3v oksentaa - milloin saa antaa oksennuksenestolääkettä?

Vierailija

Poika on alkanut oksentamaan kello neljältä. Kerran tunnissa, eli nyt jo 7-8 kertaa. Ei tule muuta kuin vatsahappoa. Koko maha tuntuu tyhjentyneen.

Hänellä on kamala jano ja olen antanut vettä, sekä apteekiin suolamineraaliliuosta yhden ruokalusikallisen kerrallaan kerran varttitunnissa. Neljän-viiden ruokalusikallisen jälkeen hän yrjöää taas. Muuten poika on hyväntuulinen, ei kuumetta, tosin hyvin rauhallinen. Hän on perheen kolmas vatsataudissa tällä viikolla.

Minulla on lasten oksennuksenestosuppo varastossa. Milloin on perusteltua antaa sellainen? Kuka tietää, saako jo antaa?

Kommentit (12)

Vierailija

Tuntuu kyllä oudolta lääkkeeltä, et missään nimessä voi 3-vuotiaalle antaa jotain aikuiselle määrättyä lääkettä. Johan se voi olla vaarallinen noin pienellä sivuvaikutusten lisäksi siinä, ettei oksennusrefleksiä tule, niin pieni voi herkästi nukkuessa tukehtua oksennukseensa.

Vierailija

En ole kyllä viidellä lapsellani koskaan sellaisia käyttänyt. Mutta nestettä pitäisi saada menemään enemmän tai lapsi kuivuu.

Vierailija

Hei! Olen terveydenhoitaja ja olen ollut paljon tekemisissä nimenomaan lasten mahatautien kanssa, pääosin alle 3v. itse en ole kuullut oksennuksenestosuposta? Mikä on lääkkeen nimi?Apteekin Osmosal-liuos on hyvä ehkäisy ja hoito nestehukkaan, tarjoa jääkaappikylmänä. Yksi jippo on tehdä siitä mehujäätä, joka voi lapsella mennä paremmin alas. Gefilus-tuotteet auttavat kehon omaa puolustusjärjestelmää ja auttaa lyhentämään taudin kestoa. Lactophiluskin käy, mut ei niin hyvä kuin Gefilus. Pieniä määriä nesteitä tiheästi.

Jos lapsi on selvästi väsynyt tai virtsaa ei oikein tule kannattaa lähteä lääkäriin. Jos teillä perheessä tautia on liikkeellä niin tiedättekin varmaan kuinka pitkä tauti mahdollisesti on. Toivottavasti on huomenna vointi olisi jo parempi.

Vierailija

varmaan metopram tyyppisiä valmisteita. Kyllä mä uskaltaisin antaa jo nyt, kun mahalaukku on moneen kertaan tyhjennetty.

T sh lastenosastolta

Vierailija

Kotioloissa, ja ilman hänelle määrättynä ei missään nimessä saa antaa, vie lääkäriin jos olet huolestunut.

Myös alalla työskentelevä sh.

Vierailija

oksennuksenestolääkkeitä, joista tuli parkinsonin tauti-tyyppisiä oireita. Niitä tulee kuulemma sivuvaikutuksena monesti nuorille lääkkeen saajille. Olo ei ollut siinä vapinassakaan mikään hyvä, joten mieluummin oksensin sitten..

Mikä on lääkkeen nimi?

Vierailija

Sen lääkkeen on kerran aikaisemmassa vatsataudissa lääkäri määrännyt. Poistaa oksetusrefleksin.

Ymmärrän, että pöpöt pitää oksentaa vatsasta ulos. Mutta isä on sellainen, että jos tulee yrjötauti, niin hänen vatsansa kramppaa ja hän oksentaa jopa 17 kertaa. Jos hän on samanlainen..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat