Lapsi ja pukeutuminen. Ratkaiskaa ongelma?

Vierailija

Kolmevuotias tyttäreni on koko kesän viihtynyt lähinnä kesämekoissa tai kotosalla ihan pelkissä pikkuhousuissakin. Hän on hyvin lämminverinen. Nyt kun syksy on saapunut, meillä käydään veristä taistoa vaatteista. Mitkään ei kelpaa, kaikki tuntuu huonoilta. Ja ihan turha kuvitella, että hän suostuisi laittamaan useamman kerroksen päällekkäin. Tein selväksi, että ilman vaatteita ei sitten ulkoilla. Nyt hän on jo kolmena päivänä jäänyt yksin sisälle, kun ulkoilen isoveljen kanssa. Joka kerta hän sanoo lähtevänsä ulos, ruvetaan pukemaan, vaihdetaan vaatteita, sovitetaan yhtä jos toistakin takkia ja lopulta molemmat hermostuvat ja hän jää sisälle. Onko kellään samanlaista? Tai jotain ideoita dilemman ratkaisemiseksi? Kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija

Enkä halua ajatella edes olevani kenenkään kasvattaja.

Sinä olet kasvattaja, halusit tai et. Tällä hetkellä kasvatat lastasi turvattomuuden tunteeseen, koska hän ei saa kokea rakastavaia rajoja. Hyvä, että olet valmis oppimaan, mutta sinun ON KANNETTAVA AIKUISEN VASTUU!

Vierailija

Siis tää ainoastaan jos teillä on oma piha ja mahd.mennä ulos-sisään ihan nopsaan.

Minäkin kyllä olen sitämieltä että lapsi ei päätä mitä puetaan vaan aikuinen.

Toinen ehdotus olisi et illalla käytte jo valmiiksi vaatetaiston ja teroitat sillon ulos lähtiessä et tyttöhän itse valitsi (äidin ohjauksella) nää ja nää vaatteet ed.iltana?

Vierailija

jäädä sisään kun te ulkoilette. Kyllä minä saan ulkohaalarin päälle 6-vuotiaalle rimpuilevalle (ja joskus jopa purevalle) pojallekin, joka on minulla silloin tällöin hoidossa. Ei saa vain antaa periksi.

Vierailija

kyllä se niin vielä mun mielestä on, että jos annetaan kolmevuotiaan päättää, mitä puetaan, niin on aika huonoille poluille lähdössä. ton ikäinen osaa pompottaa aika paljon, jos antaa hänen pompottaa. ei muuta kuin puet ne mitä mielestäsi kuuluu olla ja menette ulos. alkuun voi olla huutoa, mutta eiköhän hän pian huomaa, kuka on pomo talossa.

Vierailija

Tyttäreni täyttää tammikuussa 4 v. ja painaa tällä hetkellä 20 kg ja on 112 cm pitkä. On tukevarakenteinen, muttei lihava. Viisivuotias veljensä painaa 17 kg ja on 107 cm pitkä. ap

Vierailija

eiköhän sitä voi elää ja oppia vaikka aikuinen muodostaakin säännöt. me jo eläisimme lasten kanssa yhdessä heidän säännöillään olisi elämä yhtä kaaosta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat