Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mika sellainen sairaus lapsella voi olla (jota epaillaan/tutkitaan) ettei siita haluta kertoa koulussa, edes omalle opettajalle?

Vierailija

eihän asia kuulu vieraille, eikä opellekaan, mutta kunhan mietin, mikä juttu on kyseessä, kun viikkokausia tutkitaan (ei yhtäjaksoisesti, vaan 1-2 pvää viikossa). Yleensä koulussa/ tutuillekin tilitetään kaikki ripulikakan väristä alkaen, mitä ei haluta lainkaan paljastaa?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

jos lapsellani epäiltäisiin jotain vakavaa, haluaisin kyllä lapseni hoitajan/ opettajan olevan asiasta selvillä.

Vai ovatko jotkut sairaudet niin häpeällisiä. ettei niistä haluta mainita?

Periaatteessa koulusta pitäisi kysyä lupa poissaoloihin, eikä vain ilmoittaa, että taas ollaan 2 päivää lääkärissä.

ap

Vierailija

vaikeista taudeista kuten syövistä eivät kaikki halua heti kertoa, samoin kuin mielenterveysongelmat halutaan pitää useimmiten salassa

Vierailija

Opetan 16-20-vuotiaita ja opiskelijat kertovat ihan liikaakin omista asioistaan minulle. En haluaisi välttämättä tietää aborteista ja muusta sellaisesta.

Vierailija

tällaisia asioita, joihin liittyy pelkoa ja epävarmuutta. Toiset kertovat avoimesti kaikki asiansa, toiset pitävät enemmän sisällään. Itse kuulun jälkimmäisiin. Ei asian, josta ei kerrota puolitutulle, tarvitse todellakaan olla mitään häpeällistä tai noloa.

Vierailija

tyyliin X oksensi kolmen kertaa ja kakka on ollut kummallisen väristä... Näitä ei koulun tarvitsisi tietää, riittää, että isä sanoo X:n olevan sairas ja poissa 2-3 päivää.

Alkuperäiseen kysymykseen kaipaan edelleen kommentteja/ arvauksia.

Mikä on niin noloa/häpeällistä/yksityistä, ettei sitä kerrota opettajalle edes kysyttäessä?

Vierailija

Levittelet sitten toisten asioita täällä. Olen kyllä aina tiennyt, että opettajat eivät ole siitä fiksuimmasta päästä, mutta...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat