PUOLUKOIDEN TIISTAI

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

[color=green]Joten lepäähän [b]Jaanica[/b] minunki puolesta... =o)

[b]JJ:[/b] Mun töppösistä tuli ihan hyvät, ei jääny reikiä puikonvaihdoista tmv. Purkaa ei tarvinnut ja muutenkin meni moitteettomasti mikä näillä käsityötaidoilla on varsinainen ihme! Heh, kerrankin minultakin joku onnistuu ilman kiroamista... Koitahan saaha töppöset valmiiksi, kaikesta tuskailusta huolimatta!

[b]Leijona:[/b] Minun muistaakseni pillerit aloitetaan sinä päivänä kun menkat alkaa, siis sillon kun eka kerran ne alottaa. Näin muistelisin...

Monilla tuntuu muuten olevan että " sitten kun tämän pilleripaketin saan syötyä niin sitten lopetan..." minä lopetin niin että jäi yks kk kokonaan syömättä. En vaan jaksanut enää, en kerta kaikkiaan. Toisaalta tietysti tuntuu että meni rahaa hukkaan...

Voi kun pääsis itsekin johonki reissuun! Ei taida olla mahdollista. Ajatus oli joskus että valmistumisen jälkeen lähen, mutta ei ollut oikeen kaveria, miehelläkään ei ollut vara, ja tuskin tulee olemaan silloinkaan kun itse valmistuu, joten se siitä...

Vierailija

Olin jo aivan varma, että pääsen lukemaan GOLDAN plussauutisia, kun huomasin, että pino on näin pitkä. Ehkä parin päivän päästä uskallat testata uudelleen.

Sukunimiasia: Minä otin miehen sukunimen, kun menimme naimisiin. En missään vaiheessa edes suunnitellut oman nimeni pitämistä. Syynä on lähinnä se, että minulla oli melkein Suomen yleisin sukunimi. Olin jotenkin myös kyllästynyt vanhaan nimeeni. Jos minulla olisi ollut harvinainen sukunimi, olisin luultavasti halunnut säilyttää sen, varsinkin kun nimellä ei olisi muuten ollut jatkajia, koska meillä on niin tyttövaltainen suku. Kyselin mieheltä, olisiko hän voinut vaihtaa sukunimeä, jos minun nimeni olisi ollut harvinainen, mutta en saanut selvää vastausta. Luulen kuitenkin, että mies ei olisi välttämättä suostunut vaihtoon, koska hän on muutenkin joka asiassa niin konservatiivinen.

JennaJanette ja LUNA: Minulla oli tossujen teossa vähän samanlaisia ongelmia, mutta ratkaisin ne samalla tavalla kuin LUNA. Yritin siis neuloa puikonvaihtamiskohdat erityisen tiukasti. Vaihdoin myös puikonvaihtumiskohtaa, mutta näin teen usein sukkia ja tumppuja neuloessa, koska silloin lopputulos on siistimpi.

Kummiasia: Minulla on kolme kummia (yksi pariskunta ja yksi sukulainen). Kukaan heistä ei pidä yhteyttä. Sen jälkeen, kun kummipariskunta erosi 15 vuotta sitten, kumpikaan tästä pariskunnasta ei ole pitänyt yhteyttä. Viimeksi olen nähyt kummini ylioppilasjuhlissani. Minulla on yksi kummilapsi, joka on siskoni 6-vuotias tyttö. Haluaisin kyllä mielelläni toisenkin kummilapsen, koska haluaisin, että meitä pyydettäisiin miehen kanssa yhdessä kummeiksi. Olinkin vähän pettynyt, että siskoni (sai nyt syksyllä vauvan) ei pyytänyt ketään siskoistaan vauvansa kummiksi. Samalla tavalla kuin GOLDA olen jotenkin aina suosinut kummityttöäni, vaikka hänen sisaruksensa ovat aivan yhtä rakkaita. Kummityttö on kuiten kin ollut se, jota olen esim. hemmotellut ylimääräisillä lahjoilla ja pyytänyt yksin yökylään.

GOLDA: Minäkin haluaisin meille kissan, mutta mies ei suostu siihenkään. Olen ehdoton kissaihminen. Kun asuin vielä vanhempieni luona, minulla oli kissa, mutta en viitsinyt ottaa sitä mukaan, kun muutin pois kotoa. Kerrostalossa kissa ei saisi liikkua niin vapaasti, eikä se olisi välttämättä edes tottunut uuteen ympäristöön helposti. Onneksi voi aina käydä hellimässä kissaa vanhempieni luona.

Minäkin olen muiden kanssa samaa mieltä siitä, että tuntemattomat nimimerkit voisi poistaa listasta. En muista kyseisistä nimimerkeistä mitään, eli he ovat varmaan kirjoittaneet tänne todella vähän.

Merineito: Meillä jäi kokonana häämatka tekemättä osittain sen takia, että emme päässeet yksimielisyyteen matkakohteesta. Mies haluuaisi vain kaupunkilomalle, mutta minä haluuaisin johonkin lämpimään ja vähän erikoisempaan paikaan, johon ei tule lähdettyä niin helposti muuten. Nyt meillä on suunnitteilla matka ensi kesäksi.

Vierailija

ymmärtää varmasti kietaisupaidan idean mutta olishan se mukava nähä mimmonen siittä on tullu! Mullakin on yks kietaisupaita ohje ja sellasen oon aatellu joskus tehdä (mulla kun on näitä projekteja nyt niin paljon tulollaan etten oo vielä kerennyt sinne asti) joten täytyypä ottaa tuo ohje talteen. Kunhan saan siskon pojan haalarihousut valmiiksi niin aattelin tehä siskoille +äitille villasukkia joululahjaksi ja sitten vasta jatkaa taas nuita omalle vauvalle tarkotettuja tekeleitä...

Vierailija

[color=purple]Joku kyseli jossain pinossa (hyvä muisti mulla) mun selän jaksamisesta. Nyt on taas hyvä kausi meneillään, kun en ole ollut töissä enkä pahemmin muutenkaan liikuskellut.

[b]Jaanicalle[/b] tässä se tossujen linkki, jos et vielä sitä saanut :)

http://www.tkukoulu.fi/%7Eoilaiho/tossut.html

Mä alottelin itse nuita tossuja eilen ja täytyy kyllä sanoa, etten ole ollenkaan tyytyväinen työnjälkeen. En tiedä onko vika kutojassa vai esim. langoissa, mutta aika kamalan näköset niistä varsista mulle tuli. Puikonvaihdot näkyy IHAN selvästi, eikä mulle koskaan ennen ole nuin käynyt. Joustinneuletta tehdessä mulla tullee siistiä ja yhtenäistä, mutta ei vaan nuissa tossujen varsissa. Oisko sen " makkaravarren" syy, etten saanut siitä kovin siistiä aikaseksi. Mene ja tiedä. Taidan purkaa koko työn ja tehdä ihan perusvarren niihin tossuihin. Alkoi niin ärsyttämään eilen, kun monesti purin ja tein uudestaan sen varren. *Grrrrrrr* Ehkä mä en vaan osaa...

[b]Goldaa[/b] täälläkin jännätään! Näin unta että puolukoissa oli taas yksi plussannut, mutta en muista kyllä kuka ;) Toivottavasti oli enneuni!

JJ rv 25!

ps. Sen magnesiumin popsiminen on auttanut suonenvetoihin. En ole nyt viikkoon ainakaan herännyt yöllä siihen vaivaan! Jes!

Vierailija

[color=orenge]Hui kun alkaa olla jo aika kylmää ulkona, toisaalta ihanaa kun saa oikein kunnolla pukea tumppuja ja muita talvitamineita.

Toivottavasti paranet Hannele pian, mulla oli myös pari päivää kurkku tosi arka mutta ei onneksi tullut muita flunssan oireita.

Leijona, se itseänikin ärsyttää kun mies ei tajua että ei se plussa niin vaan heti automaattisesti sieltä napsahda kun ehkäisy on jätetty pois, voi mennä pitkäkin aika jos ylipäätään ollenkaan, tosin en jaksa ajatella sellaista vaihtoehtoa ollenkaan. Ihan tarpeeksi ahdistaa muutenkin.

Merineito, mä myös kallistun tuonne Italian puolella häämatkaideoissa, en ole itse siellä koskaan käynyt, mutta kovasti haluaisin. Olen ihan vähän italiaa opiskellutkin niin olisi kiva testata että miten siellä pärjäisi. Nooh, ehkä ensi kesänä jollakin äkkilähdöllä.

JJ, tuntuuko että vauvasi oisi jo kääntynyt siellä masussa? Vai heitteleekö kuperkeikkoja?

Plussaonnea Goldalle++++++++!

Missäs muuten Piips mahtaa piileskellä? Ja monet muutkin. Tulkaa kertomaan kuulumisia:)!

G:Miehen sukunimen tahtoisin ottaa, sillä omani on niiiiiin tavallinen kuin olla voi. Lisäksi mies on aikas konservatiivinen siinä asiassa.[/color]

[color=red]Hauskaa tiistaita Puolukat!

Vierailija

flunssa on alkanut jo vähän hellittää, ja kuukautisetkin vetelevät viimeisiä ;)

Innolla odotan jo vuotojen loppumista, niin päästään sitten peukut pystyssä toivomaan tärppiä uudelle kierrolle ;)

Sukunimestä:

Otin mieheni sukunimen, vaikken rehellisesti sanottuna niin innostunut ollutkaan itse nimestä ;O

Tuikitavallinen nen-päättyinen nimi, ja oman harvinaisen (tyttönimelläni meitä oli/on vain MUUTAMA Suomessa/maailmassa) nimeni " luovutin" pois. En halunnut yhdistelmänimeä, sillä nimestäni olisi tullut hurjan pitkä, eikä olisi nimet " rimmanneet" toisiinsa.

Kysyin mieheltä, että suostuisiko ottamaan mun nimeni, oltais saatu suvulle jatkettakin (kun perheessämme kaksi poikaa jo on :) ) mutta mies ei suostunut. Olisi ollut liikaa hänen " egolleen" :)

Kieltämättä, hivenen " epämiehekästä" (anteeksi jos kommenttini loukkaa jota kuta, tämä TÄYSIN henk.koht. mielipiteeni!) jos mies ottaa naisen nimen ;)

Muistan opiskeluajoiltani (joitakin vuosia taaksepäin, aikuisiällä siis) että yksi koulukaverini, miespuoleinen, ilmoitti eräällä tunnilla, että " niin, ilmoitusluontoinen asia vaan, että nimeni on muuttunut avioliiton myötä...." ja herätti kieltämättä pienoista hilpeyttä opiskelukavereiden keskuudessa ;)

No, kukin tyylillään, eihän se nimi miestä pahenna...

Halusin itse kuitenkin omassa perheessäni, että ollaan saman nimisiä, kun kerran yhtä perhettä ollaan. Paitsit, että esikoisella (joka siis ex-suhteesta) on isänsä sukunimi, ja asia on varsin ok.

Tarjottiin tytölle mahdollisuutta vaihtaa nimensä " isäpuolensa" nimelle, mutta ei halunnut.

Kummeja mulla itselläni on kaksi, aviopariskunta. En ole ollut yhteydessä vuosikausiin, mikä vähän kyllä harmittaakin, ajoittain.

Itselläni on kolme kummilasta, kaksi tyttöä ja yksi poika (ikähaitarilla 2 v - 9 v) mutta vain kahden kanssa näistä enemmän tekemisissä.

Meidän kolmella lapsella on kaikilla kahdet kummit, ja mielestäni on ollut ihan riittävä määrä. Mukavat kummit kaikilla ;)

Mielessäni olen jo vähän kartoittanut tilannetta, jos meille vielä lapsi tulee, että ketä pyydettäisiin kummiksi ;O Kaikkea sitä tuleekin jo miettineeksi :)

Kylmyys koettelee jo ulkona, ja näinpä tänään satavan ropisevia rakeitakin ;O Milloinhan lunta tupruttaa täällä pk-seudulla? ;O

Joo, taidan kipaista keittiön kautta (teekupposen kera) Salkkareiden pariin....joten huomiseen!

Vierailija

[color=purple][b]LUMIINA:[/b] Kyllä vauva jo kovastikin kääntyilee masussa. Välillä ympäri jne. Raakasti arvioiden lähes tunnin välein on myräkkä mahassa. Joskus tuntuu kovimmat potkut vähän ilkeiltä, mutta en valita! Sielläpähän temmeltää :)))

Mä alotin ihan oman ohjeen mukaan uudet tossut. En viitsi niitä " makkaratossuja" enää tehdä kun ei eilen onnannut. En myöskään ala mitään puikkoja vaihteleen, vaan suosiolla luovutan ja teen omasta päästä erilaiset ja toivottavasti hienommat ;) Ainakin vielä näyttää tosi siisteiltä ja ihanilta. Laitan sinne väliin pörrölankaa, joten tulee oikein vauvamaiset tossukat.

Hyvähyvä, Kärpät voitti Jypin ! :) Nyt mustikkasopan tekoon, uuniriisipuuro valmistuu uunissa *nams*

JJ rv 25

Vierailija

mielestä noi jotka ei oo pinoutunut pitkään aikaan, vois varmaan kohta poistaa... vai onko sit turhanpäiväistä rassausta eestakaisin, jos he ilmestyykin taas.... no mulle ihan sama, mahtuuhan he siellä olemaan ?

Hannele: toisaalta hyvä välillä toi suvantovaihekin. toki sulla tuskainen fiilis, kun vauvat pyörii mielessä jatkuvasti, mut saapahan miehes vähän miettiä rauhassa tuota vauva-asiaa, jos jätät esim. neuletyöt+ vauva-lehden vähän vihjeeks pöydille lojumaan...ja jos te yhdessä puhuitte jo siitä 8-9 kuukaudesta,niin ihan lupaavalta kuulostaa, eipähän pääse ainakaan hermostumaan liiasta rankutuksesta.

merineito: mulla vaan kaks kummia (pariskunta) ja se mieskin kuoli jo ajat sitten. Itse haluisin meidän vauvalle useamman kummin mahd. 4-5. toi vauveli kenen kuva tuolla s-postissakin on, niin sillä on 8 kummia...mun mielestä se on jo liikaa! menee jotenkin maku siitä kummi hommasta... toivottavasti en loukannut ketään...

Itselläni nyt sit kaksi kummilasta. Just äsken siis näin veljen pojan (kummipojan) äitin luona. on se vaan iso poika jo, hurjan pitkä! Tuntuu hullulta, mut musta tuntuu ett oisin jotenkin enempi kiintynyt tuohon mun kummipoikaan kuin muihin sisarusten lapsiin...johtunee kyllä varmaan siitäkin ett hän teki musta eka kerran tädin...onko muilla tälläisiä tuntemuksia, ett kummituslapsi tuntuu kaikista " suloisimmalta" ?

kohta puoleen pitäis raahautua pumppiin kaverin kanssa.

Miitsu: onko tullut mitään raskausoireita???

Golda

Vierailija

[color=slateblue]Minä myös lopetin pillerit niin että oli vielä kaksi pakkausta jäljellä, en jaksanut myöskään odotella sopivaa hetkeä koska sitä ei tulisi koskaan jos mieheltä kysyisin.. Voi kun toivon että saataisiin ne yllätysvauvat! Kauheasti tekisi mieli reissuun, juu, mutta sama vika, talous ei anna periksi nyt. Musta on kuitenkin ihanaa aina vilkuilla netistä noita äkkilähtöjä vaikken voikaan lähteä, mut on kiva kattella mitä siellä on tarjolla.

Vierailija

Pitkästä aikaa minäki ehin taas pinoutuun.. Viikonloppu meni mukavasti serkun 7kk vauvaa hoitaessa. Ei uskos et joku lapsi voi olla aina niin hyvällä tuulella..=) Mies kävi pikasesti meitä tervehtimässä perjantaina ja sano et ihan kiva vauva..;)

Saa nähä jaksanko minä syödä sit pillerit loppuun ku saan keskusteltua luvan niiden lopettamiseen.. ;)

Leijona: kyselit pillereiden alottamisesta.. ne alotetaan sinä päivänä ku menkat alakaa. Eli kierron ekana päivänä.

Galluppi: Haluisin et koko perheellä ois sama sukunimi, eli luultavasti joudun valitseen miehen nimen. Miehen isä kyl sano et älä missään nimessä vaihda niin harvinaisesta nimestä niin tavalliseen ku mikä niillä on. Sen jälkeen oon miettiny asiaa enemmän ja toisaalta en kyl haluiskaan vaihtaa.. asiasta ei oo miehen kans keskusteltu. yhdysnimikään ei oikeen passaa ku sit ois niin järkyttävän pitkä (molempien sukunimi n.12 kirjaiminen)..

Itselläni on neljä kummia, ts. kaksi pariskuntaa ja oon ollu ihan tyytyväinen siihen määrään. Itselläni on kaksi kummilasta, tyttö kohta 5v ja poika täytti eilen 3v.

Mulla on kans suunnitelmissa neuloa kietasupaita vauvalle.. taidanki kokeilla tuota ohjetta jonka joku tänään laitto pinoon (anteeksi en muista kuka!) ku näyttää yksinkertasemmalta ku joku jota oon joskus jostain lehestä kattonu. En vaan viittis kaúheesti neuloo omalle vauvalle mitää ku ei oo mitää hajua millon sellasen vois saaha.. eikä tiiä oikeen kokojakaan ku ei tiiä onko kesä- vai talvivauva. vai jotain siltä väliltä. Mut kyl silti aijon valmiiksi tehä.

Vierailija

huomenna on alukasvatuksen tentti.... enkä taaskaan ole vielä lukenut puoliakaan alueesta.

G: kai sitä on pakko ottaa miehen sukunimi, vaikka se on paljon tavallisempi kuin omani, mutta ei nyt sentään ihan yleisimpiä suomalaisia nimiä...

Tein vauvalle kietaisupaidan, aivan ihana tuli, ja TOSI helppo ohje, ei voi mennä vikaan.

25g Jaeger 4 ply Silk -lankaa tai vastaavaa ohuehkoa silkki- puuvilla- tai villalankaa. puikot nro 3, 60 cm organzanauhaa, leveys 1cm.

neuletiheys: 28 silmukkaa ja 48 kerrosta aina oikein neuletta 10cm*10cm

Vinkki: nosta kerroksen 1. silmukka neulomatta, ja neulo viimeinen silmukka aina oikein. luo silmukat puoli numeroa pienemmillä puikoilla reunan napakoittamiseksi.

työohje: paita neulotaan yhtenä kappaleena takareunasta alkaen. Luo 49 s, neulo 48 krs aina oikein -neuletta

hihat: luo seuraavien 2 kerrosten alkuun 7 uutta silmukkaa. Työssä nyt 63 silmukkaa. Neulo sitten 28 krs. aina oikein -neuletta.

pääntie: seuraava kerros: nosta 1. silmukka neulomatta, neulo 21 o, päätä 19s ja neulo kerros oikein loppuun.

vasen etukappale: jatka neulomista kerroksella ensimmäisenä olevilla 22 silmukalla neuloen 8 krs aina oikein -neuletta, viimeinen kerros päättyy hihansuureunaan. 9. kerros: neulo oikein, kunnes jäljellä on 3 seilmukkaa, tee seuraavaan silmukkaan 1 s:n lisäys ja neulo lopuksi 2 o. 10.krs: neulo 1 o., lisäys, neulo oikein kerros loppuun. Jatka toistaen 9. ja 10. kerroosta, kunnes työssä on 44 silmukkaa ja viimeisin kerros päättyy hihansuureunaan.

Seuraava kerros: päätä 7 s., neulo o kunnes jäljellä on 3s. tee lisäys ja neulo 2o. jatka lisäyksiä pääntien reunassa, kunnes työssä on 49 silmukkaa. Neulo vielä 38 krs. ilman lisäyksiä. Päätä silmukat.

oikea etukappale: Liitä lanka odottamaan jätettyjen 22 silmukan pääntien puoleiseen reunaan ja neulo 8 krs. viimeisin kerros päättyy pääntien reunaan. 9. krs: neulo 1 o, lisäys, neulo o kerros loppuun 10. krs: nosta 1s neulomatta, neulo, kunnes jäljellä 3s, tee lisäys, neulo 2 o. Jatka toistaen 9. ja 10. kerroksia, kunnes työssä on 43 silmukkaa. ja viimeisin kerros päättyy hihansuureunaan. Seuraava kerros: päätä 7s, neulo kunnes jäljellä 3s, tee lisäys ja neulo 2o. Jatka lisäyksiä pääntien reunassa kunnes työssä on 49 s. neulo vielä 38 krs ilman lisäyksiä. Päätä silmukat.

Viimeistely: Päättele langat. höyrytä kappale kevyesti. leikkaa nauha kahti

Vierailija

G: Minä olen ottanut miehen sukunimen. Meillä päin minun sukunimeä tuli vastaan joka puolelta ja miehen sukunimeä ei varmaan ollenkaan. Varmaan jos sama sukunimi vastaan tulee niin se on sukulainen. =)

Menkat on nyt menny ohi ja odottellaan niitä hedelmällisimpiä päiviä. Mies ei ole " ns" innostunut vauvasta vieläkään. Oli puhetta niistä pillereistä joku päivä sitten niin kysyinki mieheltä että entä jos haen ne ja unohdan sitten syödä niitä? Mies vaan naureli ja tuumas että niinpä. =) Miten muuten pillerit yleensä aloitetaan kun menkat loppuu vai alkaa? Vai milloin vaan? Nyt on menkat just eilen loppu niin ilmeisesti en vois nyt niitä aloittaa edes. =) Ja kumeja meillä ei kaapissa ole, ellei mies ole johonki omaan piiloon jemmannu.

Nyt kyllä viime viikolla mies puhui jo vaan vuodesta että jos sitten tehtäs vauva, siihen asti se on ollu se pari vuotta kun hänellä iltakoulu loppuu ja saadaan isompi ja oma asunto. Mutta ihan yhtä lailla se neljäs voitas tehdä hetikin. Eihän sitä tiedä vaikka ei tärppäiskään enää. No se jää nähtäväksi, saanko taas miestä kellistettyä sänkyyn. Nyt kierto oli sekaisin että ne " varmat päivät" voi olla vaikeampi löytää mutta täytyy pikapuolin aloittaa että joka toinen päivä vähintään. =) Monestihan tuo mies sanoi viime kuussakin että ei anna ennen ku ehkäisy on hommattu, mutta eipä pitänyt uhkailut kovin kauaa. =)

Vierailija

[color=darkblue]Kiitos kaikille [b]häämatkaideoista[/b].Lisääkin saa laittaa. :)

[b]Laura:[/b]Itse asiassa en ole kertonut tarkkaa häiden ajankohtaa (koska sitä ei vieläkään ole päätetty) mutta tällä hetkellä ajatuksessa olisi ensi kevät. Ja paras vaihtoehto olisi yhdistelmä rantaa ja kaupunkia koska mies ei ole rantaihmisiä ja ihan hyvä niin (omaa punaista pigmenttiä hiuksissa ja on herkkä palamaan).

[b]Golda:[/b] Näin kanssa noi Geddesin kirjat, mutta en sitten lopulta ostanut sellaista kun en ollut ihan varma, että onko se siskonmakuun sopiva joten ostin sitten sellaisen perinteisen.

[b]Ilonalle:[/b] Me ollaan oltu Madeiralla, ja se on kertakaikkiaan ihana paikka. *huokaus* Ja siksi kai tämä valinta onkin niiin vaikeaa, kun tietää että se on ihana paikka, mutta toisaalta kun siellä on jo oltu ja häämatka on kuitenkin silleen spesiaali joten sen paikan pitäisi olla jotensakin erityinen. Toisaalta jos ei löydetä jotain muuta, niin mennään sitten vaikka sinne uudelleen.

Viikonloppuna jo käytiin hakemassa R-kioskilta kasa matkaesitteitä ja niitä on nyt oikein urakalla selailtu. Tosin mies heitti tuossa vielä San Fransiscon esille, hän on ollut siellä suunnalla työmatkan puitteissa.Mutta katsellaan. Kun ei muuten olla mitään hääjuttuja saatu etenemään niin sitten katseltiin noita honeymooneja. :)

Niin paitsi ollaan me kiivasti keskusteltu sukunimiasiasta. Ja taas perheessä on yksi konservatiivi, naisen pitää ottaa miehen sukunimi koska niin [b]kuuluu[/b] tehdä!!

[b]Ilonalle:[/b]LAiton viime viikolla jonkun päivän tekstiin sinulle vastauksen. Mutta uudelleen http:www.ihanitse.com :ssa on ollut juttua teetetyistä leimasimista. leimailu jen osiossa. Helpoin ratkaisu on googleta leimasimia netistä ja laita tarjouspyyntojä menemään useammalle firmalle.

[b]Miitsu:[/b] Pahoittelut miehn enon kuolemasta :( Tuli sitten tieto aika onnettomasti juuri teidän reissuun lähdön kohdalla.

[b]PeuPeu[/b] Onnittelut plussasta! ja Onnellista ja turvallista odotusaikaa!

[b]Golda [/b] Pidetään peukkuja! plussasäteitä ~~~~~

Niin kauan kun ei ole menkkoja on toivoa!

Tässä nämä jorinat, taidan jatkaa aamulla. Öitä!

merineito

Vierailija

[color=red] Täällä sitä vaan porskutetaan ilman tätiä...=)

Eilen oli taa sellainen masis ilta, ett olin aivan satavarma ett viimeistään huomenna ne menkat alkaa, aamulla sit vähän kipristeli massua, mut nyt ei sit taas mitään. tekis hirveesti mieli testata, mut turhaa se on itteensa kiusata vielä. päätin ett otan töihin (valvon siis ke-to-pe) liuskan mukaan ja pissin töissä kuppiin...mut hei, vaikuttaakohan se ett oon valvonut koko yön. sit rytmi sekaisin kun nukun päivät. oisko kuitenkin parempi testata sit iltapäivällä kun herään??? no jos raskaana oon, niin luulis ett näyttäis sen edes haamun mihin aikaan tahansa.

tänä aamuna mies silitteli hellyyttävästi mun massua ja näytti niin miettiliäältä. en viiittinyt kuitenkaan keskeyttää hänen ajatuksia kysymyllä ett mitä mietit, jospa siellä pienessä miehen aivoissa ois ollut vaikka vauvan kuvia =) =)

taas juilii sillai veikeesti vatsasta...pelottaa.

G: ehdottamasti miehen sukunimi. taidan olla niin vanhanaikainen ett ajattelin niin. joskus naurettu sitä, ett jos mies ottais mun nimen, niin se ois saman niminen kuin mun isävainaa...Kyllä sitä tulee usein mietittyä ett miltäs kuulostaiskaan mun etunimi ja miehen sukunimi...hyvältä! Ja toisekseen haluun ett ollaan koko perhe sit samannimisiä, vaikka hänenkin sukunimi melko yleinen, niin silti musta äärettömän kaunis.

Oltiin eilen veljen synttärikahveilla. Mulla oli sellainen vero modasta ostettu ruskee paita, missä sauma tossa rintojen alapuolella. itekin mietin ostamisen jälkeen ett näyttääkö tää äitiyspaidalta. sit äiti eilen siellä synttäreillä katteli sitä mun paitaa ja sano ett vähän niinku äitiyspaita ja ett kun hän näki sen eka kerran mun päällä pari viikkoa sitten, oli varma ett oiskohan tulossa lapsenlapsia....heitin vaan ett tiedä häntä, vaikka oiskin. tais jäädä mamma aika mietteliääks...hih!

kunpa niin kävisikin.

mut nyt äitin luo ompelee vähän oliivinvihreetä tyynynpäällistä makkariin. nään samalla mun 8 v kummipoikaa ja rakasta kisuliani, jota en voi pitää kotona kun mies ei tykkää siitä...onko reilua??

Palataan

G- toivottavasti pieniin päin =)

Vierailija

[color=green]Tarttunut varmaankin teistä netin kautta... ;o) Harmittaa kyllä niin, mutta osaapahan arvostaa taas sitä terveenä oloa! JA sattupa just oikealle viikolla kun syysloman takia ei ole tällä viikolla jumppiakaan. Nyt saa siis hyvällä omalla tunnolla vaan lepäillä...

Tuosta Merineidon sukunimikommentista tulikin mieleen gallup:

[color=darkviolet]Aiotteko ottaa/oletteko ottaneet miehen sukunimen?

[color=green]Minä tykkään omasta sukunimestä TOSI PALJON ja on vielä suht harvinainen kun taas miehen sukunimi on tosi yleinen, ja haluaisin tosi kovasti jatkaa sukunimeä mutta kun toisaalta oon siinä asiassa vähän konservatiivi ja ittelle tuntuu tärkeältä se että koko perhe on samanniminen... Eli luultavasti sitten otan miehen sukunimen ja sitten on tuhat samannimistä...

Mukavaa tiistaita Puolukat!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat