¤¤¤TIISTAIHIN 25.10.2005 KÄYPI LOKAKUISTEN TIE¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Lähden tuossa kohta sairaalaan, kun en enää kotona voi olla!

Oloni alkaa olla jo sen verran tukala, kun en voi tehdä täällä mitään. Joka paikkaa särkee eikä missään ole hyvä olla. :' (

Mut eipä ollu kiva kuulla että sairaalassa on niin täyttä et lepohuoneet ja synnytys salit on varattuina!!!

Mutta kätilö sanoi, et jos vaan on tilaa voisin päästä osastolle.

Ja saa nähdä onko edes mitään tapahtunut tuolla alaalla.

Koko viime yö meni siihen et niitä tuli 10 min välein enkä ole siis saanut nukuttua juuri ollenkaan!

Nyt meen pukemaan ja kuivaan hiukset. Isäni vie minut sairaalaan, kun mies töissä.

Kaisa 40+2 (virallisesti tänään on laskttu aika!! Eli 40+0)

Vierailija

HENNAJO sanopa muuta. Kyllä muakin pikkuisen alkaa kyrsimään tuo KELAn toiminta, mutta onneks parilla soitolla asia ratkesi ja ensi kuussa pitäisi tulla normaali satsi. Välillä tuntuu että pitää vaan taistella ja taistela itsestään selvistä asioista ja niillä tuntuu olevan niin omituinen logiikka että tekis mieli kirkua! Toivottavasti sunkin asiasi ratkeaa PIAN! Mun veljeni perheessä KELA oli mitään sanomatta peruuttanu veljen avokin kotihoidon tuen ilman mitään syytä ja kun hän kiukkuisena soitteli perään niin totesivat vaan tyynesti että moka oli käyny ja uutta päätöstä odotellessa menee pari kuukautta. Muutnkin se on pieni raha niin odottele siinä sitten pari kuukautta rahattomana... aaaaaaaargh.

No joo se KELAn solvaamisesta. PONNYT utelit jännittääkö synnytys. No kyllä vaan jännittää ainakin minua. Tai siis tälleen suurmman osan ajasta osaa olla oikeastaan ajattelematta sitäkipua ym. mutta heti jos asialle uhraa ajatuksia niin alkaa jänskättää. Mulla tuli tässä hiljan mieleeni sellainen juttu että mulla jäi esikoista synnyttäessä hartiat jumiin (hän painoa 3650g) ja sen takia jouduin synnyttämään kuopuksen poikkipuilla (jalat tuettuna). No viikko sitten tämän pienen kokoarvio oli 3,6kg joten yhtäkkiä mua alkoi jännittää että mitä jos tämäkin vauva jää jotenkin jumiin :/ Perjantaina olis vasta neuvola jonne pääsis valittaa ku en oo asiasta aiemmin muistanu sanoa.

Kääk pitäisköhän sitä vihdoin roudata tää ahteri ylös penkistä ja lähteä :)

Sinilainen 39+6

Vierailija

[b]

Lainaus:

Urkki - 25.10. 21:07

Aarre syntyi vihdoin sunnuntaina ja tänään jo päästii kotiin.

Pituus oli herralla 52cm ja paino 3480g.

Yritän huomenna kirjoitella tarkemmin.

Urkki ja Aarre 2 päivää vanha herra.[/b]

[color=blue]Paljon Onnea Urkki poikavauvan syntymän johdosta!!! Ja erityisonnittelut Lauralle isosiskoksi tulemisen johdosta :). Paljon rakkauden, ilon ja onnen täyttämiä päiviä elämäänne sekä suojelusenkeleitä pikkumiehelle![/color]

*Vallu ja ' paavo' 40+0*

Vierailija

Tänään olen koittanut tehdä kaikkea, et saisin ajatukset pois masusta, mut ei se kyl oikein ole onnistunut... Siivous ja Sauna olis tältä päivältä hoidossa, sitten kun mies tulee sählyä pelaamasta, pitää koittaa saada se kolmaskin ässä samalle päivälle, jospa jotain vaikutusta olis.. Vaik tiiän et on vähän noi niksit jostain revittyjä, niin tuskinpa haittaakaan on... :)

Nyt on taas alkanu muuten närästää ihan hirveesti.. Ja aamupäivällä olleet pikku poltteet on valitettavasti lopahtanu, siivoominen sai niitä hetkellisesti takas.. Mut ei tätä vauvaa täältä niin helpolla taideta ulos houkutella... Toivottavasti Kaisa on nyt saanu jäädä sinne sairaalaan ja saa kohta oman nyyttinsä. Eiköhän tässä me muutkin kohta päästä asiaan.... toivossa on hyvä elää!

dem@ rv 39+4

Vierailija

Tuli ihan omat aatokset mieleeni kirjoittaessasi että mitä useampi, sen aiemmin syntyy.. Itselläni on syntyneet neljä aiempaa lasta viikoilla 38+3, 39+3, 39+5 ja 35+5. Ja viimeisimmässä raskaudessa uumoiltiin ettei pysy edes loppuun asti.. olin jo todella kärsimätön viime viikolla odottamiseen! Olin sata varma ettei vauva synny ennen laskettua aikaa. Kuinkas sitten kävikään.. Torstaina rv.39+3 päivällä kivuttomat supistukset muutuivat painostavemmiksi, en siitä kuitenkaan innostunut. Ajattelin kuitenkin että nyt täytyy vielä kerran yrittää kotikonsteilla saada jotain aikaseks.. En pötkötellyt koko päivänä, leivoin, järjestelin paikkoja ja tein illalla reippaan 5km. pituisen kävelylenkin. Tämän jälkeen koko illan tuli lieviä kivullisia supistuksia 10-12 min. välein. Olin kuitenkin varma että ne loppuvat nukkuessa. Illalla käytin miestä vielä " hyväksi" ja jätin aineet yöksi muhimaan.. Yöllä sitten heräsin 20 vaille kolme kipeään supistukseen! Arvasin että nyt se alkoi.. kolme tuntia tästä ja viides lapseni, poika, syntyi!

Joten älä vielä masennu.. synnytys alkaa niin yllättäin aina vaikka toivo hiipuu.

T.Rosmari ja poika 4pv.

Vierailija

tasisonnea VALLULLE ja muille armaille siskoille,sekä tsemppiä viime metreille kaikille!!!

en ehdi jäädä pinoa selaamaan,mutta tässähän ne tärkeimmät..

(toivottavasti vallu pääset heti illalla uudella tukalla laitokselle!! ;) )

-nasuli ja kirppu 10 pvä

Vierailija

Hei vaan kaikille! Enimmäkseen tuolla taustalla pysytelly, mut pakko päästä välillä vähän " tilittämään" .. ;)

Ihan ekaks ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE, teitä on jo aikamoinen pino tässä vaiheessa kuuta!!!! :o)

Voimia teille ketkä taistelette kelan kanssa, munkin asioinnit kelalla on yleensä suoritettu niska verillä taistellen.Hyvin harvoin asiat on hoitunu eka yrittämällä.Mutta pakko vain jatkaa taistoa...Muuten ei rahaa tipu.

Sit omasta olosta ja fiiliksistä. Mulle paukas sit tossa viikonloppuna mielettömän flunssan ja sitä yritän parantaa epätoivoisesti, en jaksais kipeänä alkaa synnyttämään, eikä kivunsietokykykään ole huipussaan. Kuumetta ei tosin ole!Kiitos edes siitä...

Ja lima-asiaa.Mulla tuli osa limatulppaa jo viime viikon maanantaina ja tässä sitä vain ollaan.Miltei joka päivä on tullut hivenen lisää.Tänään taas hieman reippaammin.Supisteluja on ollu kans joka päivä, nyt viikonlopusta lähtien tulee yks, kaks tai jopa viisikin veret seisauttavaa supistusta päivään, mutta ei tietoakaan että ne jatkuis...!Joten arvata saattaa, että olo on turhautunut!!! :(

Lapsivesien menoon en usko, esikoinenkin lähti tulemaan supistuksilla, sairaalassa vasta puhkaisivat kalvot, kun piti saada anturia vauvan päähän.

Mulla oli viikolla 37+0 tehdyssä sisätutkimuksessa kanavaa 1,5cm jäljellä ja suu auki reilulle sormelle, mut eipä tuokaan ole asioihin vaikuttanu.taitaa vaan olla sitkeä sissi asumassa kohdussa ;)

Tässä mun omanapaista viestintää, kärvistellään yhdessä me loput! ;)

Kati ja veikka rv 39+1

Vierailija

Etenkin [b]Vallulle[/b] mega-super-hyper-onskut eräpäivän saavuttamisesta,

Lainaus:

vaikkakin

vielä ihanampaa olis ollut, jos olisin saanut onnitella siitä ettei sitä koskaan ehtinyt tulemaankaan ;-)

Mä koitan laittaa sulle postia jossain vaiheessa, toivottavasti ehdin ennen kuin lähdet synnärille ;D Hyvä merkki on, jos sitä tulppaa sulla siellä nyt tulee *bd bd* Jippi-jai-jee!!!

[b]Sinilaisellakin[/b] kuulostaa ihan mainiolta tuo suppailu! Ja vaikka niitä vielä niin vähän tuleekin, niin siitä ne vaan lisääntyy - pikkuhiljaa!!

Mä en osaa oikein vielä siirtyä tuonne Vauva-puolelle, kun täällä ootte vielä mun kaikki kaiffarit :´) No onhan sielläkin jo osa, mutta mää tahdon teidätkin sinne :D No en mä kyllä todellisuudessa sinne ehdi koskaan mitään kirjoitteleen, saati lukemaan kaikkia juttuja, täällä on paljon kivampi jännäillä miten muilla synnytykset lähenee!! Kun sitä omaakin tulee vähän väliä muisteltua... :)

No onpahan taas varsin sekavaa viestiä :-/

[b]Vallulle[/b] hauskaa ja onnistunutta parturia, toivottavasti lorahtais kesken kaiken ;D *bd*

Emppu ja prinsessainen 6pv

Vierailija

niinkuin pe/la yönä kirjotin, niin minä todellakin lähdin synnyttämään.... 22.10 klo 13.51 syntyi tyttö!!! 2880g ja 47cm, pipo 34. eilen illalla päästiin kotiin! kirjoitan synnäritarinan kun aikaa tulee vähän enemmän=)

Hansu... isi ja (papu) tyttö 3 vrk

Vierailija

HENNAJO Tylsä juttu Kelan kanssa etteivät hyväksyneet sairaanlapsen hoitotukihakemusta.:/ Toivottavasti asia selkenee parhainpäin.

SINILAINEN myös.Harmillinen juttu Kelan kanssa.:/

Vierailija

Heti ekaksi onnittelut kaikille vauvansa saaneille, sori en muista nikkejä :( Ja supertsempitykset meille jäljellä olijoille!!!

Tänne ei myöskään mitään uutta, ei näy limatulppaa eikä supistuksiakaan juuri tunnu! Huomenna olis neuvola, saa nähdä onko vauva edes vielä kiinnittynyt, kun viikko sitten ei ollut... Ja sitten se ainainen punnitus, että mä oon oppinut vihaamaan sitä perhanan vaakaa!!! Onneksi mun neuvolantätillä ei oo tapana paasata herkkujen syönnistä, mä hoidan sen syyllistämispuolen ihan itse... Täälläkin vauva möyrii ihan hirveesti, aivan tuntuu pahalta, että sais pikkuhiljaa möyriä masun ulkopuolella!

Mua ainakin pelottaa synnytys ihan hirveesti, ensimmäiseen synnytykseen sitä meni niin autuaan tietämättömänä kaikesta ( ja hyvä niin!), mutta nyt tokalla kertaa niin pelottaa ihan sikana! En senkään takia kauhean tarkasti nuita synnytyskertomuksia lueskele... No pääasiahan tässä on tietenkin se vauva, kunhan sais sen terveenä pois, ei sillä kivullakaan niin väliä!

Mukavaa tiistaita kaikille ja oikein paljon kipeitä supistuksia toivottelee Joh@nna 39+5

Vierailija

Jotenkin vaikka vauvaa kovasti odottaa, niin nyt kun tietää, että synnytys on ihan piakkoin edessä, niin alkaa hieman tulla perhosia massuun.:D Kai se johtuu siitä, kun lukee muiden synnytyskertomuksia, jotka ovat tietysti hyvin erilaisia.Turhaan sitä etukäteen miettii, miten se menee.

ponnyt 41+0 ja masunasukki

Vierailija

Heräsin aamulla paria minuuttia yli 6 supistukseen joka jomotti ilkeästi selässä. Mutta se oli se supistus ja enempää ei ole ikävä kyllä tullut. Hui, näyttää huimasti siltä, että raskauteni etenee ensimmäistä kertaa laskettuun aikaan, joka on huomenna. Aika tylsä juttu jos rehellisiä ollaan :)

VALLU mukava kuulla että kaikki oli hyvin vaavelilla. Ehkä toinen vaan keräilee voimaa tulevan koitokseen. Niin ja onnittelut limatulpasta, toivottavasti tilanne ei tyssää siihen!! Tietty myös tasisonnittelut!!!

HTAM huh, kuullostipa tosi hurjalta tuo sun synnytyksesi. Onneksi kaikki on nyt kunnossa ja sinulla on ihana pieni tyttö! Paljon onnea!!!!

HAMALO myös sinulle IIISOT onnittelut pienen pojan johdosta :)

Toivottavasti KAISA olet päässyt jo tositoimiin eikä kivut enää kiusaa! Jotenkin hullua mutta tässä tilanteessa sitä toivoo että kaikenlaiset kivut ja epämääräiset tuntemukset olis tervetulleita ;) Okei, ehkei nyt sentään KAIKENLAISET!

Huomenna siis laskettu päivä ja tänään pitäisi vielä suunnistaa talvivaateostoksille. Toivottavasti sitä ei ihan laiskistu ja jämähdä taas koneelle niin kuin hyvin monena päivänä. Tänään tuli eka satsi äippärahaa ja heti pisti vihaks kun avasi verkkopankin niin oli tullut melkein 100¿ vähemmän kuin KELA oli lapussaan ilmoittanut. Vissiin heti aamu 8 tai 9 vihainen soitto KELAan ja tivausta että mitä h*lvettiä ne meinaa. Muutenkaann mä en opiskelijana tuolla äitiyspäivärahalla juhli >:(

Hyviä vointeja kaikille ja pirteää mieltä toivoo Sinilainen 39+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat