Itkuisa vauva - ei syö tuttia, mutta sormen imeminen rauhoittaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

1 kk ikäinen tyttöni on kovin itkuisa, itkee pitkiä aikoja kerrallaan, johon ei mielestäni ole syytä, vaikea rauhoittaa. Tissiä imemällä rauhoittuu (vaikka ei välttämättä ole nälkä), usein imaisee vähän aikaa ja sitten nukahtaa (mutta herää, jos lähtee pois tai vie omaan sänkyyn), pelkkä sylissä olo, kantoliinassa tai -repussa olo ei läheskään aina rauhoita. Tutit sylkee pois (olen kokeillut monia erilaisia). Minun sormeani (tai mieheni) imee innokkaasti ja rauhoittuu, omien nyrkkien imeskelystä ei rauhoitu. Oliskohan jotain muuta imettävää, jolla rauhoittuisi?

Kommentit (1)

Vierailija

Meidän poika suostui syömään vain omiaan tai muiden sormia, kunnes sitkeän harjoittelun jälkeen oppi muutama viikko sitten syömään tuttiakin. Nyt on jopa muutaman kerran nukahtanut tutti suussa. Hyviä vinkkejä: paina tuttia hellästi vauvan suuhun samalla kun " hytkyttelet" häntä tai naputtele tutin kantaan, molemmissa konsteissa samalla osa sormista vauvan poskea vasten. Ainakin näin meillä on nyt vähitellen onnistunut ja äidin rinnat " säästyy" syöttämistä varten (tuli nimittäin minulla välillä jatkuvasta imemisestä kipeiksi).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat