Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMENKANTAJAT TIISTAIHIN ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kaikille! Täällä sitä ollaan aamunvirkkuna, herätty jo kuudelta... Olen yskinyt ja räkinyt koko yön ja sitten masukkikin alkoi pyörimään urakalla masussa kun ei saanut tietty nukuttua kun mä pompin edestakas sängyssä...

Nousin sitten ylös ja just keittelen riisiä. Tekisi tonnikalasalaatin töihin mukaan ja termokseen kaakaota. Olis viel lyhyemmän päivän että jaksaa loppuviikon uurastaa.

Täällä useampi aste pakkasta joten voi olla että tiet hiukka jäässä. Onneks on jo talvirenkaat alla, muuten en kyllä uskaltaisi lähteä ajamaan. Olen ihan hermoheikko talvella ratissa varsinkin kun en ole moneen talveen ajellut, kulkenut pyörällä paikasta toiseen. Yleensä viikonloppuisin käytetty autoa kauppareissulla, muuten mies ajelee sillä. Nyt piti massua varten hommata kakkosauto kun kaupunkiin on jonkinverran matkaa ja pyörällä en uskalla enää ajella.

Jaaha, vaavikin sitten hiljeni kun mä nousin ylös :) reppana kun joutuu kestämään mun yskimistäni puoli yötä.

Kysymys muuten koiranomistajille: vaistoaako teidän sesse tulevan vauvan? Miedän koira " skannaa" mun vatsan läpi säännöllisesti ja nyt on alkanut nuuskuttaa myös mun rintavarustuksen kohdalta :) Lisäksi se tuntuu seuraavan mua kuin hai laivaa, hyvä ettei samalle sohvalle tule makaamaan mun viereen. Aika hassua :)

Nyt aamupalan laittoon. Mukavaa tiistaipäivää flunssista sun muista vastoinkäymisistä huolimatta!!!

Sasuliini 25+4

Kommentit (9)

Vierailija

vaikka yö onkin nukuttu pitkästä pitkästä aikaa kokonaisena putkeen. Yleensä tyttö herättää vähintään pari kertaa ja ite juoksen juomassa ja vessassa vähän väliä. Nyt kun on saanu nukkua niin olo on kuin jyrän alle jääneellä.

Ulkona pakkasta 9 astetta. Pitäs kait siellä tareta vähän aikaa kävästä.

Eilen oli oikein supistusten ilta. Ihan koko ajan supisteli eikä tuntunu yhtään kivalle. aiemmissa raskauksissa ei oo näin aikasin supistellut.

Ei nyt oikein ajatus kulje kun väsyttää niin paljon.

matilda &taimi 25+1

Vierailija

Vaikka taitaa jo aurinko painua puiden latvojen taakse... Tulee niin aikaisin pimeetä!

Meillä alkoi koululaisella vasta tänään syysloma ja ollaan huomenna suunnistamassa " etelään" eli Etelä-Savoon minun vanhempien luokse täältä miltei poronhoitoalueelta : )

Kirpparigalluppiin

Minä olen ollut aina ahkera kirppiskävijä ja on aivan ihana tehdä hyviä löytöjä. Tuolle meidän pikkuneidille olen löytänyt sieltä lähinnä talvivaatteita, hattuja ja toppapuvun. (olen muuten ihan hulluna lasten hattuihin, sekö tytöllä että pojalla on jos jonkinlaisia hattuja!) Koululaiselle ostan mielellään piha- ja kakkosvaatteet kirppikseltä. Pojalla kuluu vaatteet ihan riekaleiksi touhutessa, vaikka on jo " iso" 9 vuotias : ) Vauvan vaatteita meillä taitaa olla jo vähän liikaakin, mutta monia tarpeellisia hankintoja, kuten syöttötuoli, matkasänky, kaksostenrattaat jne voisin ostaa käytettynä jostakin.

Kummigalluppiin

Minä olen halunnut kahdelle lapselleni kummeiksi aina naimisissa olevan parin, siis kaksi paria / lapsi. Tämän lisäksi olen halunnut että nämä kummit ovat jollain tavalla sukulaisia. Nyt pojallani on aivan mahtavat kummit jotka pitäisivät varmasti enemmänkin yhteyttä jos vain asuisimme lähempänä : ( Tytölle valittiin kummeiksi ei niin läheiset sukulaiset, mutta aika näyttää miten hänen kummisuhteet kehittyvät. Tälle masumyllertäjälle ei vielä ole mietitty kummeja ja itseasiassa naimisissa olevat läheiset ihmiset ovat loppu.... Pitänee miettiä kriteereitä uusiksi. En vain haluaisi kummiksi kaveria joka nyt on läheinen, mutta jää sitten jos muutamme paikkakunnalta...

Mulla on jatkunut selkäsärky jota oli tuota tyttöä odottaessakin. Hirveä kipu.... Onneksi ei vielä haittaa yöunia. Nyt on lähdettävä laittamaan tyttö päikkäreille.

Mymmeli rv 24+2

Vierailija

Nii huomenta vaikka täällä jo herätty aikoja sitten, jotenkin sitä ei saa käyntiin itseään millään ennen aamukymmentä.

Matilda puhuit väsymyksestä, sama täällä jokapäiväinen ystäväni on väsymys . Varmaan mulla johtuu matalasta hb:sta tai sitten liiasta työstä tai sitten jostain. Joka päivä sitä vaan pitää yrittää ja olla virkeä ja illalla sitten kaatua sänkyyn niin että hyvä että jaksaa edes pakollisia pesuja yms. suorittaa.

Talvirenkaista ollu puhe, meillä ei vielä alla ja täällä kanssa pakkasta viisi astetta. Mun pitäisi tuonne töihin mennä vähän järjestelee paikkoja = hyvä lähtee tuonne liukastelee ;) Ok. mä tykkään autolla ajamisesta ihan sama onko talvi vai kesä. Mummot pelottaa tuolla liikenteessä kun niistä ei koskaan tiedä mihin ne kääntyy ja milloin painaa jarrua ( meinasin ajaa yhden perään tuossa viime viikolla kun teki äkkijarrutuksen keskellä tietä ilman mitään syytä ) että tälleen meillä täällä.

Ihana auringonpaiste näyttää olevan ja kerrankin lupasin pikkuneitille että tänään mennään puistoon oikein kunnolla, täytyy vaan kaivaa toppavaatteet esiin ( jos niihin edes enää mahtuu )

GALLUP : Kuinka moni tykkää kierrellä kirppiksiä ja tehdä sieltä löytöjä !? musta on tullu joku kirppis hullu kun pitää jatkuvasti käydä ( pari kertaa viikossa ) Eilenkin löysin ihan mielettömän päydän jossa oli ihan uudenkarheita vauvan vaatteita joka lähtöön ( ison säkillisen ostin bodeja yms. muuta kivaa ) Musta kierrättäminen on ok. ja hyvä asia . Ostan yleensä vain hyvää tavaraa, sellaisen minkä voi kierättää sitten uudestaan !

Kahvin juontiin vielä täytyy mennä johan siinä oli tässäkin.. Ainii mä kävin siellä neuvolassa, sain ne äippäpaperit yms. niin ennusteltiin sitten enneaikaista synnyttämistä ( just joo uskon että täällä ollan vielä maaliskuussakin , esikoinen synty 41+5 joten eiköhän tää mee vanhan kaavan mukaan ) Juu mutta puheli jo että tammikuussa syntyy jos sama tahti jatkuu !!

Mut nyt sitä kahvia Minkki ja Oskari 22+6

Vierailija

No niin siivottu täällä oikein urakalla ensin töissä ja nyt kotona, huomenna tulee asunnon katsoja ja tietty pitää olla paikat tiptop !! Me taas vastaavasti käydään katsomassa toista taloa :)

Mymmeli mihin päin tänne etelä-savoon tulette !? Jos mikkeli on suunta niin ilmoittele, mukava olisi käydä yhden masukin kanssa vaikka ajatuksia vaihtamassa , täällä kun ei niitä nyt liiemmin ole!!

Joo mutta vielä töiden pariin hetkeksi..

minkki ja oskari 22+6

Vierailija

Meikäläinenkin osallistuu keskusteluun. Kauheeta kiirusta on muka ollut nämä viime kuukaudet...

Kirppiksillä en ole vielä käynyt, mutta suunnitelmissa on. Pitäisi alkaa urakalla haalia vauvakamaa kotiin nyt lähiaikoina. Toistaiseksi en ole hommannut vielä mitään.

Maha kasvaa nyt kovaa vauhtia. Viime viikkoina tapahtunu oikein pyrähdys. Painoakin on sitten tullut noin 6kg.

Kummiasia askarruttaa mua kovasti tällä hetkellä. G : Oletteko jo valinneet kummit ja kuinka monta? Onko teistä kauheaa pyytää vain pariskunnasta vain toista kummiksi?

Paris rv 25+5

Vierailija

Lunta on täällä Kuusamossakin, ja pakkasta. Vielä mahtuu oma toppatakki päälle, mutta pian täytyy etsiä hieman väljempää mallia oleva...

Kirpparigallupiin: Itse olen aina suosinut kirppareita, mutta tänne pohjoisempaan muutettuani kirpparikiertelyt ovat jääneet vähiin - tavara on kunnoltaan huonompaa kuin etelämmässä. Toki poikkeuksiakin on! En ole hankkinut tulokkaalle vielä yhtään mitään, pitäisi pikku hiljaa alkaa kokoamaan tavaraa.... :)

Kummigallupiin: Alunperin kummeiksi miettimämme pariskunta saakin samaan aikaan vauvan kuin me! Eli voi olla, että emme vaivaa heitä siinä tohinassa (välimatkaa meillä 800km). Toinen sukulaispariskunta on harkinnassa...

Olen sunnuntaina ekaa kertaa elämässäni tupperware-kutsujen emäntänä. Nyt on kylmä hiki siitä, että tuleekohan ketään paikalle... :)

Olen itse karsastanut noita tupperikutsuja, ja nyt itte olen semmoisia järkkäämässä. Kaikkea se pesänrakennusvietti teettää...

Lapsilla loppui jo syysloma, seuraavan kerran lomaillaankin sitten yhdessä jouluna - minä äippälomalla! Saa nähdä, selviänkö töissä loppuun saakka, yritän kyllä sinnitellä koska haen äippärahaa 6kk:n tulojen perusteella (olin opiskelija viime vuonna)...

Olen pitänyt nyt tukivyötä ahkerasti ja liitoskivut ovat helpottaneet. Suosittelen, vaikka erotiikantappajalta ne liivit kyllä näyttävätkin!

Terkuin laivakoira rv 24+2

Vierailija

Tosiaan mutta täyty tulla tuohon kummiasiaan vielä että meillä ei kummeja valmiina mutta meinasin jommankumman siskon pyytää kummiksi ja ilman miestä. Jos pari on naimisissa silloin kai automaattisesti myös toinen on kummi, mut mun mielestä jos ei halua ja suhde ei ole vakiintunu en pyytäisi kummiksi kuin toisen osapuolen. Kummius on kuitenkin henkilökohtainen juttu .

MinnaMii se on tosiasia niin ikävää kuin se on että kuulemma ei voi yhdistää äitiyttä/ muita mainitsemiasi vaihtoehtoja siksi kai minäkin olen yrittäjä kun kyllästyin siihen jatkuvaan kyselyyn. . Milloin jäät äitiyslomalle yms. narinaa siitä että sitä on jotenkin vammainen !? Vaikka varsin hienosti voi yhdistää esim. opiskelun ja äitiyden. Ja äidit on yleensä hyvin tunnollisia, tunnollisuus kai tulee sen myötä ..

Tyttö kutsuu

minkki 22+6

Vierailija

Ihanaa, pääsen kampaajalle nyt aamupäivällä, tyty menee mummolaan, kun mummolla on vapaapäivä tänään :) Tekee tosi hyvää, kun olo on vähemmän viehkeä; naama ja kädet ovat turvonneet ja painoa onkin tullut jo 7kg. Vaikka esikoista odottaessa kiloja tuli saamaan tahtiin, niin olo oli muistaakseni parempi. Uutena vaivana on alaselkäkipu, joka ei ainakaan parane esikoisen (1v9kk ja 11 kg) nostelusta. Masuasukki liikkuu ja myllää kovasti, jokunen potku näkyy jo masun päällekin. Mieheni ei ole vielä tuntenut vaavin liikkeitä masun päältä.

Täytyy vielä nauttia kunnon yöunista, kun esikko on alkanut nyt nukkua yönsä heräämättä omassa sängyssään. Aikaisemmin tyty heräsi kerran yössä, ja nostin hänet meidän viereen loppuyöksi. Nyt tyty ei herätä, eikä ole potkimassa kylkeen. Luksusta! Sitten kun vauva tulee taloon, niin todennäkösiesti taas heräillään useamman kerran yössä monta kuukautta...

Lähetin äitiyspaivärahahakemuksen Kelaan eilen. Päätin ottaa äitiysavustuksen rahana, kun esikon pakkauksesta on melkein kaikki tavarat tallella, ja tämän vuoden pakkauksen vaatteet ei ole kauhean nättejä mun mielestä.

Mukavaa tiistaita kaikille!

Spirla 23+0

Vierailija

Täällä meillä oli aamupäivällä pakkasta -12, eipä paljon naurattanut. Nimittäin vaikka muksulla on jo toppahaalari olemassa, niin itsellä on vielä kaikki kunnon talvikamppeet kaivamatta... On se jännää, miten talventulo aina " yllättää" meidän suomalaisetkin :)

Lisäksi alkoi noi opiskelujutut ahdistaa, meillä kun proffa ilmoitti, ettei aio hyväksilukea mun aiemmin suorittamia opintoja vielä siksi, koska en kuitenkaan nyt opiskele keväällä yhtään mitään - ai jaa, ärsyttävää kun hän on Tietävinään, miten meidän perheen lapsikuviot oikein etenee... Kuulemma ne korvataan vasta sitten, kun aloitan opinnot taas " toden teolla" . Ihme kiristystä. Miulla on pinna kireällä jo muutenkin, ei millään jaksais (jälleen kerran) tuollaista negatiivista " pienten-lasten-äidit-on-täysin-kyvyttömiä-mihinkään-muuhun-kuin-kodinhoitoon" -asennetta. Siihen oon nyt törmännyt vuosien aikana niin monta kertaa, että inhottaa! Lastenhoito yhdistettynä omiin harrastuksiin/työhön/opiskeluun on järjestelykysymys, sanon minä!

Kirppareilla on nyt tullu käytyä pari kertaa, yleensä en oo hirveän innokas kiertämään. Tai täälläpäin ainakin tavara on niin huonoa, etten todellakaan viitsi ostaa, kun uusia vaatteita saa lähes samaan hintaan. Tampereella puolestaan on pari hyvää kirppistä, joilla tykkään käydä aina kun ollaan siellä suunnalla, ja tosi kivoja löytöjäkin oon tehnyt.

Kummigallup:

Meidän masukaverille on yksi kummi tiedossa (miun veli), ja kaksi ois vielä vähän hakusessa - esikoisellakin on kolme kummia (joista kaksi on miehen ja mun veljiä). Pariskuntien kohdalla oon ratkaissut asian niin, että jos me ollaan perheenä tekemisissä pidempään jonkun kaveripariskunnan kanssa (siis sekä miehen että naisen), niin pyydettäisiin molempia. Mutta jos esim. pyydän veljeäni, jolla on tyttöystävä, jonka olen tavannut kerran tai kaksi, en aio tuota tyttöystävää pyytää, vain veljeni yksin. Sama koskee sellaisiin ystäviin, joiden (avo)miesten kanssa ei olla oltu tekemisissä. Jos pariskunta on kihloissa/naimisissa, niin sitten pyytäisin molempia. Aika hankala asia, mutta onneksi ei kovin ongelmallinen meidän piireissä (kaikki on joko tosi vakiintuneita tai sit sinkkuja :).

Kuulemisiin taas!

M ja kaveri 24+6 (huomenna uusille viikoille - taas!)

Uusimmat

Suosituimmat