2v ja videot

Vierailija

Kuinka paljon teidän mielestä on sopiva määrä videoiden katseluun 2 vuotiaalle? Mitä videoita?

Olemme itse tulleet siihen tulokseen, että 2v. ei juuri tarvitse vielä videoita. Tuli vain pelkoja, rauhattomuutta ja toistelee vain videoista kuultua.

Kuinka paljon päiväkodeissa näytetään videoita? Entä muissa hoitopaikoissa?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eikös se maalaisjärjen käyttö ole tässäkin asiassa ihan sallittua ilman mitään tutkimuksia. Mikään ei ole pahasta kohtuullisessa määrin.

Lapsia kuolee nälkään ja jätetään heitteille. Vähän taas suhteudentajua tähän hommaan.....

Vierailija

yhden lastenelokuvan ja lastenohjelmat joka päivä. Yhteensä yli kaksi tuntia. En kyllä todellakaan ymmärrä miten sinun kaltaisesi henkilöt voivat niputtaa kaikki siihen samaan kaavaan, että jos joku äiti laittaa videot lapsenvahdiksi, kaikki tekevät niin. (minä annan lasten katsoa koska he haluavat, enkä itse näe siinä mitään pahaa)

Ja jos joku lapsi tulee videoista rauhattomaksi tai näkee painajaisia niin kaikki niin tekevät. Mitään muuta en pyydä kuin että vähentäkää hyvät ihmiset sitä yleistyksen määrää noissa viesteissänne. T: 14

Vierailija

hysteerikoista tulee omille teini-ikäisille. Mitään sellaista ei saa tehdä mitä mekään ei lapsena tehty. Kuten esim. pelata tietokoneella. Sellaisia mummoja kasvaa näistäkin äideistä, joita nuoriso halveksii. Muistellaan vaan sitä vanhaa hyvää aikaa ja hoetaan, että ei meidän nuoruudesa noin tehty. Haluatteko todella olla sellaisia vanhempia, joita itsekin olisitte nuorena halveksineet. Eli taantuneita kääkkiä.

Vierailija

lapsi, 2v8kk, katsoo silloin tällöin videoita. Lähinnä Tomi Traktoria ja Puuha Peteä. Teletapeista tykkää myös. Meillä saattaa mennä monta viikkoakin ilman, että katsoo kertaakaan ja joskus tulee sitten katsottua pari kolmekin jaksoa jotain Tomi Traktoria. Eihän noi videot mitenkään tarpeellisia ole vielä tämän ikäiselle, mutta viihdykettä ne heillekin ovat. Tärkeää on myös, että vanhemmat katsovat itsekin niitä, että tietävät mitä lapset katsovat eivätkä vain istuta tv:n ääreen ja häippäse omiin hommiin. Jos niitä pitää päivittäin katsella, niin mielestäni 30 min on jo ihan maksimiaika.

Vierailija

Mikä on normaalia? Nykyisin katsotaan hirveesti telkkaria, itse katson tosi vähän, sillä haluan elää muuten virikkeellistä elämää ilman valmiiksi puruskeltua mössöä. Sen vuoksi en halua näyttää lapselleni paljon videoita vaan haluan että hän oppisi luovaksi muuten virikkeelissessä maailmassa.

Vierailija

ei katsota joka päivä videoita,silloin kun katsotaan niin poitsu katsoo Tomi Traktoria 1-2 jaksoa tai My little Ponya 1 jakson,noin suunnilleen.

Joskus kipeänä on katsottu yhdessä kokonainen " elokuva" ,pojan suosikki on Toy Story ja Kaikki rakastavat Akua :)

Minusta kaikista tärkeintä on kuitenkin se,että vanhempi on myös itse katsonut lapsen katsoman piirretyn/videon niin että tietää mitä lapsi tulee näkemään siinä ja osaa tarvittaessa keskustella jos tulee jotain huolia niistä.

Vierailija

Ja alle 3-v ei SAIS katsoa ollenkaan. Lapsi ei edes pysty käsittelemään välttämättä sitä mitä videoissa tapahtuu (nopeat videot). Aiheuttaa levottomuutta lapsissa monetkin videot. Sitte ihmetellään miksi lapsi on rauhaton ja villi. Puoli tuntia päivässä ihan maksimi lapselle.

Meillä 5-v ei katso päivittäin videoita/tv, ei myöskään istu tietokoneen ääressä. KEHOTTAISINKI teitä vanhempia tutustumaan aiheeseen, kuten joku edellä sanoi. Ei ole mistään pikku asiasta kyse.. Lapsen vahtinahan sitä monet käyttää... Sitäkin ihmettelen miksi pienille lapsille hommataan oma tv+videot omaan huoneeseen..

Vierailija

Hirviöitä näistä lapsista varmasti tulee ja vielä läskejäkin...

Ootte te hassuja ihmisiä kun puututte joka asiaan. Luulette että kaikki asiat menee aina saman kaavan mukaan. Sivistäkää vähän itsänne muutenkin kuin opuksia lukemalla. Esim. ympärilleen katsominen ei ole yhtään pahaksi. Siinä voi teidänkin umpinainen ajattelumaailma vähän avartua.

Vierailija

ei ole mistään taantumisesta kyse, eikä huonoista mummoista yms. Mitä nyt höpöttelitkään.. Tais kolahtaa..;)

Kyse oli nyt siitä et onko laspsen hyvä katsoo LIIKAA videoita.. Kohtuudella nämä videot+tietsikat on ihan ok.

Olen valitettavasti törmänny niin moniin vanhempiin jotka ANTAVAT lasten istuu videoitten ääressä ihan LIIKAA.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat