ÄITI ÄITI ÄITI ÄITI!!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihanaa olla äiti. Mutta haluaisin myös omaa aikaa iltaisin..

Viime kuukaudet olen nukuttanut pojan (1v7kk) itse, mies ei ollenkaan. Tätä ennen nukutus kävi mieheltä siinä kun minultakin, ja poika nukahti hyvin. Nyt ei enää kelpaa isi, ainoastaan äiti. En tiedä miten tämä luisuikin tähän, että minä aina nukutan pojan. Varmaan se alkoi jossain vaiheessa olla isälleen hankalaa joten minä jämähdin osaani... =/

Nyt kuitenkin kaipaan vinkkejänne, miten saada isi kelpaamaan nukuttajaksi taas?? Poika nukahtaa jo ilman unipulloa.

Miten muuten teillä tämän ikäiset lapset on nukahtaneet? Tarvitsevatko nukuttajaa vai nukahtavatko itsekseen?? Miten siinä olette onnistuneet? Meillä on pari kertaa yritetty mutta aina tulee poitsu pois huoneesta (nukkuu meidän sängyssä vaikka oma sänky on kiinni mun puolella, asuntona kaksio).

Olisi ihanaa katsella telkkaria tai vaikka vaan tehdä kotihommia kun poika nukahtaisi siinä 21 maissa.. mutta joskus nukuttaminen kestää tunninkin ja siinähän jo nukahtaa itsekin =/

Joskus nukahtaa 21 maissa, joskus 22 jälkeen.

Kommentit (4)

Vierailija

Tämän takia hän ei ole ehtinyt nukuttaa poikaa kun suurimmaksi osaksi tekee yötyötä. Pitäisi poika laittaa niin aikaisin nukkumaan ja nyt tuo sopiva aika on että viimeistään 21 laittaa nukkumaan.

Pitäisihän isän olla pojan kanssa enemmän ja kahdestaan jotta poju tottuisin isiinkin ja siihen että vuorotellen hoidetaan.. Mutta tuo nukuttaminen on siksikin jotenkin jäänyt mulle kun mies menee 22een töihin. Tuppaa muutenkin vähän olemaan niin että isi pistää omat asiat edelle ennemmin kun ottaisi kahdenkeskistä aikaa pojan kanssa, varsinkin nyt metsästysaikaan ja viikonloppuisin.. ja varsinkin kun poika sitä nyt tarvitsisi ettei takerru minuun niin kauheasti joka asiassa.

Vierailija

Meidän esikoisella eka uhma iski just ton ikäisenä, joten sen takia se tuli mieleen. Jospa teillä halutaan näyttää, että omakin tahto on olemassa ja sen takia temppuilee nukkumisen kanssa. Jos se on jotain sen kaltaista, niin siinä tapauksessa kannattais vaan opettaa, että isäkin osallistuu hommiin (isän pitää tietty olla yhtä sitoutunut siihen kuin sinäkin).

Meillä esikoinen jäi itsekseen nukahtamaan tossa iässä, mutta nukkui pinnasängyssään vielä. Lastensänkyyn siirtyminen reilu 2vuotiaana aiheutti pari viikkoa pelleilyä sänkyyn jäämisen kanssa, mutta sen jälkeen se alkoi sujua. Oltiin aika tiukkoja alusta saakka. Tyttö on nyt 3v8kk ja tietty ajoittain edelleen koettelee meitä iltaisin, mutta nukahtaa kuitenkin itsekseen omassa huoneessaan, samoin kuin 13kk pikkusiskonsakin pinnikseensä (meidän makuuhuoneessa).

Tsemppiä, meilläkin on ollut joitain ihan lyhyitä kausia, kun on jouduttu odottamaan unta samassa huoneessa ja se on tosi rasittavaa! Meilläkin on mennyt illasta tunti helposti siinä odotellessa. Sillon oli ärsyttävää sekin, jos mies nukutti, kun tämä nukahti sinne itsekin.

T: Yniäinen

Vierailija

Pienestä pitäen olemme pyrkineet siihen, että lapsemme nukahtaa omaan sänkyynsä. Niin kauan, kun hän nukkui pinnasängyssä kaikki menikin jotain kausia lukuunottamatta varsin hyvin.

Jatkettavaan lastensänkyyn siirryttäessä alkoi useamma kuukauden kestänyt " totutteluvaihe" , jonka aikana hänet todella piti nukuttaa uneen. Siis istua sängyn vieressä ja pitipä muistaakseni aluksi silitelläkin. Tästä pääsimme kuitenkin eroon pikku hiljaa siirtämällä nukuttajan tuolia kauemmas ja kauemmas lapsen sängystä, kunnes lopulta tuoli oli lastenhuoneen ulkopuolella. Tästä seuraava askel olikin kertoa lapselle nukkumaan mentäessä, että äiti/isi on oven ulkopuolella (olohuoneessa) odottamassa, että sinä nukahdat. Todellakin usean kuukauden (n. 4-5 kk) kärsivällisellä ja periksiantamattomalla toiminnalla tyttö nukahtaa taas itsekseen ilman erikoisia nukuttamisrutiineja.

Mitä taas tulee nukkumaan laittajaan, niin meillä miehen vuorolla sängystä pompitaan pois ja takaisin huomattavasti useammin. Olen ajatellut tämän johtuvan ihan puhtaasti siitä, että hän on antanut enemmän periksi tytölle yleisesti ja simputtaa siten isäänsä enemmän. Mutta jos on isän vuoro laittaa, niin isä laittaa, kestäkööt kuinka kauan vain. Jos laittaja vaihdetaan kesken kaiken taitaa se antaa pienelle virheellistä informaatiota aikuisten kontrolloitavuudesta. Onneksi meidän (ja teidänkin) lapsi on sen verran vanha, että hänelle voi jo selittää asioita siinä toivossa, että jotain menee jopa jakeluunkin ;)

Vierailija

No voi olla, että miehellä ei kantti kestä, vähän voisi yrittää ottaa itsestään irti. Varmaan kannattaisi laittaa mies useammin tekemään lapsenhoitoasioita, esimerkiksi puolet hommista. Silloin lapsi tottuisi siihen paremmin. Välillä menee yhdeksään, välillä kymmeneen, ei kai lapsenne aamuun asti valvo jos miehesi nukuttaa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat