2-vuotiaan pesukammo

Vierailija

Muita " kohtalotovereita" ? Meidän 2 v neiti pelkää suihkua yli kaiken, jo pelkkä sanan mainitseminen saa aikaan järjettömän paniikin. En käsitä, mistä on saanut alkunsa mutta on kestänyt jo jonkin aikaa. Koko lailla kaikki keinot on kokeiltu: suihkulelut, oman shampoon ostaminen, kastelukannut ym.ym.ym. Ja ei auta. Kyse ei ole uhmastakaan koska tyttö on ihan rehellisessä paniikissa vaikka miten rauhoittavasti koittaisi itse käyttäytyä ja hellästi pestä. Tästä johtuen meillä käydään suihkussa n. kerran viikossa, toki pylly ym. pestään päivittäin lavuaarissa kunnolla. Onneksi neiti ei kovin hikoile eikä tukkakaan helpolla rasvoitu. Jos jotain konsteja vielä jollain on niin ilolla ottaisin vastaan... Ihan neuvoton olen.

Kommentit (6)

Vierailija

Meidän 2-vuotias poika rakastaa yli kaiken vettä. Kun sanookin sanan amme, niin johan poika saa jalkoihin vipinää. Hyvä kun vaipan saa päältä, kun ammeeseen jo mennään. Vettä poikamme kaataa ihan itse päähänsä, tykkää leikkiä leluilla ammeessa ja niitä leluja sitten onkin. Emme pese hiuksia shampoolla vielä, pelkällä vedellä tai miedolla pesunesteellä. Jos jättäisi sen hiustenpesun shampoolla pois, se voisi esim auttaa.

Mites uimahallissa käyminen, sekin voisi auttaa totuttelussa veteen ja siellä leikkiminen leluilla. Tsemppiä.

Vierailija

Suihkuun ja kylpyyn kyllä menee mutta hiuksia ei saisi millään pestä. Huutaa aivan paniikissa. Niinpä meilläkin pestään hiukset noin kerran viikossa. Isovelillä oli sama juttu tuon ikäisenä mutta kyllä se sitten ajan kanssa helpotti. Kaipa se kuuluu tuohon ikään. Tsemppiä pesuhetkiin!

Vierailija

Meillä lapset rakastaneet veden kanssa telmimisestä jo 1 vuotiaasta.Siskon pojalla oli samanlainen kammo hiustenpesuun ja voin vakuuttaa et nyt poika 6 vuotias ja vieläkin arastelee vettä.On muutenkin herkkä ja arka poika.Uskon et toi liittyy jotenkin luonteeseen.Toiset lapset on arempia kuin toiset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat