Vauva lakkasi äsken hetkeksi hengittämästä! =(

Vierailija

Kamalaa!

Kolmikuukautisella vauvalla on flunssa ja äsken nenä ja kurkku niin tukossa, ettei hetkeen saanut lainkaan hengitettyä! Näytti siltä, kuin taju olisi voinut mennä hetkenä minä hyvänsä =(

Onneksi sai jotenkin köhäistyä jonkun röörin auki kuitenkin. Kylläpä säikähdin.

Olin juuri yrittänyt imeä vauvan nenästä räkää nenä-Friidalla ja olimme antaneet hänelle kuumelääkettä.

Huh.. MITÄ JOS YÖLLÄ MENEE NENÄ NIIN TUKKOON, ETTEI SAA HAPPEA?

Sivut

Kommentit (32)

Jos on niin murskaa sitä, laita sideharson sisälle ja sängynpäätyyn niin ettei vauva saa sitä. Haisee kamalalta, mutta auttaa pitämään vauvan nenän auki.

Siellä sitä ollaan sitten oltukkin ensimmäisen puolen vuoden aikana joka saakelin viikko.Noin pienellä vauvalla kun saturaatioarvot rippuu rajusti ja alle 90% arvo on jo iso.Että hop hop sairaalaan siitä, että hapetukset ainakin mittaavat ja jos vielä on hengityskatkoja niin pitäisi olla jo.Kotona sitten hyvänä ja koettuna keinona on nukuttaa vauvaa sitterissä ;) Tätä kirjoittaessani toivpon että ette ole enää kotona.

jos ei saa hengitettyä, joten tuskin se huomaamatta loppuu? mutta tosiaan, vauva on niin pieni että ehdottomasti lääkäriin. T. saman ikäisen äiti

Menisin välittömästi päivystykseen.

Pikkusiskoni tapauksessa selviytyminen oli tunneista kiinni. Lääkäri oli epähuomiossa määrännyt lääkettä, jota ei ollut tarkoitettu kotihoitoon, ja lima irtosi niin voimakkaasti ettei henki enää kulkenut kunnolla.

selitän vielä kerran: lapsella oli kurkussa tahmaista kuumelääkettä 5ml. ei ole luonnollisesti koskaan aikaisemmin " syönyt" mitään noin tuhtia. Lisäksi siellä kurkussa on varmaan limaa, joka on valunut nenästä, kun just suolatippoja laitettiin.

lapsella ei ole kuumetta, rauhallinen heti, kun sain räät imettyä ja hän kakottua lääkkeen alas kurkusta. On taas syönyt uudestaan ja kohta taitaa nukahtaa.

Lapsi nukkuu vieressämme, joten tarkkailu mahdollista koko yön.

Itse en näe tarvetta lääkäriin lähtemisellä, kun tukkoinen nenä saatiin taas auki. Toisaalta tulin tänne järkyttyneenä, kun tämä on eka lapsi.

ap

Tuo tyylin muutos johtui siitä, että mieheni kävi kirjoittamassa nuo toiset viestit sillä välin, kun olin hoitamassa vauvaa. Hän ei ollut niin huolissaan tilanteesta kuin minä.

Vauvalla on ollut parina päivänä kuumetta ja oli tänäänkin. Lääkettä siksi ja myös siksi, että vauvalla on selvästi ollut surkea olo, mikä on helpottunut lääkkeellä. Ja oraalisuspensiona siksi, että näin apteekista minulle suositeltiin, vaikuttaa kuulemma nopeammin ja on helpompi antaa. Vauvamme on syönyt sitä lusikasta.

Soitin terveysneuvontanumeroon, johon pitää soittaa ennen Lasten- ja nuortensairaalaan soittamista. Sieltä neuvottiin, että nyt vielä höyryhengitystä ja sitten vauva turvaistuimeen nukkumaan yöksi. Kuulemma terveellä (nuhaa lukuun ottamatta) vauvalla alkaa toimia hengitys suun kautta, mikäli nenä menee täysin tukkoon. Meillä kun vauvalla oli ilmeisesti kurkussa vielä lääkettä, kun henki ei enää kulkenut.

Puhelinpäivystäjä sanoi, että ei ole akuuttia tarvetta lähteä lääkäriin, koska vauva voi nyt OK:sti. Kuitenkin herkästi lääkäriin, jos olo käy tästä tukalammaksi eikä räkää saa enää imettyä kunnolla nenä-Friidalla.

Ap

ymmärrän että äiti voi toimia harkitsemattomasti mutta onko mielestäsi reilua ensin otsikoida raflaavasti ja tunteisiinkäyvästi " vauva lakkasi hengittämästä" ja sitten hetkeä myöhemmin " perua" kaikki että varmaan vaan kakoi hetken lääkettä pois, nyt on kaikki hyvin???

Kuulostaa ikävä kyllä huomionhakuiselta eikä kovin aikuiselta viestinnältä.

ja oli tilanne mikä tahansa, niin periaatteessa: KUINKA KUKAAN KYSELEE JOLLAIN PALSTALLA JOS KYSE ON HENGITTÄMISESTÄ!!!!! SE on ehdottoamasti aina asia josta kommunikoidaan ammattihenkilökunnan kanssa HETI eikä vasta jonkun palstailun jälkeen. Ihan sama kuin jokin palovamma!

kuitenkin vaadit päästä terveysasemalle tai sitten viet yksityiselle. Ja jos nyt yöllä sattuu tuntumaan sille, että lapsella on vaikeaa ja pelkäät sen hengityksen kanssa, niin AINA SAA SOITTAA HÄTÄNUMEROON! Sieltä saat varmasti ohjeita ja apua.

kakoi varmaan sitäkin samalla, se kun on sellaista tahmeaa.

suolatippoja ollaan laitettu yhtenään, valkosipulit käytössä myös ja korotus.

vauva syö kyllä normaalisti, on nukkunutkin hyvin. päivisin nenä menee välillä tosi tukkoon. Nyt on taas ihan rauhallinen.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat