Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan alkuraskauden selkäsärky normaalia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viime raskaudessa mulla oli n. rv 5 selkäsärkyä. Se raskaus todettiin tuulimunaksi. Onnistuneissa raskauksissani en muista olleen selkäsärkyä (voi olla etten vaan muista, vaikka olis ollut). Nyt on rv4+6 ja taas on ristiselkäsärkyä. Onkohan se ihan normaali raskausoire?

Kommentit (7)

Vierailija

Te siis joilla on nyt juuri ollut alkuraskaudessa selkäsärkyä. Minulla on myös nimittäin ollut ihan raskauden alusta asti, ja särky on tosi voimakasta melkein joka päivä. Nyt on kyllä jo rv 13, saa nähdä miten ja miten kauan vielä jatkuu raskaus ja toisaalta jatkuuko selkäsärkykin pitkään.

Minullekin lääkäri on sanonut, että voi johtua vain kohdun kasvusta ja muutenkin elimistön muutoksista, mutta jotenkin minusta ei tunnu ihan siltä. Kahta lastamme odottaessa ei mitään tällaista särkyä ollut, mutta keskenmenossa oli. Mutta en tiedä, ehkä se on sattumaa...

Mutta kertokaahan miten raskaus on jatkunut ja onko selkäsärky helpottanut!

Vierailija

Eilen olin päivystyksessä aivan valtavan selkäkivun takia ja se setä siellä sanoi, että se kuuluu raskauteen, kun painopiste alkaa muuttua ja muutenki painoo tulee. Sanoi vaan että ku oon niin varhaisessa vaiheessa,niin edessä on luultavasti vielä monet selkäkivut ja et raskaus on niin lyhyt aika ihmisen työelämässä, ettei kannata turhaan yrittää olla töissä vaan hakee herkästi sairaslomaa. Kysyin siltä, etttä voisko se selkäkipu olla merkki jostain kohdunulkoisesta raskaudesta tms. ja se sanoi, etttä sellasta ei kannata murehtia, että siinä tulee sitten ihan muut oireet... tänään siis rv 8+6

Vierailija

Mulla oli sillä lailla, että kun valitin selkäsärkyä (oli tosin rv 15) niin silloin otettiin virtsanäyte, jotta suljettaisiin virtsaputkentulehdus pois. Kuulemma siihen riittää pelkkä selkäkipukin, ettei ota kipeetä virtsatessa...

Tsemppiä!

Tinttu81

Vierailija

Mulla särki ensimmäiset kymmenen viikkoa alaselkää aina aamuisin ja päivällä töissä. Kävin lääkärissäkin jo kyselemässä onko jokin vialla, mutta kerrottiin kuuluvan normaaliin raskauteen selän asennon muuttuessa.

Nyt viikkoja 21+2 eikä selkäsärkyjä ole kuin satunnaisesti (alle 1 krt/vko ja yleensä nekin johtuu tavaroiden nostelusta tai väärästä työasennosta). Säryt katosivat yht.äkkiä viikon 10 jälkeen, eikä ne ole ainakaan vielä tulleet takaisin. Kuulemma viimeinen kolmannes saattaa sitten tuoda myös säryt takaisin.

Vierailija

Mulla merkkasi km, kovat kivut, en voinut nousta lattialta , luulin iskiakseen. Sit ultrassa selvisi et sikiö lakkasi elämästä just siinä päivänä ku oli kivut

Uusimmat

Suosituimmat