Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis häh, kuukautissuojana kestoside?

Vierailija

En ole tiennytkään, että sellaisia on olemassa, mutta miksi ei olisi... Aika ällöltä kyllä kuulostaa, käyttääkö joku palstalaisista?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Vierailija:

</p> <p> <br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

Enkä niitä käsin pese, vaan koneessa, muun pyykin seassa, eikä mitään ongelmaa asiasta.

muiden pyykkien seassa. Kunhan ohjelma on 60 c. Mielummin vaaleiden (valkoisten) kanssa, mutta jos ei sillä hetkellä satu olemaan valkoista muuta pyykkiä, niin sitten vaikka vaaleiden, mutta AINA 60 c ohjelmalla pesen.

Ja siteet huuhtelen ensin, ennen koneeseen laittoa.

Niin, ja perheessämme on 3 lasta+ mies, ja heidän pyykkejään siis välillä siteiden kanssa samassa koneessa. So what?

Miten muuten peset omat alusvaatteesi, joihin tulee esim. ohivuotoa? Eri koneessa kuin muiden perheenjäsenten vai? Mitä hirveää on veressä?

Vierailija

tilata iloisesta maapallosta kestositeet. Ärsyttää niin hemmetisti aina ostella niitä kertakäyttösiteitä vielä erikseen pakatuissa muovikuorissa, jos pitää niitä kauan, tulee hajuongelmia. Jos vaihtaa usein, menee rahaa ja kaatopaikat täyttyvät. Täytyy tosiaan kokeilla.

Vierailija

mä käytän ja säästän näin osaltani luontoa. eivät täytä roskista tai tyhjennä kukkaroa ja peseytyvät kestovaippojen mukana koneessa.

Vierailija

Minullakaan ei niin kovin runsas vuoto, että tuntuu paljon kivemmalta pehmoista kangasta käyttää. Ei ole sen paksumpi kuin ohutside, ja välissä ohut muovikangas suojaa läpivuodoilta. Halvaksi tulee, helppo pestä ja kuljetella kotioloissa. Ulkomaanmatkoilla ym reissutessa käytän kertakäyttösiteitä, ja kyllä sen eron huomaa, suosin edelleen kestoja!

Mutta jokainen tavallaan. Ei kukaan teitä pakota, jotka ette halua. Mutta ei kai se teiltä ole pois, jos joku muu käyttää.

ps. Kuukautiskuppikin on ihana idea, joskaan minulle ei oikein sovi.

Vierailija

Eli kestositeet ovat todella kivoja käyttää ja puhdistuskin on helppoa. Minulla on sankossa (vähän vettä ja etikkaa) pesupussi, johon laitan käytetyt siteen ja sitten vaan koko pussi pesuun. Helppoa ja siistiä! Siteissä ihania kuoseja ja ovat oikeasti mukavia käyttää. Katsokaapa vaikka sivulta www.igulee.fi Igu*Nellyjä, jotka ovat minun ehdottomia suosikkeja.

Suosittelen kokeilemaan!!!

Vierailija

eli käytän kestositeitä sekä kuukuppia. Itselläni on tosi herkkä iho, ja kertakäyttöisistä terveyssiteistä saan hirveää kirvelyä ja kutinaa, ja ne hiostavat ikävästi.

Kuulin sitten gynekologiltani, että on olemassa kestositeitä, ja muistan kauhistelleeni niitä ensin.

Mutta ostettuani kokeeksi ensin muutaman, ja niitä testattuani en ole enää kertakäyttöisiin koskenutkaan.

Mitä ällöttävää on kestositeissä?

Pehmeää ja imukykyistä kangasta, mikä antaa ihon hengittää eikä siis hiosta tai hierrä, ja edullinenkin käyttää.

Enkä niitä käsin pese, vaan koneessa, muun pyykin seassa, eikä mitään ongelmaa asiasta.

Kuukuppiin tutustuin vasta muutama kuukausi sitten, ja tosi hyvät kokemukset siitä =)

Synnytysten jälkeen kuukautisistani on tullut todella runsaat, ja voin miltei unohtaa kuukautisten olemassa olon kuukupin kanssa.

Uimassakin olen käynyt kupin kera =)

Ihan ehdottomia, en vaihtaisi mistään hinnasta kertakäyttösiteisiin enkä edes tampooneihin.

Miellyttävät käytössä, pitkällä aikavälillä edullisia, ekologista, joten miksikäs ei?

Suosittelen voittamaan ennakkoluulot ja kokeilemaan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat