Vierailija

Siis kun tuntuu, että on vielä ihan lapsi ja POIKA...Näinkö nuorena sitä nykyään aloitetaan touhuilut?

Sivut

Kommentit (56)

...vanhemman rooliin. Keskustelkaa siitä yhdessä ja pyydä hänen mielipidettään isäksi ryhtymisestä. Muistuta, että lapsi voi saada alkunsa heti ekalla kerralla vaikka miten ehkäisisi...

ja tarkoitan että kaikkea muuta. Olin kiltti tyttö, sen kiltimpää ei olekaan, mutta hormonit ne on hiirelläkin. Se alkaa kädestäpitämisellä ja pussailulla 12-vuotiaana, etenee kaikenlaiseen hyväilyyn 14-vuotiaana ja 15-17-vuotiaana on jo täysi työ pitää housut jalassaan, ihan sen takia että halut on niin kovat. Se on hormoneissa, se on meissä kaikissa, ei ole hyvä kieltää sitä kokonaan, parempi on opastaa että tee se poikaystävän kanssa, seurustelkaa ensin vähän aikaa. Ei voi sanoa ettei sitä saa tehdä ollenkaan, käy niinkuin kotikaljalle, käy ja käy ja lopulta räjähtää. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulla 11-v eka poikaystävä, ja 14-v eka sellainen jonka kanssa olisi voinut harrastaa seksiä. Tai siis vähän painostusta oli vanhemmalta (17v) poikaystävältä ja minäkin olisin vähän halunnut, mutta en kuitenkaan vielä uskaltanut. Kun lopulta se neitsyys meni 18 v. niin kyllä sitä oli jo pantattukin. 17v. olisi minusta ollut hyvä ja luonnollinen ikä.

Eli sen että näin toimien koen että voin olla niin rauhallisin mielin asian suhteen kuin se vain äitinä on mahdollista. Ei salailua puolin ei toisin, lapsi voi puhua aiheesta kuin aiheesta ja tarvittaessa pyytää apuakin ilman että kokee ettei aihe ole sopiva puheenaihe käsiteltäväksi kun hän on " vasta 15-16v" tms.

Mutta mm sen tässä on elämän varrella oppinut ja muistaa vielä omastakin nuoruudesta että äidin ehdoton ei sai aikaan useimmiten vain kapinaa, mutinaa ja uhmaa. Ja niiden yhteisvaikutus yhdistettynä hormooneihin antaa taatusti ikävämmän lopputuloksen useammin kuin se että puhuu lapselle asian eri puolista ja antaa vaikka niitä kondomeja hänelle kuin että sanoisi ehdottoman ein ja vahtisi kuin haukka kaiken mahdollisen ajan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että antaisi varauksettoman siunauksensa petipuuhille ja kutakuinkin kumiautomaatin avaimen.

Ja tietysti sille nuorelle on mainittava puheissaan myös siitä että seksissä on aina mahdollisuus tulla raskaaksi ja lopputulos olla se että tulee isäksi/äidiksi tai joutuu käymään niinkin ikävän tapahtuman kuin abortin lävitse.

Oma kasvu täysin kesken...Mä en hyväksy juuri ylä-asteelle miltei siirtyneiltä vielä sekstailuja. Kyllä mun oma " kipuraja" kulkee tossa ehkä 16 kohdalla. Sorry vaan teille muille asian hyväksyville!

Vauva varmaan.... Lasten kanssa et voi olla koskaan 100% varma, aika näyttää...

Kuvittelin toki noin itsekin kun lapset olivat pieniä, niinkuin meistä varmaan jokainen...

Vierailija:

Lainaus:

voin olla 100 % varma että onnistun tehtävässäni!

Ja lapset kun oppivat parhaiten vanhempien hyvästä esimerkistä

t.11

Seksielämän aloittavat sitten vasta kun ovat AIKUISIA ja kasvatan heidät

siten kuin itsenikin on kasvatettu eli säästämään neitsyytensä avioliitton,jos yhdestä asiasta saavat olla ylpeitä niin siitä.

En ollut 15 täyttänyt ja ihan lapsi vielä henkisesti. Äiti puhui vain ehkäisystä. Omille lapsille aion puhua, että sitten kun ovat valmiita ottamaan vastaan sen mahdolliset seuraukset (raskaus), voivat minun hyväksynnällä harjoittaa seksiä. Ja joka tapauksessa eivät ennen lain sallimaa ikärajaa (joka on useimmille vielä liian alhainen sekin).

Vierailija:

Lainaus:

Ehkä juuri siksi, että itse menetin neitsyyteni tuon ikäisenä ja nyt vasta aikuisena tajuaa, kuinka kakara sitä silloin oli!!!

Meinaatteko aivopestä lapsenne ja lukita heidät tiukasti kotiin kunnes 18v? Miksi otatte mallia amerikkalaisesta " idyllistä" jossa näin toimitaan, mutta todellisuudessa teiniraskauksia on huomattavasti enemmän koska kielletty hedelmä vetää puoleensa.

Aion toimia samalla tavalla omien lasteni kanssa kuin mitä vanhempanikin tekivät: kannustan heitä luomaan hyvän ihmissuhteen - se on tärkeintä. Seksi ilman turvaa ja rakkautta on vain pintaliitoa jossa voi satuttaa itsensä pahasti.

Näillä neuvoilla pidättäydyin seksistä 22-vuotiaaksi ihan omasta tahdostani.

Kaverillani oli tiukka kuri, ei saanut edes treffailla ennen kun oli 16v. Menetti neitsyytensä 14-vuotiaana 25-vuotiaalle kännissä. Oli niin kova tarve todistaa jotain...

Vierailija:

Lainaus:

Aion toimia samalla tavalla omien lasteni kanssa kuin mitä vanhempanikin tekivät: kannustan heitä luomaan hyvän ihmissuhteen - se on tärkeintä. Seksi ilman turvaa ja rakkautta on vain pintaliitoa jossa voi satuttaa itsensä pahasti.

Näillä neuvoilla pidättäydyin seksistä 22-vuotiaaksi ihan omasta tahdostani.

Kaverillani oli tiukka kuri, ei saanut edes treffailla ennen kun oli 16v. Menetti neitsyytensä 14-vuotiaana 25-vuotiaalle kännissä. Oli niin kova tarve todistaa jotain...

Kaikki ne kaverini joille seksi oli jotain kiellettyä, päätyivät puolituttujen/tuntemattomien kanssa kännissä telttoihin jne... ja jokaisella on ollut paljon irtosuhteita, yhdellä lisäksi vielä herpestartunta

Eka seurustelukumppani minulla oli 15- vuotiaana. Olin pojalla yötä, muttei me edes saatu nukkua samassa huoneessa. Hän oli 17-vuotias. Äiti sitten koitti jotain ehkäisystä sanoa ja taisi kysyä haluanko e-pillerit kun siskollanikin oli (sisko oli 14v) kun olet siellä yötäkin. Minusta oli kamalaa kun äiti kuvitteli minulla olevan seksielämää! Että äiti todella piti minua niin aikuisena. Se oli tosi kamalaa ja noloa, kun " seksielämäni" rajoittui siihen että poika hyväili rintojani... Olisin halunnut olla vielä pieni. Neitsyyteni menetin 17v enkä silloinkaan olisi ollut seksiin valmis. Halusin sitä vain siksi koska halusin lapsen. Kesti vielä monta vuotta ennenkuin opin siitä nauttimaan.

Omien lasteni annan olla lapsia ja mielummin toppuuttelen kuin tarjoan kumeja...

Nuoret kehittyvät eri tahtiin..toiset ovat valmiita nuorempina ja toiset vanhempina.Sinuna tukisin ja antaisin ymmärtää ettet lastasi hylkää teki hän mitä vaan.Kaikista kamalinta on se että hylkää oman lapsensa..kantapään kautta sitä on opittava elämään..näin se vaan on!

Luuletko että jos yksi aloittaa niin sitten kaikki muutkin? Joka ikisessä tutkimuksessa joita on tehty on käynyt ilmi että 17-vuotiaista yli 50% on neitsyitä.

hyväksyvät varmaan ryyppämisenkin " koska se kuuluu nuoruuteen" . Ei tuo ole mikään ikä päästää irti ja pitää aikuisina, koska eivät ne sellaisia ole. Jos on sellainen olo että ymmärtää vähän liian hyvin nuoriaan (eli on kaveria) niin on ehkä liian kypsymätön vanhemmaksi itse. Se että " kyllä ne kuitenkin" ei ole mikään selitys jonka turvin voi livetä vastuustaan. Tekeehän ne nuoret mitä huvittaa, mutta aikuisten tehtävänä on rajoittaa, vaikka kuinka ikäväksi vanhemmaksi itsensä tuntisi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat