Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤MARRASMASUJEN TIISTAI¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kaikille!

Kylläpä jälleen on töttöröö olo. Nukuin 23-03 välisen ajan tosi hyvin, mut sit mies lähti töihin ja lapset hiipi viereen, niin eipähän enää äitykkää nukuttanukkaan. Sit vielä poika yskii tosi paljon, niin eihän nukkumisesta tuu mitään. Joten oon tässä katellu teksti-teeveetä ja miettiny josko rupeisin uunia lämmittämään....No taidan olla hiljaa vielä, ettei nuo lapset nyt herää.

Jumankekka, pakkasmittari näyttää 10,9 astetta pakkasta!!!!!! Mä eilen kokeilin miehen lasketteluhousuja ja jee!!! Ne mahtuu mulle jalkaan ja on lämpöiset. sit jäi vielä takki ongelma....Tänään mä kokeilen kaikki maholliset takit tästä huushollista, jospa edes yksi mahtuisi kii tuonne ulos mentäessä:)

Vauva kääntii eilen illalla kylkeään. On ollu pitkän aikaa tuossa aikas keskellä, hieman pylly vasemmalla ja jalat mun oikeassa kyljessä. No eilen illalla varpaat kaivautuikin vasempaan kylkeen ja takapuoli nousi niin komeasti navan oikealle puolelle. Ja piti kunnon jumpat iskän selkää vasten, mies sanoikin että taitaa poika jo antaa merkkejään siitä että kuka omii äitin ainakin alkuunsa!

Tänään ei olekaan mitään ihmeempiä, mies vaihtaa vasta tänään talvikumit mun autoon kun eilen ei ehtinyt. Huomiseksihan sitä lumipyryä luvattiin, joten sitten ainakin niitä tarvii! Taidan tänään keskittyä vaan uunin lämmittämiseen ja huilailuun sohvalla.

Viikotkin ne paukahtaa jälleen...Tasan 4 viikkoa laskettuunaikaan...

Voikaapa hyvin!!

äitykkä ja poikanen rv 36+0

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

No vauvelin painoarvion vuoksi. Ja kun mulla on ollu raskausajan diabetes, niin ajattelivat että parempi käynnistää laskettuna aikana jos ei ennen sitä tapahdu mitään.

Mulla oli lunttilappu mukana lääkärissä täynnä kysymyksiä, mutta en kerennytkään kysyä mitään. Oli tarkoitus kysyä että saako sen epiduraalin vai ei, jos on tatska. Ja että joutuuko vauva erikoistarkkailuun minun diabeteksen vuoksi, kuten olen jostain kuullut. Jos vauva joutuukin tarkkailuun, en saakaan omaa möllikkää heti vierihoitoon =( Mutta ainakin tiedän, että vauva on turvassa ja hyvässä hoidossa. Parempi jos tutkivatkin vauvan verensokerit laitoksella, ettei kotona tule mitään ongelmia. Nyt jo vähän metityttää, että jos vauvan verensokeri laskee liian alas, kun ollaan jo kotona, mitäs sitten teen..?!?

Vierailija

Huoh. Kotona ollaan näiden helv. supistusten kanssa... tästä on nyt kyllä huumori tosissaan kaukana...!!! VASTA viikon supistellu ihan järkysti, ja pahenee vaan, mutta kun puuttuu edelleen se SÄÄNNÖLLISYYS!!!! Tai no on ne säännöllisiäkin jossain määrin, mutta.. äh.. Välillä saattaa tulla ihan peräkanaa tosi monta järkyttävää supistusta, tuntuu että lähtee järki ja tukka päästä, ja sit saattaa olla tunnin taas lievempiä versioita, ei tod. mitään helppoja nekään. Selkä, maha ja alapää on ihan p..skana ja kipeänä koko ajan, ei juuri tee mieli liikkua. Viikon univelat painaa.. että tällästä hehkeää raskautta täällä...

Olisin saanu jäädä sairaalaan lepäämään, no mitenkäs näillä suppareilla siellä onnistuu levätä yhtään sen paremmin kuin kotona? Käyrää ottivat ja tulihan siihenkin mun supparit, mut kun ei ole viikot täynnä ja paikat ei oo niiiin paljon auki että olis " helppo" käynnistys... jep jep.

En tiiä enää mitä tässä keksis, saunassa supistukset on sietämättömiä, levossakin ollessa tuntuu, että paikat lähtee pian hampaista kun ottaa niin kipeää että puren hampaita yhteen ihan hulluna, ja vesi lentää silmistä... että mun synnytyksen kesto tähän mennessä vasta 7 PÄIVÄÄ!!!

Vielä jouluna kuvioissa... P:n äippä

Vierailija

Tässä siivouksen lomassa ajattelin muutaman rivin kans kirjoitella.

Yöt on aika tuskaisia. Vessassa saa juosta monesti yössä ja kääntyminen on tuskallista. Vauva painaa joka suuntaan. Ei yhtään enää kivaa.. Ja viikkoja vasta kasassa tällä viikolla 36, mutta vois tulla jo :) Kaikki SSSSSS täälläkin kokeiltu, mutta mikään ei aiheuta kipeitä supistuksia. Supistuksia kyllä, mutta ei kipeitä.

kittykatti79: Musta tuntuu kans, että ei oikein osaa keskustella joidenkin kavereiden kans enää, ku ollaan niin eri asioissa.. jopa niidenkin kavereiden, joilla on lapsia. Tuntuu, että ne ei muista enää sitä omaa raskauttaan ja pientä vauvaa. Mutta onneks on muutama kaveri, joka kans odottaa, niin niiden kans riittää keskustelemista.

MUITA MARRASMASUJA JOILLA JO JOULUINTOA ???

Mulla on tullu niin joulukuume jo. Tekis mieli laittaa vaik mitä joulua jo. Mutta täytynee odottaa marraskuun puolelle...

joululahjoja oon jo ostellu, jos sattuu, että musta ei ole kaupugille lähtijäksi joulukuussa.

Mutta nyt siivouksen pariin.

Hyviä lokakuun viimeisiä päiviä marrasmasuille !

-marica28 ja elmeri 35+4

Vierailija

Voi kiesus mikä eilinen ilta..:(Mies sai viikko sitten allergisen reaktion ihoonsa.Sen ihoon tuli ekaksi ihan kuin olisi ollut hikinäppylöitä mut ne vaan paheni.Hän kävi sit lauantaina lääkärissä.Eipä ne siellä mitään tutkineet vaan antoi lääkettä jotka ei taida edes auttaa.Eilen illalla sitten mies ei saanut kunnolla henkeä ja iho näytti tosi pahalta.Jouduttiin sitten soittamaan ambulanssi.No kaikki sit oli hyvin heidän mielestä ja sanoivat että tänään lääkärii tarkempia tutkimuksia varten ja jos sais uudet lääkkeet.Ruokahalu sillä on huono ja lääkkeetkin väsyttää häntä kauheesti.Ihan kauhee tilanne kun itsekkin lähen synnyttämään hetkenä minä hyvänsä..Miksi just nyt tuli tällaista..:(

(.):ssa ei mitään ihmeempää.Möyrysi taas illalla paljon niinkuin aina.Tänään pitäis raahautua taas neuvolaan yheks.Joka kerta neuvolan täti sanoo et tuskin nähdään enään kun viimeistään kun vauva on syntynyt mut ainahan minä sinne neuvolaan joudun menemään ilman nyyttiä.Hyvin vaava näyttää viihtyvän masussa.No mikäs kiire sillä olisi:)

mut nyt pitää mennä:)Vointeja kaikille:)

väsynyt neeta&papu rv 38+6 ja eteenpäin vaan mennään.

ps:tänään ajateltiin mennä äitini luo saunomaan..toivotaan että se tuottaisi tulosta:)

Vierailija

alkaa jo selkä puutumaan kun olen lueskellut tässä tämän päivän pinoa =)

Pylleröisen äiskälle onnea matkaan, tosin tuskin istuu enää lukemassa tätä. Mielenkiinnolla odotellaan uutisia!

Omassa napsukassa ei mitään ihmeellistä, siellä pungetaan myös innolla suuntaan jos toiseen - ja tuntuu, että vauva on noussut taas ylöspäin =( Saapi nähdä, torstaina on taas neuvola mutta tällä kertaa oma terkka on lomalla. Jostain syystä mulle varattiin viimeksi aika kahden viikon päähän - mutta sitten verenpaineseurannan takia ramppasin koko viime viikonkin siellä. Ehkä nyt siirrytään sitten kerta/viikko -tahtiin.

Harmi, että monella on jo ikävät oltavat masunsa kanssa. Mulla on olo vielä ihan mainio ja onkin vaikea hillitä itseään, tänäänkin siirtelin yläkerran kalusteita ja pesin lattiat vaikka aamulla vielä miehen kanssa sovittiin, että otan rauhallisesti tämän päivän. Mutta kun olo sallii niin mikäs on tehdessä vielä (ei tosin tule mieleen tehdä hirmuista suursiivousta yksinään yhdessä päivässä, mutta joka päivä jotain pientä). Ja ei mulla ole oikeastaan kiire päästä masukaveristakaan vielä, tosin ikävä on jo mutta tuossahan tuo kulkee mukana.

Nyt jätän tilaa muillekin...

Cindi ja Teuvo-Tellervo rv 38+2

Vierailija

täällä sitä jännätään kotona...

kävin eilen äitipolilla,ja nyt veikkasi syntyväksi viikon sisään,mutta jos ei synny,niin ens tiistaiana 1.11 käynnistetään... IHANAA, ei ole enää montaa päivää omaa tuhisevaan nyyttiin. tietenki tuo käynnistäminen jännittää,ku kaikki sanoo et se on kipeämpää... mut onhan niitä kivunlievittäjiä ;)

painoarvioksi sai 3.8kg, mut meinas että syntyy vähän yli 4 kiloisena.. saas nähä.. nyt sitte vaa kävelylle ja kauppaan, jospa kauppakassien kanto vähän edistäis =))

pihallakin on aivan ihana kirpakka ilma,harmi vaan ku takit on kaikki pieniä,mut ei kauaa heh..heh... enköhän mä viikon pärjää isännän fleecellä :)..

t.jeo ja neiti 37+5

Vierailija

Neuvola kuulumiset

Pissa puhdas

rr 115/69

sf 33

rt ja syke 140

Painoa tullu viikossa n1077g

hieman turvotusta

Siinä kaikki, eikä noi tosta painosta sanonu..johtu eilisestä ruuasta makkarakeittoa jaa lisäksi mutustelin nakkeja(suolaa)

Käsiin tuli " sydän" kun niitä puristi nyrkkiin!

Oma olo ihan samanlainen kuin eilen. Vihloo hirveesti tonne alapäähän välillä TUSKAA!!! Supistelee monta kertaa päivässa. Välillä kipeesti ja ei kipeesti!! Tää loppuaika menee odotellessa millon, millon, millon. Mies naureskelee kun kahtelen noita vauvan vaatteita. Minusta tulee kuulemma vauva höperö =). Odottaahan sitä innolla sellaista nyyttiä, vielä kun ei tiiä kummiko sieltä tulee!!

Ihanaa pitää sylissä sellaista pientä ja avutonta vauvaa. sitte kun itkuki on sellaista...erilaista kuin isoimmilla lapsilla! Joo nyt höpinät sikseen!!

Pylleröiselle kassitolkulla onnea matkaan!!

Eija ja eemeli 38+5

Vierailija

mitenkä alas tuo verenpaine voi ihmisellä vajota. Nyt pohjat eli 85/42! Siis herran jee. Hemppakin laskenut 123:en ja kiloja 2100/vkoa kohti! Muut arvot kyllä ihan ok, mutta tuosta painosta vaan nyt hieman huolestui. Olen ehkä mussuttanut liikaa suolaista ruokaa, että turvottaa. Mene ja tiedä.

Kysyi, että onko supistellut. Ei mun mielestä. Sit alkoi mittaamaan sf:ä ja sanoi, että nyt supistaa selvästi. Mä olin, että ai jaa. En mä edes reagoi tuollaisiin kivuttomiin suppareihin eli kai niitä sit vaan tulee. Esikosta varmaan koko ajan kyttäsin suppareita. Kyllä ne kivuliaat huomaa ja sen, jos kävely yhtäkkiä vaikeutuu. Sf mitta oli tällä kerralla 31, kun pari viikkoa sitten 31,5-32. Nyt vaan taas eri mittaaja. Itsekin myönsi, että kaikilla hieman eri tyyli mitata. No, nyt meni siis käyrällä keskiviivalle. Mutta ei perskule, nyt koskee alaselkään. Enhän mä ole todellakaan saanut vielä kaikkea valmiiksi, että vauva voisi tulla. Tämä hempasta johtuva väsymyskin vie aikaa, kun pitää nukkua päivällä. Oli jo kiinnittymässä asennosta päätellen, joten ilmankos pää on tuntunut välillä todella ilkeesti kävellessä.

Mä olen laittanut joulua jo pari kuukautta. Ekan lahjan ostin kai jo kesällä. Nyt hommasin kuusenalusliinan ja lisää lahjoja. Eka joulu kotona. Aina ollaan oltu muualla sukulaisissa. Pitäisi ostaa luumusosetta, niin pyöräyttäisi ekat tähtitortutkin. Ne on niin ihania, että voisi syödä vaikka joka viikko. :)

rv 35+5

Vierailija

Ensin JEO:lle, että mulla on yksi synnytys käynnistynyt sponttaanista ja toinen käynnistetty. Enkä mä pysty sanoo kumpi oli pahempi, molemmat on tullu luomuna. Aina tuo klisee, että käynnistetty on kipeempi ei pidä paikkaansa. Käynnistetyt ovat yleensä hiukka nopeempia/rajumpia. Mut onhan noita lievityksiä, pyydät rohkeesti vaan. Mä en oo kummassakaan ehtinyt saamaan mitään, eka kesti 1h38min ENSIMMÄISESTÄ supistuksesta ja toinen 1h2min..joten oon tälläinen hätäinen luonne!!

Tänne ei kummallista, täällä pakkasta VAAN -5 astetta. Muualla jo vaikka kuinka..EPISTÄ! En tiedä mahtuuko mitkään vaatteet täälläkään mutta se ei haittaa kuhan talvi tullee!!!!:o)

Poitsu yskii edelleen, mut ei enää EHKÄ niin pahasti..Yökin meni jo paremmin.Eilen poika oli koko päivän vaisu joten taisi huono yö verottaa häntäkin.

Himpulalle ei uutta eikä ihmeellistä...Itsenäisyyspäivää odotellen, ei tää ennen ymmärrä syntyy!;o)

Hormoonihirviö ja Himpula rv 35+

Vierailija

Herätty on toistamiseen kera kahen aamupalan...

ÖRMELÖ kyseli siitä 2rt:sta... meitin vauva on 1rt:ssa ja tarkoittaa että on pääalaspäin,selkä mun vas.kyljessä ja jalat,kädet oik. kyljessä...luin yhestä kirjasta että 1rt on yleisin asento syntyä ja 2rt toiseks yleisin...mutta RAPUÄITI tai kuka tietää niin korjatkaa jos oon väärässä.

Taas selvisin vaan kahella veskireissulla,kyllä oon iloinen!Tuntuu et masu ois laskeutunut kun jää melkein kämmenenkokoinen tila rintojen alle ennenkuin masu alkaa.Ostin jumppapallon viimeviikolla ja suosittelen muillekin,siinä on aivan ihana istuskella välillä." Alitajuisesti" myös toivon et se nopeuttais paikkojen avautumista ;)

Täällä kans ihana pakkaspäivä,aurinkokin näyttää paistelevan.Vielä menee just takki kiinni mut jos yli la:n menee niin pieneks jää..jännää.

Juu,ei tännekään päähän enää muuta mahu kun tuo vauva...netissäkään ei osaa enää muualla surffailla kun vauva-aiheisilla sivuilla...mutta se on nyt ajankohtaista meille ja muilla ei oo siihen nokan koputtamista;)

Painun suihkuun ja sit pikkusiskoo treffaan kaupunkiin.

Päevänjatkoja hyviä sellaisia kaikille :)

*odottelija76,rv 37+1*

Vierailija

me ollaan taidettu kattoo samaa unta viimeyönä :) ...mä kans unessa makasin selälläni ja ihailin vattaani et kylläpä se nopeesti palautukin littanaksi (vaik ei se kyl ihan littana oo ollutkaan) ja ilman mitään arpia ;)

Vierailija

Se on talvi tulossa, pakkasta yli 10 astetta! Virittelin takkaan tulen ja nautiskelen sen lämmöstä =)

Eilen siivosin kuin raivopäinen koko huushollin, sitten lämmitettiin sauna ja illalla vielä kolmas S kuvioihin mukaan. Kaiken tämän aherruksen seurauksena heräsin yöllä kerran epämukavaan suppariin, siinä se. Eli tämä vaavikka ei oo tulossa kovin pian maailmaan, uskottakoon. Oon huomannu, että aina tuntuu tosi kivalta kun rv vaihtuu, mutta jo parin päivän päästä tuntemus vaihtuu " vasta näin vähän viikkoja" puolelle. Jostain kumman syystä oon koko ajan oottanu rv 38 tilannetta, en tiiä yhtään että miks. Oisko joku etiäinen, että sillon vois jotain tapahtua....?

(.):ssa on opittu vaihtamaan kylkeä. Koko ajan tähän asti on köllöttäny oikeassa kylessä jalat vasemmalla, mutta eilen huomasin että kuinkas tuo maha on noin vasemmalle vino - oli sitten vaihtanu kylkeä ihan mun huomaamatta! Tänään taas on oikealla puolella, eikä edelleenkään mitään havaintoa tästä pyörimisestä. Kumma että nyt vasta alkaa noin reilusti liikkua, kun on ollu samassa asennossa ja rt:ssä heti alusta alkaen.

Kaveri tokas tosi hienosti. Kysy ensin että mitä kuuluu, ja kerroin kestovaipoista, kantoliinasta ja siitä että oon järjestäny vauvan tavaroita valmiiks paikoilleen. Kaveri siihen, että no ei taida sullakaan enää päähän mahtua mitään muuta kuin toi vauva!! Siis HÄH? Mitä mun päähän pitäis nyt sitten mahtua???? Ois aika outoa kelata jotain muotikuteita ja kavereitten kans hengailua kun ikioma esikoinen on tulossa muuttamaan meitin koko maailman ihan piakkoin! Kaikkea sitä...

Kitty rv 36+5

Vierailija

kurkku kipeä ja närästää aivan sairaasti. Blääh, sunnuntaina on lasten halloween-juhlat, meillä jokavuotinen rumba, ja niitäkin pitäisi tässä suunnitella ja järjestellä ja olo on tällainen. Onneksi tytöllä on puku valmiina, esikoiselle pitäisi vielä ruveta ompelemaankin. Ja tänään pitäisi päästä kaupungillekin käymään, tarvitsen ite jonkun vaatteen miehen mummon 80-v juhlille, jotka on to ja sunnuntain bileisiin pitää hankkia kaikkea pientä rekvisiittaa.

Ei auta valitus, pakko se vaan on potkia itsensä vauhtiin, että saa jotain aikaiseksi. Nyt penkomaan varastoja jos sieltä löytyisi jotain lämpimämpää vaatetta mikä mahtuis jotenkuten mun päälle, jotta tonne pakkaseen uskaltaa lähteä.

romena ja elias 37+2

Vierailija

Jesh, joulutorttuja tekee munkin mieli ihan kipeesti, ne on vaan niin rasvasia. Pakko varmaan silti tehdä pellillinen. Ihana keli, täällä 3 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Pitänee lähteä käymään kirjastossa vielä.

(.)Yön nukuin sikeesti ja selvisin yhdellä vessareissulla - mahtavaa. Eilen illalla supisteli jonkun aikaa tosi ilkeesti juuri kun oltiin siskon luona ja se kertoi omasta synnytyksestään. Siskon mies sanoi että se on valetta että synnytys tekee kipeetä - häneen ei sattunu yhtään (hah). suunniteltiin leffaan menoa, kaipa siellä jaksaa istua jos ei supistele kauheasti.

Mulla on ollu oikeassa kädessä keskisormessa jatkuvia puutumisoireita. Eka meinasin et se johtuu turvotuksesta mut nyt sitä on kestäny viikkotolkulla ja se on aika inhottava tunne. kattelin netistä ja siellä sanottiin että se olis rannekanavaoireyhtymä, aika tavallinen raskaana olevilla. Pahimmassa tapauksessa se vaatii leikkaushoitoa - kääk. Mulla on to neuvola ja pitää kysästä siellä voisko tota jotenkin hoitaa. Onko muillla ollu mitään tällasta?

Hyviä vointeja kaikille,

katzuska&bebe 37+6

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat