalla. Sitten lääkäri alkoi runnomaan mahaani jotta vauva heräisi. DVdllä ei näy juuri mitään muuta kun tavallinen ultra osuus pari minuuttia ja sitten 4Dn kohdalla hirveää heilumista kun vatsaani runnottiin. Enkä edes liioittele kun sanon että sitä runnottiin sillä mulla oli ultran jälkeen vatsa kipeänä monta päivää. Lääkäri ei edes saanut vauvaa sitten hereille ja tiuskasi vihaisesti " no ei se nyt tahdo herätä!" . siihen loppui ultraus ja sitten pihalle. Ei kättelyä, ei mitään hyvää sanaa, vajaa 10 min ultrauskäynti, ultra ihan tavallisella ultralla, hinta 120¿.. Minä en enää ikinä tule menemään 4D ultraan enkä voi suositella ainakaan kyseistä paikkaa ja kyseistä lääkäriä kenellekään sillä me ei ainakaan saatu vastinetta rahoillemme. Tai saatiin, sitten kun vauva syntyi mutta se onkin sitten jo toinen ja huomattavasti paljon iloisempi tarina :)

Vierailija

Viikolla 32 jouduin käymään 4D-ultrassa, koska vauvan munuaisessa oli ongelma. 4D-ultrassa ongelman yksityiskohtia ja vakavuutta selvitettiin.

oli tosi yksityiskohtainen, munuaisten pienimmätkin yksityiskohdat näkyivät. 4d ultran tulokset auttoivat suunnittelemaan munuiasvaivan hoitoa jo ennen kuin vauva oli syntynyt. Eli omat kokemukseni vain hyviä.

Vierailija

Kävimme 4D ultrassa viikolla 26, koska olin koko ajan äärimmäisen huolestunut vaavimme hyvinvoinnista.

Jos haluat ns. nähdä tulevan vaavisi naaman, niin en tiedä suosittelenko. Kyllähän kasvonpiirteet paljon selvemmin näkyivät kuin normaalissa ultrassa, mutta aika lailla " sumuinen" kuva piirteistä kuitenkin jää + vaavilla ei ainkaan noilla raskausviikoilla ole juurikaan rasvakerrosta, joten aika aavemainen vauvan naamatalu vielä on. (se miten hyvin kasvot näkyvät on tietty myös asentokysymys, kaikki vaavit ei ole kauhean halukkaita paljastamaan kasvojaan).

Se miksi ainakin minä maksoin ilomielin reilut 100 euroa tuosta ultrasta oli se, että tuolla ultralla tosiaan saatiin todella ykityiskohtainen terveysselvitys. Lääkäri kävi läpi kaikki mahdolliset sisäelimet, raajat yms. ja kun vaavimme sai ns. terveenpaperit sain vihdoin jonninmoisen siulunrauhan ja aloin iloitsemaan raskaudestani (siihen asti olin vain itkuatuhertanut, kun pelkäsin kaiken koko ajan olevan päin p..)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat