Kiiperi...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä sulle kuuluu? Mietin vaan, kun epäilit kärsiväsi keltarauhashormonin vajaatoiminnasta ja pelkäsit keskenmenoa? Miten menee?

Kommentit (2)

Vierailija

Ja toivottavasti sinun selkäsärkysi loppuu...jospa sinullakin on kyse juuri keltarauhashormonin vajaatoiminnasta, mutta toiminta olisi kuitenkin riittävää raskauden jatkumiselle. Jälkeenpäin ajateltuna mun toista raskautta varjosti jo varmaan tämä vaiva, selkäsäryn lisäksi mulla tuli runsaita verisiä vuotoja selkäsäryn kera n. 4 viikon välein. Kaikki loppui 20. raskausviikkoon mennessä, jonka jälkeen ei ollut mitään vaivoja enää ja Joakimkin on jo pian 1.5-vuotias :)

Mutta tosiaan, kun se keltarauhashormonituotanto loppuu juuri 5. raskauskuukauden jälkeen, niin saapi nähdä, loppuuko sun selkäsärkyskin silloin tai jo aiemmin. Jos näin kuitenkin käy, niin voi aika helposti sanoa, että sullakin ois kyse just tästä vajaatoiminnasta.

Mullekin kuuluu hyvää! Ja vielä ottaen huomioon, että keskenmenosta on vajaa pari kuukautta aikaa. Ne homeopaattiset lääkkeet ovat kyllä heti ensi hetkestä alkaen auttaneet ja tarttee varmaan koputtaa puuta, mutta musta tuntuu, että hormonitoiminta olis aika lailla kohdallaan. Olokin on niin normaali kuin olla ja voi! Aivan kuin ennen lapsia...kai mulla hormonitoiminta meni sekaisin jo ekasta raskaudesta :(

Kuitenkin, mulla on kp 6/28, ja olemme miehen kanssa sopineet yrittävämme pikkukolmosta jo tähän kiertoon :) Saa nähdä, miten käy! Oikein hyvää jatkoa sinulle!

Vierailija

toistaiseksi raskaus on jatkunut ja on rv 13 menossa. Mutta selkäsärky jatkuu edelleen! Outo juttu. Ja supistuksiakin on ollut (siis että maha kovettuu) joten olen tosi kovasti edelleen pelännyt keskenmenoa. Sitä parempi tietysti mitä pidemmälle raskaus etenee, luulisi että riski on aina sitä pienempi. Lääkärissä rv 12 kaikki oli kunnossa, ja se rauhoitti ainakin vähäksi aikaa.

Keltarauhashormonin puutosta epäilen kyllä vieläkin kun nuo selkäkivut ovat niin samanlaisia kuin esimerkiksi synnytyksessä, eli eivät tunnu esimerkiksi vain joltain lihasjännitykseltä. Noista keskustelun jutuista poimin vitamiinit (lähinnä kai se e-vitamiini on tärkeä), foolihapon ja rasvahapot, ja nyt popsinkin vitamiinipillereitä joissa niitä on reilusti (näytin pillerit lääkärillekin ja sanoi että siitä vain). Selkäsärky onkin jo joinain päivinä ollut vähäisempi!

Toivottavasti sinulla hormonitasapaino palautuu! Ja sitten tulee se pikkukolmonenkin! Tällaisia kuulumisia siis minulla toistaiseksi! Mukavia syyspäiviä sinulle!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat