clomeista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ootteko kaikki jotka syötte clomeja tai syöneet niin olleet samalla seurantaultrissa. Itsellä olisi resepti clomeihin mut en oikeen uskalla aloittaa. Yksi lapsi on ennestään ja sai alkunsa toisesta kierrosta ja ilman mitään lääkityksiä. Nyt vaan sain lääkityksen kun ollaan yritetty pikkukakkosta tuloksetta jo reilu vuosi. Ovuloin normaalisti ja kierto kyl vaihtelee 26-30 mut aika säännöllinen kuiteskin. Mitään seurantaa ei kuiteskaan ole määrätty, kohtalotovereita?? Uskallanko aloittaa. Tänään eka vuotopäivä...taas.

Kommentit (5)

Vierailija

Yllättävän monet syövät clomeja ilman seurantaa, mutta en kyllä voi sitä suositella. Clomeihin kuitenkin liittyy riskinsä.

1) Kohdun limakalvo voi ohentua liikaa. Jos se ohentuu, niin limiksen kasvattaminen on varsin hankala ja aikaa vievä homma.

2) Monikkoraskauden riski kasvaa. Riski taitaa olla jotain 10%:n luokkaa.

3) Seurannassa nähdään, miten clomit vaikuttavat. Mitäpä niitä turhaan syömään ja annostustakin voidaan tarpeen tullen nostaa.

Itse söin kolme kiertoa clomeja 1tabl/vrk kp 3-7 ja kolmannesta kierrosta tärppäsi. Mulla oheni kohdun limakalvo selvästi ja viimeisimmässä ultrassa näkyi jo kolme munarakkulaa, joten mulla toteutuivat kohdat yksi ja kaksi. Seuraavassa kierrossa oltaisiin siirrytty piikityksiin ja inseminaatioon. Onneksi limakalvo oli ehtinyt kasvaa ennen ovista, sillä nyt odottelen jo 9. kuulla kaksosia. Riski kolmosraskauteenkin oli siis olemassa.

Mia79 ja masumöyrijät rv 32+1

Vierailija

Taidan olla itsekkin aika viherpiipero näissä asioissa, mutta kerronpa sulle oman tilanteeni. Mulla oli hirmu pitkät kierrot, enkä varmaan ees ovuloinutkaan, joten siihen sain sitten clomit+terot. Mulla oli seuranta ultra heti ensimmäisessä kierrossa ja vielä otettiin verikoekin. Ehkä sun kannattaa soittaa omalle lääkärillesi ja kysyä, miten sun pitäisi toimia tai onko sulla mitään seurantaa clomien toimivuudesta. Enpä osaa muuta sanoa!

Vierailija

Mulla toinen munatorvi tukossa, joten ovuloin vähän harvemmin kuin muut. Viimeisin raskaus sai alkunsa clomeilla jotka määrättiin julkisella puolella aluesairaalassa. Kehoitus oli syödä 1tbl/pvä kierron 3-7pvä. Kuukautiskierto on aina ollut tosi säännöllinen 28vrk. Kaksi ekaa kiertoa söin kiltisti määräysten mukaan 1tbl per päivä mutta kolmannessa kierrossa otin kaksi per päivä ja neljännestä kierrosta(jolloin en enää syönyt clomeja) tulin raskaaksi. Nyt on taas resepti valmiina odottamassa seuraavia kuukautisia eikä seurantaultria ole odotettavissa. Määräys oli syödä taas 4 kierron ajan 1tbl/pvä ja jos mitään ei tapahdu, niin saan puhelinreseptin seuraaville kierroille 2tbl/pvä. Eli ei se seurantaultra aina ole mikään pakollinen juttu edes julkisen puolen lapsettomuuspolilla. Mutta tokihan se on ihan hyödyllinen.

Vierailija

Hei!

Itellä ei oo yhtäkään seurantaa ollu eikä gyne edes maininnut asiasta.

Oon syönyt kolmena kiertona clomeja ja kävinkin äsken kysymässä voinko syödä sen purkissa olevan neljännenkin, vastas että voin syödä senkin.

Ekat menkat oli tosi niukat ja hullun kipeet, limakalvot oli siis ohentunu tosi paljon! Toiset menkat olikin ihan normaalit kaikilta osin, joten kolmansia odottelen ja aion syödä sen neljännenkin, jos en raskaana oo tämän kierron jälkeen!

Vierailija

Vielä lisää edelliseen viestiin: Normaaliksi luettava kierto vaihtelee 2(-3) päivää, joten sen suuremmat vaihtelut katsotaan epäsäännöllisiksi menkoiksi. (Luin ton suoraan kirjasta)

Siis tuon takia ehkä sulle on clomit määrätty, jos gyne on kattonu, että sulla on epäsäännölliset... Ei ainakaan muuta tuu mieleen...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat