Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, jolla sektiohaava ja pömppä-maha...

Vierailija

Erittääkö haava teillä märkää ja on joskus punainen? Pyyhin aina desifiointi-aineella kun huomaan et punoittaa mut tosiaan haava " hikoilee" kyllä jatkuvasti. Muilla?

Kommentit (14)

Vierailija

160 cm ja n 62 kg, mut vois jonkun kilon mieluusti jollekin lahjoittaa ;) En kyllä ole vastaavaa huomannut kuin vasta viime kuukausina. Tuskin sillä mitään osuutta asiaan että synnytin vajaa vuosi sitten normaalisti alakautta..

Vierailija

mulle tulis mieleen jokin sieni-infektio tms. Nehän on yleisiä esim taipeissa. Vielä, jos pömppis, joka osittain hautoo haavaa, on tämä varmasti mahdollista. Itse vilauttaisin lekurille, mut apteekistakin saa varmasti jotain.

t.sektioäippä ja sairhoit. (pystyviillon&pömpän omistaja)

Vierailija

Minulla ei koskaan tapahtunut vastaavaa. Hätäsektion (pystyviilto) jlkeen käytin muutaman vkon vain mekkoja ja hameita vetäen kuminauhaosan haavan yläpuolelle. Näin iho pääsi hengittämään eikä haava pysyi kuivana.

Varmaan vaikeaa hoitaa haavaa jos pömppömaha ja horisonttaalisesti tehty viilto. Haava muhii ihomakkaroiden välissä ja tulehtuu helposti. Suihkuttele ja pidä muulloin kuivana. ilmakylpyjä:)

Vierailija

käyttää, vaan jos alkaa (tuorekkin) sektiohaava punoittamaan ja vähän " irvistää" Kannattaa haava suihkutella haalealla vedellä muutaman kerran päivässä n. 10 min. ja kuivata hyvin. Jos erittää märkää ja nousee kuume niin kipinkapin lekurille!

t. sh

Uusimmat

Suosituimmat