Vierailija

Sivut

Kommentit (56)

Ehkä sinä saat tuon helposti, mutta ainakin meillä päin vaaditaan 3800 jo aika paljon. Kuten aiemmin kirjoitin, niin lähtöpalkat on alle 3000 ¿/kk.

Vierailija:

Lainaus:

Itsekin olen Nokialla ja tuo on ihan norm. palkka koodaajalle, jos on vähänkin työkokemusta ja on ollut Nokialla jo jonkun aikaa.

Minusta tuo ei ole edes mikään ihmeellisen hyvä palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta onko mahdollisesti jonkun isomman koodauskokonaisuuden pääkoodaaja? Silloin voisi saada bonusten kanssa suunnilleen tuon verran keskimäärin kuussa.

kauan töissä ja on guru, voi saada tuon palkan. Varsinkin jos lasketaa bonukset mukaan.

Kaikki on mahdollista isossa firmassa.

Sinänsä kova palkka, jos ei ole valmistunut, koska arvostavat nokialla koulutusta ja ammattia. Mutta bonukset nostaa helposti palkkaa.

Mulla pikkasen parempi palkka ilman bonuksia, olen valmis ja ollut noksulla jo 9 vuotta....

en usko niin rankkohin bonuksiinkaan, että saisi tuon summan edes niiden kanssa. Muuten Nokialla voi tienata ihan kelpo summia esim. asiantuntijatehtävissä

Terv. Nokialainen 10 gradella

ja ihan minkä kokoisen vaan, wi siinä auton koossa ole mitään rajoituksia. Mutta en siis tietenkään saisi täyttä autoetua eli bensoja.

Kyllä hyvin voin kuvitella, että teknisellä alalla oleva, hieman pidemmälle koulutettu mies tienaa minua tonnin enemmän. Mitä ihmeellistä tuossa palkassa on? Varmaan Nokian pienimpiä.

Työkaverini poika sai jo opiskeluaikanaan tuntityötä nuorempien opiskelijoiden tuntiopettajana ja vetäisi markka-aikana yli 100 markan tuntipalkkaa. Ja vain jotain 2-3v opintoja tekussa takana. Tosi lahjakas poika, tietokonealalla.

Oisitte vaan lukenu matikkaa, saisitte parempaa palkkaa!

ei ole mahdollista jos ei tulot ylitöistä. Ja totta, Nokialla ei todellakaan makseta alan " huippupalkkoja" .. Toi alkaa olla (ilman ylitöitä) esimiehen liksa ei harjoittelijan.

veljeni on ja mieheni oli aik kyseisessä puljussa töissä. Puolet palkasta tulee T-paitoina, joissa lukee firman nimi ja niitä täytyy pitää vapaa-aikanakin ;)))))

Millä planeetalla oikein elät? Etkö lue lehtiä?

Et voi tosissasi pitää tuollaista palkkaa hyvänä vain opiskelijalle joka tekee töitä opintojen ohessa!

Voi haloo...

Toi summa tolla nimikkeellä ON ihan älytön. Tuttavani, DI:t tai maisterit, tienaavat tutkintonsa kautta (siis koodareina) just jotain 3000 euroa. Nokialla siis. Jos nimeke on projektipäällikkö tai manageri, palkka on korkeampi.

En usko tohon palkkaan.

jos ko. henkilö tekee jotain softakoodausta, johon on vaikeaa saada osaavia ihmisiä niin hyvin on mahdollista. Varsinkin jos on terminaalipuolella. Ammattitaidosta maksetaan

Toisaalta joku rivi-insinööri joka tekee sellaista työtä johon kaikki insinöörit pystyvät, ei saa kummoistakaan palkkaa.

Itse ansaitsen kyseisessä firmassa 3600 eurooa + bonukset ja en tunne ansaitsevani mitään suuria summmia (en lole insinööri)

jos heppu on laskenu tohon bonarit, toi voisi olla aika lähellä totuutta (olettaen että työskentelee menestyvässä yksikössä, jossa bonareita vielä maksetaan), mutta rivikoodari EI tuollaisia tienaa kuin siinä tapauksessa, että on ollu pitkillä ulkomaankomennuksilla...

ja jopa muualla kuin Nokialla saa reipasta palkkaa - ja ainakin ennen se ei suinkaan ollut se tutkinto, jolla palkkaa sai vaan myös osaamisella ja kokemuksella. Jopa siis ikiopiskelija voi osata asioita loistavasti ja saada siten jopa kunnon liksaa. Minusta ei olisi ihme, vaikka saisi suurempaakin palkkaa.

Mietin tässä vain läheistä, jonka virallinen titteli on jokin system developer ja palkka mainio, mutta silti puhuu itsestään koodarina. Ei tosin Nokialla eikä edes Nokiassa, mutta rupesi kiinnostamaan koodariuden määritelmä.

Itsekin olen siellä ollut ja moni ystävä on yhä. Siellä tuntui tosi oudolta, kun suomenkielisissä materiaaleissa usein kirjoitettiin " meillä Nokiassa" , kun kaikki työkaverit sanoivat, että " meillä täällä Nokialla" .

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat