Minkä kokoiset talvikengät olette hankkineet 1-vuotiaalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ostettiin 1-vee tytölle kokoa 21 olevat Tepsut. 1.5cm käynti- ja kasvuvaralla. Mitä mieltä olette, olisiko ollut hyvä ostaa isommat? Tiedän, että ylisuuret kengät eivät ole hyväksi, mutta olisi hyvä kuitenki olla villasukkavara ja kenkien tulisi mahtua jalkaan kuitenkin koko talven. Tepsuilla on vaihto-oikeus käyttämättömissä tuotteissa. Auttakaa kokeneemmat!

Kommentit (7)

Vierailija

Meidän 1 v 4 kk pojalle ostettiin talvikengät kokoa 23. Kaupassa mitattiin ja todettiin, että tuo on ihan oikea koko. En kyllä usko, että ovat oikean kokoiset vielä maaliskuussakin - täytyy seurata pohjallisten kanssa pitkin matkaa.

Jostakin olin näkeväni ohjeen, että kesäkenkiin varaa + 1.5 cm ja talvikenkiin + 2 cm. (liikkumisvara + kasvunvara).

Vierailija

Eli mitataan lapsen jalkapohja, esim. meillä 13cm. Siihen lisätään käynti ja kasvuvara 1,5cm saadaan 14,5 joka jaetaan 2:lla. Se tekee 7,25 ja siihen lisätään taas se 14,5 ja saadaan 21,75, eli meidän tytön kengän koko ois tolla kaavalla 22.

Mutta kun kaupassa käytiin mittauttaan niin kuomat kokoa 23 oli sopivat.

Vierailija

MEillä on syksy kengät kokoa 21 ja esikolta on vikingin goret kokoa 22 ja toivon että niillä pärjätään.Ainakin sisällä on jo niillä harjotellu..

Poika oli sillon täyttäny heinäkuussa 1v kun käytti kenkiä sen talven.

Vierailija

Meillä on esikoiselta (syntyi tammikuun lopussa) Pionin talvikengät kokoa 20, keskimmäinen (syntyi maaliskuun lopussa) käytti talvella naapurin kenkiä kokoa 19 ja nyt tämä kuopus (syntyi marraskuussa) aloittaa ainakin noilla koko 20 kengillä. Itse en lähtisi kovin paljon suurempaa kenkää ostamaan, eli kun talvikenkiä tarvii, niin katsoisin villasukka jalassa siitä pohjallisesta, että onko varaa riittävästi. Musta tuntuu, että kahdella vanhimmalla kengät ovat menneet sen kauden miksi ne on tarkoitettu (siis jos talvikauden alussa on ostettu sopiva, niin on mahtunut talvikauden). Näillä näkymin joka vuosi on täytynyt ostaa uudet kengät (vanhin täyttää 5v) ja toivon, että se jalan kasvu jossain vaiheessa hidastuis...

Vierailija

poika on melko iso jalkainen, muutenkin melko kookas vähän yli 80cm pitkä.

Ehkä ne on vähän liian suuret, mut aattelin sit et mahtuu vielä keväälläkin, kun nyt vielä ei itse kävele ja talvella niitä ei varmaan tuu kauheesti käytettyä vaikka ovatkin karvakumpparit. Oikee talvikengän koko maidän pojalle ois varmaan 23. ilman sukkia (tai ohuella sukalla) käytettävät sandaalit on nyt just sopivat (ei siis yhtään kasvuvaraa) ja ne on kokoa 21.

Mä en enää muista et miten se lapsen oikea kengän koko laskettiinkaan. Jos mittaa lapsen jalkapohjan senttimitalla, ni miten se muutetaan kengän numeroksi.

Vierailija

Minä ostin Elefantenin goretexit kokoa 21 jo aikaisemmin syksyllä, kun oli viime vuoden malleja tarjouksessa. Kokeilin just tänään ja ehkä se 1,5cm kasvuvara jää nyt kenkään. Mun mielestä se on ihan hyvä enkä isompia ottais. Tyttö kun ei vielä kunnolla kävele ja yli-isot kengät varmasti hankaloittais ulkona kävelyä talvella. Tosiaan tosta jalan kasvusta on vaikea sanoa millon niitä pyrähdyksiä tulee, mutta jos jää pieniksi kesken talven, niin ei auta kuin hankkia uudet. Mietin, jos muutenkin kattois joulun jälkeen alesta toisetkin kengät (jos noi tuntuu viileiltä kovemmilla pakkasilla), jotkut nahkaiset ehkä ja ne voi sitten olla isommat. Toivon, että noi kengät ei jää tänä talvena kuitenkaan pieniksi, koska sitten luulen, ettei esikoisen vanhat 23 kokoiset mahdu seuraavana talvena jalkaan:)

T: Ynis

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat