Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö lapsella olla talveksi kahdet talvikengät ja

Vierailija

kahdet toppavaatteet (esim. kaksi halaria tai kaksi takkia+toppahousut)?

Kommentit (8)

Vierailija

Ne on niin älyttömän kalliita, että en ymmärrä miten joku raaskii ostaa useammalle lapselle joka talveksi kahdet erilaiset ulkovaatteet!

Itse ostin tyttäreni toppapuvun ja talvikengät erään liikkeen loppuunmyynnistä, ja silti niille tuli hintaa yli 100 euroa. Yleensähän jo toppapuku on 80-150 euroa ja talvikengät 60-100 euroa, jos noin niin kuin normaalihinnoissa liikutaan.

Joten ei mulla ainakaan ole varaa ostaa kahta toppapukua tai kaksia kenkiä. :( Enkä mä näe niihin mitään tarvettakaan. Kuivuuhan ne aina yön aikana, jos ulkona leikissä kastuu. Ja jos likaantuu niin pahasti että pitää pestä, niin seuraavana päivänä ei sitten ulkoilla, korkeintaan ikkunaluukusta haistellaan vähän raitista ilmaa. En mä kyllä ole joutunut kertaakaan toppapukua pesemään talven aikana, ei ole lumessa leikkiessä menneet koskaan niin likaiseksi... ;)

Vierailija

Ja varaakin on ihan hyvin.

-Reimatec,käytettynä huuto.netistä,ollut jonkun kakkospukuna joten on todella hyvä kuntoinen,20e

-Lassie supratech,Anttilan poistotangosta 20e

-H&M toppatakki 19.90e (ainoa täyshintainen)

-Jonathanin toppahousut,huuto.net 1.50e

-Pionin nahkaiset talvikengät,Halosen poistolaari 15e

-Viking goret,Stockan outlet 6e

-Lennen toppahattu,uutena Virosta,6e

-2x toppahanskat,Jonathan ja joku " merkitön" yht.6e

Yht.94,40e ja tässä on vielä paljon sellaista missä olis voinut säästää.. :)

Enkö todellakaan ole hakemalla hakenut näitä,ostanut olen jos on " vastaan tullut"

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

En mä kyllä ole joutunut kertaakaan toppapukua pesemään talven aikana, ei ole lumessa leikkiessä menneet koskaan niin likaiseksi... ;)

Hhhhmmmmm... Erikoista kyllä meillä menee lumileikeissäkin vaatteet likaisiksi. Kyllä noita teitä aina sen verran hiekotetaan.

Mutta meille on kertynyt varapukuja tuttujen kautta ja olen kyllä kokenut ne ihan käteviksi. Varsinkin kun käydään välillä kaksikin pitempää ulkoilua päivässä. Toiseksi on hyvä kun talviloma reissulla (jotka tehdään lappiin) on pari pukua mukana, niin ei haittaa jos mäessä toinen puku kastuu voi ulkoilla vielä samana päivänä uudestaan.

Mä ostan yleensä alesta pukuja enkä ole koskaan maksanut lasten toppavaatteista yli 30 euroa ja kaikki olleet laadukkaita pukuja. Samat alle 30 euron puvut jääneet pikku sisaruksille ja kierrätetty vielä serkuillakin.

Juuri ostin Prisman alesta lapsille uudet Kuomat 24,95 euroa. Niistäkin jää vielä muillekin käytettävää. Kaikki ei niistä tykkää mutta musta ne tosi hyvät lapsille, lämpimät, kestävät, ja pitää vettäkin ihan hyvin (ei tietenkään voi verrata kumikenkiin).

Vierailija

mutta meillä on.

Ei tule niin kalliiksi jos ei osta merkkivaatteita.

Meidän toppapuvut a 25 eur/kpl ja ihan hyvät.

Kengät on vikingit 45 eur tarjouksesta ja toiset " rymykengät" on kirpparilta 3eur ja ovat vain lähinnä varakenkinä.

Vierailija

Meillä oli viime vuonna pojalla tummansini-kirkkaanpunainen puku (tummansininen muuten mutta punaista yläosassa raidassa) ja siihen sopivat punaiset toppakengät.

Tänäkin vuonna monissa mallistoissa oli minusta tosi unsex-puna-sinisiä pukuja ja joissain ihan selkeesti punainen joka kuitenkin pojalle suunnattu.kuva tmv.

Jos pinkki-punaiset niin ehkä sit itsekkään en laittais :)

Uusimmat

Suosituimmat