Pojasta Sulo vai joku muu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ristiäiset lähestyvät, emmekä osaa päättää lopullista nimeä pojallemme. Olemme kutsuneet tätä pientä ihanuutta Suloksi ja siitä on tullut jo ihan " yleinen" kutsumanimi lähipiirin keskuudessa. Pidämme Sulo nimestä ja haluaisimme laittaa sen joko ensimmäiseksi, toiseksi tai vaikka kolmanneksi nimeksi. Tiedustelenkin mielipiteitänne kyseisestä nimestä ja siitä aiheuttaisiko nimi tulevaisuudessa teini- ikäiselle Sulolle harmaita hiuksia..:)Suloja kun on nykyään kovin vähän ainakin ensimmäisenä nimenä.

Olemme pohtineet myös seuraavia nimiä: Aapo, Artturi, Niilo, Vertti, Aaro, Ilmari (ei ensimmäiseksi nimeksi).

Olisimme kiitollisia nimiehdotuksista, jotka sisältävät edellämainittuja nimiä. Toki voi ehdottaa myös muita vanhoja suomalaisia nimiä!

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (11)

Vierailija

Antakaa vaan pojallenne Sulo etunimeksi, se on oikein ihana ja myös poikamainen nimi! hienoa jos annetaan tällaisia nimiä,yleistyvät ja erikoisiin nimiin kohdistuvA " kiusaaminenkin" loppuu/vähenee.

itse tiedän parikin pikku-Suloa (toisella ei kutsumanimi),ja kantavat kyllä nimensä ylpeinä ja rohkeasti!!!

Lisää Suloja Suomeen!!!

Vierailija

miltäs kuulostaisi esim.

Sulo Aapo Ilmari

Sulo Aapo Arttui

Sulo Vertti Artturi

Sulo Niilo Ilmari

Sulo Aaro Ilmari

Aapo Sulo Ilmari

Aapo Sulo Artturi

Niilo Sulo Ilmari

Niilo Sulo Artturi

Vertti Sulo Artturi

Vertti Sulo Ilmari

Aaro Sulo Artturi

Aaro Sulo Ilmari

Artturi Sulo Ilmari

Muutamia samantyylisiä nimiä vielä:

Atso

Alpo

Asmo

Osmo

Otso

Paavo

Sulevi

Taavi

Hugo

Mauri

Mauno

Arvo

Auvo

Aapeli

Alvar(i)

Einari

Vierailija

laittakaa vaan jos sitä haluatte mutta toisaalta noi pohdinnat Sulo nimen kantajan kiusaamiseksi voi pitää paikkansa, mistä tietää ku lapset keksivät periaatteessa mistä vain kiusaamisen kohteensa. en minä ainakaan ole ikinä ajatellut Sulo nimestä sen " syvällisemmin" .

muita Sulon tyylisiä nimiä:

Armas

Aapo

Aaro

Aatu

Akseli

Arvo

Eero

Eetu

Erkki

Hannes

Ilmari

Kalle

Kaarlo

Lauri

Leevi

Leo

Martti

Mooses

Niilo

Olavi

Ossi

Olli

Onni

Paavo

Pauli

Tarmo

Vilho

Viljo

Väinö

...

Vierailija

Sehän on hyvä vaan, kun löytää nimen joita kastetaan vähän. Nykyisin annetaan niin monelaisia nimiä, että minusta voi olla aika rohkea nimiä antamaan. Ja Sulo ei ole minusta kovin erikoinen, vaan hurmaava nimi!

Sulo Artturi

Sulo Niilo Ilmari

Vierailija

Mutta jos tykkäättee Sulosta niin laittakaa toiseksi tai kolmanneksi nimeksi! Niitähän nyt harvemmin ihmiset saavat tietää, eivätkä ainakaan koulukaverit?

Aapo Sulo Ilmari olisi minusta hieno!

Aapo Sulo Artturi

Niilo Sulo Verneri

Aaro Sulo Ilmari

Aaro Sulo Artturi

Myös Aapo Artturi (ilman Suloa) olisi kiva nimi. Tai..

Vertti Aapeli

Niilo Ilmari

Aaro Ilmari

Niilo Artturi

Vierailija

poikavauvalle (vaikka sellaisen vielä saisinkin) nimeksi Sulo.

Sulo Onni Armas olisi kyllä aivan hurmaava nimi, mutta voisi olla vähän liikaa murkkuikäisen pojan mielestä=)

Jos te olette rohkeampia kuin minä, kehotan antamaan nimeksi Sulo! Ja jos ei rohkeus riitä, niin antakaa se toiseksi nimeksi.

Vierailija

Minusta Sulo on nimi, johon ei voi suhtautua kovin vakavasti. Siis en minä ainakaan. Olen kuullut aika paljon nuorten pilailevan nimen kustannuksella, kun ovat saaneet selville, että toisen nimi on Sulo.

En siis " varoita" nimestä kiusaamisen takia, koska mikä tahansa nimi voi olla kiusaamisen kohteena, vaan siitä, että moni ihminen huvittuu nimestä. Itse en antaisi sitä nimeksi, mutta jos haluatte sen nimeen mukaan, ehdottaisin sitä toiseksi nimeksi ja kutsumanimeksi jotain muuta.

Vierailija

Täytyy sanoa, että vaikka Sulo on toki tosi SULOINEN nimi, niin minusta se on kyllä liian " haasteellinen" tai " vaativa" nykypojalle... On totta että tällä hetkellä annetaan paljon nk. merkitysnimiä, ja lapset tottuvat meistä ehkä vielä hieman outoihin nimiin varmasti ihan eri tavalla kuin me jari-sari-kari-ikäpolven ihmiset. Nyt on jo paljon esim Onni-nimisiä, joten voihan olla ettei Sulo-nimeä pidetä sen kummempana sitten koulu- ja teini-iässä... Mutta, pelkäänpä.

On totta että kiusaamisen aiheen lapset, nuo julmat riiviöt, keksivät varmasti ihan mistä vain, ei sen tarvitse olla nimi. Mutta haluaako kukaan poika olla oikeasti sulo(inen)?? Jollain lailla Sulo nimi sopisi minusta tältä kantilta katsottuna paremmin tytölle...

Sitäkin vielä mietin, että tuleeko Sulosta automaattisesti lempinimeltään Sulkku ja sitten Mu....?? :-/

Näistä syistä harkitsisin vakavasti vielä Suloa, ja muita mahdollisia nimiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat