Onko sinua koskaan kuljetuttu sairaalan tiloissa pyörätuolilla?

Vierailija

Sivut

Kommentit (30)

Niin, ja synnytysten yhteydessäkin (matkalla esitutkimuksesta synnytyssaliin) pyörätuolia on tyrkytetty mutten huolinut. Enhän silloin ollut sairas. ;)

mm. silloin kun lapsivedet meni vkolla 30, ei saanut suuremmin liikkua ettei valu sen takia ja ettei ala supistelemaan (ensim. päivinä kärrättiin sängyllä ympäriinsä; vauvatehollakin piti käydä tutustumassa sängyllä maaten :)).

Toisen verikokeen oton jälkeen meinasi taju lähteä. Minut kuskattiin labrasta pyörätuolilla yläkertaan vuoteelle lepäilemään. Sokerirasituskokeen tulos olikin että minulla sokerit laskee liian nopeasti.

Omasta mielestäni olin kyllä _ihan_ pirteä (endorfiinit ja adrenaliinit kuohuivat suonissa!), mutta hoitsut olivat vissíin eri mieltä, kun hemoglobiinikin oli vain 75. Seuraavana päivänä sitten olikin jo vähän huterampi olo... (Muttei enää pyörätuolia.)

Rankan synnytyksen jälkeen leikkaussaliin paikattavaksi ja sieltä lapsivuodeosastolle.

Useita kertoja tutkimuksiin mentäessä osastolta toimenpidetiloihin ja takaisin.

Päivystyksestä osastolle, kun olin saanut haimatulehduksen ja tullut ambulanssilla sairaalaan.

Kun palasin päivystyksen kautta pahassa kohtutulehduksessa sairaalaan vauvan ollessa viiden päivän ikäinen :-(. En olis kyllä tolpillani pysynytkään. Meinasivat viedä sängyllä, mutta halusin vauvan syliini :).

Osastolta synnytyssaliin - supistuksia tuli koko ajan, joten kävely olisi ollut melkoisen hidasta.

Viikko synnytyksen jälkeen Meilahdesta Naistenklinikalle ja takaisin (ja muutama kerta Meilahden sairaalan sisällä), kun halusivat ennen toimenpiteitä tarkistuttaa kohdun tilanteen. Tämä reissu oli ihan uskomaton! Kaksi melkoisen toheloa henkilöä kärräs mua pitkin poikin sairaalakampusta ja jyrkkiä mäkiä ylös ja alas. Joku hissi ei toiminut, joten jouduttiin kiertämään nääs ulkokautta =)

Synnytys oli nopea mutta rankka ja olo tosi hutju. Suihkussa kävin ennen osastolle lähtöä, mutta sielläkin pitelin seinistä kiinni ja voin huonosti. Ei tehnyt mieli kävellä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat