Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pusituuteri

Vierailija

Tuossa yhdessä ketjussa kerrot kuinka aiot puhua pojillesi seksistä avoimesti ja sallivasti heidän ollessaan teini-ikäisiä. Mitenkä toimisit jos jompikumpi heistä saattaisi tyttökaverinsa raskaaksi?

Kommentit (5)

Vierailija

Ainahan se on mahdollista että tyttö/nainen tulee raskaaksi kun seksiä harrastaa oli sitten 15v, 20v tai 40v.

Kyse on minusta/minulle siitä millaisessa ilmapiirissä lapsensa kasvattaa, salliva ei tarkoita vain ja ainoastaan sitä että antaa lapsen käteen jo kutakuinkin 10v päivänä ehkäisyvälinepaketin, päinvastoin.

Lisää ehdin kommentoimaan myöhemmin, jos tarvis on:)

Niin ja aion/mme kyllä puhua niistä asioista jo paljon ennenkuin he teini-iässä ovat, silloin on monasti aika myöhäistä ruveta kukista ja mehiläisistä puhelemaan.

Vierailija

Se on niin riippuvaista itse tilanteesta, nuorten iästäkin vaikkakin he toiv olisivat ainakin sen 15-16v ja monesta muusta seikasta.

Lähtökohtana pidän kuitenkin sitä että kun he, ainakin minun juttujeni " ansiosta" , tiesivät sen että raskaaksikin voi tulla niin he myös ovat hyväksyneet sen että heillä on asioista tietty vastuu ja miettineet sitten sitäkin puolta ja jo ennenkuin ovat seksielämän aloittaneet.

He päättäisivät asian yhdessä ja minun roolini olisi olla tukena, apuna ja korvana päätyivät he sitten kumpaan ratkaisuun vain, pitää lapsen tai abortoida hänet.

Sen tiedän että itse en tod.näk olisi aborttia tehnyt jos olisinkin tullut raskaaksi ei suunnitellusti ja ennen aikojaan, koin että kun olin seksielämän aloittanut niin minun oli oltava ainakin suhteellisen valmis myös mahdolliseen raskauteen. Tosin senkin kannan olisi voinut elämäntilanne muuttaa muuksi mutta lähtökohdaksi se on minusta oiva.

Äitini oli hieman alle 18v kun minä synnyin eikä se helppo tie ole mutta toisaalta voihan niitä karikkoja olla 30-40v äidilläkin ja varmasti on myös vaikeampiakin teitä.

Vierailija

harteilla, on ikävää, väärin ja epätasa-arvoista jos opettaa tyttärelleen sen että ehkäisystä huolehtii pääasiassa poika/mies.

Samat sävelet aion luritella myös seuraavalle lapsellemme oli hän sitten kumpaa sukupuolta vain, jos meille sellainen joskus tulee.

Uusimmat

Suosituimmat