Onko vakavaa jos virtsassa on...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

proteiini yhdellä plussalla?

Tänään nimittäin oli neuvolakäynti ja ylläri ylläri muuten pissa oli puhdas, mutta valkuaista oli kuulemma! Viikkoja on jo kyllä kasassa 39, voiko tämä siis olla jotain hälyttävää?

Asia pitää kuulemma kontrolloida, joten vien huomenna aamuvirtsan keskipissanäytteen neuvolaan. En tiedä kattooko se terkka itse sen vaiko miten...

Mulla verenpaine oli tänään 134/87 joka on ollut aika normaali lukema mulla koko raskauden ajan. Painon nousu olikin aika hurja, viikossa reilu 1kg. Ollaan kyllä oltu lomalla ja syöty hyvin, melkeinpä mässäilty. No turvotusta ei kait silti ole.

Neuvolasta kun pääsin kotiin, niin johan alkoi kamala päänsärky otsalla ja huono olo, hieman ylävatsa kipua. Otin kaksi 500g panadolia ja painuin sänkyyn levähtämään. Olo parani iltaa kohti!

Pitäisköhän tästä olla huolestunut? Voiko raskausmyrkytys tässä vielä iskeä? Entä voiko toi proteiini viitata mihinkään muuhun juttuun??

Kiitos jo etukäteen!

berdeen rv39

Kommentit (4)

Vierailija

Nyt kun sinulla on viikkoja kasassa jo noin paljon, ei se proteiini pissassa ole vakavaa, sillä jos todetaan alkava raskausmyrkytys, synnytys voidaan jo ihan hyvin käynnistää. Näin kävi minulle, tosin olin vielä vähän pidemmällä... Eli koko esikoisen raskausajan kaikki oli ollut kunnossa, verenpaineet ok, pissa puhdas jne. Mutta viimeisellä neuvolakäynnillä rv 39+5 todettiin kohonnut verenpaine, proteiinia pissassa ja kova turvotus. Käväisin äitipolilla kontrollissa ja ottivat sitten samantien sisään, koska todettiin, että synnytyksen käynnistys voisi olla ihan hyvä juttu, varsinkin kun olin jo 2 cm auki. Mitään ongelmia raskausmyrkytys ei ehtinyt aiheuttaa, paineet eivät kuitenkaan ihan hirmuisiksi nousseet (alapaine alle 100) ja istukan virtaukset olivat kunnossa.

Raskausmyrkytyshän iskeekin todennäköisemmin vasta ihan loppuraskaudessa kuin alussa. On siis mahdollista, että sinulla on alkava raskausmyrkytys. Itselläni tuohon raskausmyrkytyksen puhkeamiseen liittyi kolme kovaa päänsärkykohtausta saman päivän aikana. Sellaisia, että ei oikeastaan voinut tehdä muuta kuin maata ja odottaa, että menisivät ohi. Muuten olo oli todella hyvä ja kuten sairaalassa annetussa opasvihkosessakin sanottiin, olo ei tosiaankaan tuntunut sairaalle. Sinuna ottaisin nyt mahdollisimman rauhallisesti, lepäilisin ja loikoisin ja jättäisin kaiken liikunnan ja kotityöt mahdollisimman vähälle. Sehän se on se raskausmyrkytyksen ensisijainen hoitomuoto, että levätään.

Vierailija

että jos valkovuotoa pääsee virtsaan niin näyttää helposti plussaa. Mulla on ainakin ollut proteiinit plussalla muutamassa tarkastuksessa, mutta koska kaikki muu hyvin niin siitä ei ole tarvinnut sen enempää hermostua.

39+6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat