Perhepedistä

Vierailija

Onkohan kukaan kuullut sellaisesta että äiti tai isä olis kierähtäny vauvan päälle kun on perhepedissä nukuttu? Ärsyttää kun kerron että meidän 2 kk nukkuu vieressä niin kaikki toteaa et " ai sä uskallat pitää samassa sängyssä...?" Kun en oikein käsitä miten moinen edes olisi mahdollista, eihän tuo mikään kirppu enää ole vaan iso junttura. Ja kai se vauvakin ny herran jumala jotain kommentoi jos joku hänen päälle kierähtää. Onkohan tässä nyt joku urbaanilegenda kyseessä vai voiko olla mahdollista? Vai mikä piru niitä kysyjiä oikein riivaa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

olenhan lukenut noita suosituksia ja tutkimuksia mut sitä mietin et onko ihan oikeasti tapahtunut.

Siis menneisyyden hämärässä pirtin pimeässä...

Vierailija

olenhan lukenut noita suosituksia ja tutkimuksia mut sitä mietin et onko ihan oikeasti tapahtunut. Tosi ärsyttävää kun tollasestakin pitää stressata ja miettiä et onkohan mun vauva nyt oikein suuressakin vaarassa. Eipä ole todellakaan tapana kännipäissään kömpiä vauvan viereen varsinkin kun imetän vielä öisin.

ap

Vierailija

Sellaisia tapauksia on, joissa perhepetinä on ollut vesisänky ja vauva siellä jäänyt vanhempien alle. Mutta tapausta, jossa perhepetinä on ollut tavallinen parisänky, molemmat vanhemmat selvinpäin ja terveenä ei ole. Ei ole mahdollista. Turhaa väittää, että " olen kuullut" tai " anoppi kertoi" , näitä tapauksia ei vain ole.

Vierailija

Mutta suurempana riskinä pidän sitä, että jos lämpötila nousee yhteisessä sängyssä kovinkin korkealle, vauva jää peiton alle uppeluksiin tms, kätkytkuoleman riskitekijöitä. Turvallisin paikka olisi vauvalle vaikka häkkärissä teidän sängyssä kiinni... Unipussissa, ei peittoa, ei tyynyä ja selällään, huoneen lämpötila 18C. Ja mielellään tutti suussa. Kaikki varotoimenpiteet kätkytkuoleman estämiseksi. Jenkeissä myydään vauvansänkyjä " cosleeper" , jonka saa kiinnitettyä aikuisten sänkyyn ja siinä olevaa vauvaa voi imettääkin, mutta vauvalle oma paikka silti...

Vierailija

Mutta kyse onkin siitä, että jos on aikuinen on terve ja selvin päin, niin ko. tilanne on mahdoton. Meillä ei ole miehellä ollut perhepetiin asiaa silloin, kun on ollut edes vähän kaljoissa. Eikä ole kyllä edes itse moista ajatellut, vaan jäänyt sohvalle nukkumaan humalaa pois.

t.ei ap vaan eräs toinen perhepetiläinen, jota ärsyttää suunnattomasti huhupuheet ja luulot

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ja kai se vauvakin ny herran jumala jotain kommentoi jos joku hänen päälle kierähtää.

Tähän vaan sanon, että itse ajattelin vauvan kanssa nukkuessani samaa. Että meidän herkkäuninen herra olisi kyllä rääkäissyt välittömästi, jos olisin alkanut kääntyä hänen päälleen. Olisi pitänyt äkkiarvaamatta heittäytyä, mitä en varmaan tekisi ellen olisi just jossain aineissa...

Vierailija

Ja nukun tosiaan alempana ja nostin vauvan ihan sinne sängyn yläpäähän.Peittoa en ikinä ole laittanut vyötäröä korkeammalle eteen vaan vauvan naamaa peittäisi.

ILman lääkkeitä ja viinaa sitä kyllä varoo lasta hyvin paljon.Itsekin monta kertaa olen herännyt imetysasennosta muutamien tuntien päästä.en ole siis liiikahtanutkaan muutamaan tuntiin nukahtamisen jälkeen.Nukkunut kuin tönnkösuolattu muikku kyljelläni jalat suorassa. ;)

Vierailija

Lisäksi joissain tutkimuksissa perhepetiin liittyi kohonnut kätkytkuolemariski (etenkin jos jompikumpi vanhemmista tupakoitsija). Nämä päälle kierähtämiset tapahtuneet, jos vanhempi todella väsynyt, päihteen vaikutuksen alaisena jne.

Vierailija

vauva niin silloin vauvan pää jää aina vapaaksi ja kroppa on siinä teidän pään korkeudelle. Jos siitä kierähtää niin korkeintaan pää osuu vauvaan eikä ainakaan tuki hengitystä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat