Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä äitiystukivyö?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Osaatteko suositella hyvää äitiystukivyötä, joka tukisi hyvin sekä selkää että kasvavaa masua? Mulla on viimeiset kolme päivää ollut selkä kipeänä ja hirveesti liitoskipuja tuossa nivusien yläpuolella. Kävin lääkärilläkin kipujen vuoksi, mutta vauvelilla ei ollut mitään hätää.

Kommentit (8)

Vierailija

Oon käyttänyt tukivyötä rv 16 alkaen, kun odotan kaksosia ja halusin hyvissä ajoin ennaltaehkäistä kipuja. Tuo Anita oli ihan OK, mutta sen yläreuna alkoi jo pari kuukautta sitten painaa ikävästi mahaa eikä se ole myöskään aivan yhtä tukeva kuin Patrician malli, joten kaappiin on jäänyt.

Patricia on " korsettimainen" , sen kiinnittäminen tuntui muutaman kerran hankalalta, mutta siihenkin tottui nopeasti. Vyö jää navan alle ja tukee aivan uskomattoman hyvin. Hintaa vyöllä oli 40 euroa ja ostin sen Helsingistä Patrician omasta myymälästä. Nyt oon jo hankkinut lisäkappaleen vyöhöni, kun masu alkaa olla melkoinen, viime viikolla sf 38 cm.. :) Selkä on edelleen erinomaisessa kunnossa. *koputtaa varmuuden vuoksi puuta*

Mia79 ja masumöyrijät rv 32+2

Vierailija

Ostin ensin itse Figuran tukivyön, mutta painoi tukalasti istuessa lonkkaluihin, joten jäi kaapinpohjalle. Nyt käytössä Carriwellin tukivyö ja se on osoittautunut todella hyväksi. Pidän sitä aamusta iltaan. Hintakin on vain murto-osa Figuran ja Patrician vöihin nähden, n. 14e. Lisätietoja tästä saa babyidean sivuilta (www.babyidea.fi) ja sieltä löytyvät myös jälleenmyyjät, jos ei halua tilata netin kautta.

Vierailija

Patrician tukivyön voi tilata ainakin Suomen monikkoperheiden sivuilta, googlen kautta voi löytyä muitakin myyjiä:

http://www.suomenmonikkoperheet.fi/tuotteet.php

Luettuani vielä tuotteen esittelyn kommentoisin, että mulle ei ole tähän mennessä tullut vielä yhtään raskausarpea *koputtaa jälleen kerran puuta*, vaikka masu on tosissaan jo melkoinen. Oon kyllä tukivyön käyttämisen lisäksi rasvannut masuani Biothermin Biovergetures -voiteella.

Vierailija

olen käyttänyt sekä patriciaa että anitaa ja kokeillut carriwellia.patrician hommasin esikoista odottaessani ja tuli tosi hyvin, selkävaivat+lonkkakivut vähenivät selvästi. toista odottaessani sain edullisesti anitan vyön ja pidin sitä, kun jostakin syystä sen käyttö tuntui miellyttävämmältä(mitä jälkeenpäin ihmettelen), lopussa vyö alkoi kutittaa ja painaa tarrakiinityksen kohdalta. nyt kolmosen kohdalla halusin carriwellin vyön, kun olin kuullut siitä niin paljon hyvää ja houkutteli vyön saumattomuus ja edullinen hinta. jo lyhyen käytön jälkeen huomasin, ettei se ole ainakaan minun juttuni...vyön alareuna painoi ikävästi mahaa ja vyö rullaantui alareunastaan koko ajan ja sitö sai olla oikomassa. samoin tuki oli paljon vähäisempi verrattuna patriciaan ja selkäsärky ei ainakaan helpottanut. niinpä jouduin vaihtamaan takaisin patrician käyttöön. plussaa carriwellissa oli se ihanan pehmeä materiaali ja saumattomuus. varmasti on paljon käyttäjiä, jotka kuitenkin pitävät tästä vyöstä. kiinnostaisi tietää, onko joku patriciaa käyttänyt siirtynyt kokonaan carriwellin käyttäjäksi ja pitänyt sitä parempana ja enemmän tukea antavana?

Vierailija

Hei!

Minulla on hyviä kokemuksia Anita tukivyöstä. Lomalta palattua selkä kipeytyi hetkessä ja tuntui että masun puolellakin oli vihlontaa ja suppareita. Mutta kun aloin käyttää töissä säännöllisesti tukivyötä kaikki hävisivät eli antaa molemmin puolisen tuen. Aloin käyttää n. rv 22. Vyötä myy täällä pääkaupunki seudulla ainakin Stockka ja Forumin ylätasanteella oleva äitiysliike (Bebe?) hinta molemmissa n. 40 egee. Ja on kestänyt hyvin jokapäiväistä käyttöä pesuista huolimatta.

Vierailija

Itselläni oli raskausaikana tämä vyö käytössä. Se oli ihan ehdoton juttu noin rv 30 lähtien. Sen avulla jaksoin hyvin käydä kävelyllä ja asioilla. Istuessa se oli hankala ja tukala, mutta muuten aivan loistava kapistus. Ostin vyön alusvaatteita myyvästä erikoisliikkeestä. Hintaa vyöllä oli 50-60 euroa. Aika paljon mun mielestä, mutta vyö on vielä hyvässä kunnossa useista pesuista huolimatta ja menee varmasti vielä mahdollisissa tulevissakin raskauksissa. Ja niin kuin jo mainitsin vyö oli todellakin hintansa arvoinen. Säätö varaakin oli joten vyö meni koko loppuraskauden ajan. Suosittelen.

Uusimmat

Suosituimmat