Mita maisteltaisiin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Toivottavasti en sohaise mitaan pesaa; luin edellisia keskusteluja enka loytanyt vastausta, joten kysynpa nyt: taalla Kanadassa suositellaan kaupallisilla (Nestle etc) riisivellieilla aloittamista. Katsoin mita ne sisaltaa ja oli sen verran paljon kaikkea ' hyvaa' (rautaa, oliivioljya...), etta tuumin, olisikohan masulle parempi aloittaa jollain itse tehdylla? Onko kokemuksia em. riisivellista? Muuten olisin varmaan aloittanut rintamaidolla lantratulla perunalla. Pikkumies on kohta 6 kk, melkein 9 kiloa ja saanut pelkkaa tissimaitoa tahan asti. Nukkuminen meni risaiseksi tuossa kuukausi pari sitten, mutta silloin muutimme Sveitsista Suomen kautta Kanadaan, joten ei ihme!

Kiitos etukateen vinkeista!

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä alotettiin kiinteet 6 kk iässä. Jos jaksat pumpata maitoa ja aiot muutenkin vielä imettää, ei mun mielestä kannata alottaa korvikkeita tai korvikepohjaisia tuotteita, koska se on oikeastaan turhaa. Mun ei ainakaan tarvinnu pumpata noihin puuroihin ja soseisiin maitoa kuin ekat pari viikkoo. Sitten alkoi upota ilman rintamaitoa, vaikka puuro on ihan samanpaksuista mitä me aikuisetkin syödään ja soseetkin teen suoraan sopiviksi eli keitinlientä mukaan. Toki riippuu vauvasta, miten alkaa maistua.

Vierailija

Jos haluat aloittaa puurolla/vellillä, niin sopivaa on ainakin riisihiutaleista tai maissijauhosta (huom. ei maissitärkkelyksestä)keitetty. Voit keittää veteen ja lisätä sitten valmiiseen puuroon tissimaitoa, niin puuro sopivasti jäähtyy ja löystyy. Veteen keitetyn puuron voi myös säilyttää jääkaapissa seuraavaan päivään, niin ei tarvi joka päivä keittää. Tai mikrossakin voi keittää suoraan, mutta mulla ainakin toi riisipuuro kiehu tosi herkästi mikrossa yli, vaikka tein sen veteen. Maissipuuron tein aina kattilassa.

Mä alotin itse bataatilla ja tokana tais olla toi maissi, just puuroa ja pakastemaissista tehtyä sosetta. Sit oli peruna, porkkana ja riisi. Niiden jälkeen jotain hedelmiä/marjoja ennen kuin alotin kotimaiset viljat ja lihan.

CANmommy:

Lainaus:

Toivottavasti en sohaise mitaan pesaa; luin edellisia keskusteluja enka loytanyt vastausta, joten kysynpa nyt: taalla Kanadassa suositellaan kaupallisilla (Nestle etc) riisivellieilla aloittamista. Katsoin mita ne sisaltaa ja oli sen verran paljon kaikkea ' hyvaa' (rautaa, oliivioljya...), etta tuumin, olisikohan masulle parempi aloittaa jollain itse tehdylla? Onko kokemuksia em. riisivellista? Muuten olisin varmaan aloittanut rintamaidolla lantratulla perunalla. Pikkumies on kohta 6 kk, melkein 9 kiloa ja saanut pelkkaa tissimaitoa tahan asti. Nukkuminen meni risaiseksi tuossa kuukausi pari sitten, mutta silloin muutimme Sveitsista Suomen kautta Kanadaan, joten ei ihme!

Kiitos etukateen vinkeista!

Vierailija

CANmommy:

[quote]

Toivottavasti en sohaise mitaan pesaa;

-älä ole naurettava, yrität liata keskustelupalstaa hyönteisiin viittailemalla. Ihmisen hyönteispelko on täysin ymmärrettävä ja liittyy läheisesti lajille luontaiseen käärmepelkoon. Jokainen joka on viime vuotena joutunut kuuntelmaan kaltaisiasi hyönteislinjalaisia on täysin kyllästynyt käyttämäänne tyyliiin.

luin edellisia keskusteluja enka loytanyt vastausta, joten kysynpa nyt: taalla Kanadassa suositellaan kaupallisilla (Nestle etc) riisivellieilla aloittamista. Katsoin mita ne sisaltaa ja oli sen verran paljon kaikkea ' hyvaa' (rautaa, oliivioljya...), etta tuumin, olisikohan masulle parempi aloittaa jollain itse tehdylla?

-missään maassa ei suositella kiinetiden ruokien aloittamista velleillä. Maitopohajiset vellit sisältävät aina yhtäaikaisen maidolle ja viljoille allergiosoitumisen riskin.Ja kaupallisuusväite: myös puurohiutaleet ovat teollisuusyritysten valmistamia ja siten kaupallisia. Hedelmät, marjat ja juureksetkin useimmiten hyödyntävät kauppiaita ellet itse kerää niitä metsästä. Eli kaupallisia tuotteita kaikki jalostusaste vain vaihtelee.

Onko kokemuksia em. riisivellista? Muuten olisin varmaan aloittanut rintamaidolla lantratulla perunalla.

-perunakauppiaitakin on, olen jopa tavannut perunanviljelijöitä, jotka myyvät tuotteitaan.

Ja vielä kerran uudestaan: vauvojen soseet sisältävät riisitärkkelystä, mutteivät ole riisiveleljä, jotka sisältävät riisijauhoa(tärkkelys on nykyisin Suomessa myytävissä soseissa proteiinitonta, jauho sisältää tietnkin proteiineja)

Pikkumies on kohta 6 kk, melkein 9 kiloa ja saanut pelkkaa tissimaitoa tahan asti. Nukkuminen meni risaiseksi tuossa kuukausi pari sitten, mutta silloin muutimme Sveitsista Suomen kautta Kanadaan, joten ei ihme!

-jotain ongelmia omassa ruokavaliossasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat