Huhtisten tiistai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta!

En löytänyt mielestäni pinoa, joten rohkenen aloittaa sellaisen. Kerrankin olen töissä ajoissa, kun lapset ovat kipeenä ja vaari tuli heitä jo aamuvarhaisella hoitamaan. Itsellekin on näemmä flunssa tulossa, joten voipi olla, että loppuviikosta sairastetaankin jo koko perhe =/

Huomenna pääsen vihdoin neuvolaan kuuntelemaaan sydänääniä. Tuntemani vauvan liikkeet ovat niin satunnaisia, että meinaa ihan usko loppua. No, toisaalta on menossa vasta 17. viikko, joten ei kai se kaveri vielä niin kovasti potkikaan.

Ja nyt töihin. Hyvää päivää!

nuuppari

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

tulin uteliaisuuttani silmäilemään keskustelua, kun en aiemmin tiennyt tälläisia olevan.. ja löysinkin heti huhtimammoja :) itselläni laskettu aika 1.4 eli viikkoja 17+3!

mulla on sellanen olo kaupoissa, että pitäisi ostaa kaikenlaista ihanaa, mutta vielä ei kuitenkaan uskaltaisi... mitä mieltä olette??

Vierailija

täälläkin on lunta maassa ja pakkasta muutama aste :)

hermohesseri, kuinka olet nyt jaksellut? voimia sinulle!

sitten omaan napaan. meinasin eilen pyörtyä ulkona, vaikka olin juuri syönytkin, joten ei kai ne nyt verensokerit noin heittelisi syönnin jälkeen. hätähän siinä meinasi tulla lasten kanssa kun olin itekseni liikenteessä...onneksi pääsin istumaan ja päätä polviin joten kotia asti selvittiin jotenkuten.

pieniä supisteluja on taas vaihteeksi, pitää ottaa rauhallisesti. näitä oli kyllä edellisessäkin mutta siihen varaan en uskalla tuudittautua.

liikkeet on jo tosi selvät, iltaisin vilkastuu kun telkkaria kattelen :)

varustelua ei olla vielä harrastettu, vaatteita lukuunottamatta. mutta eipä tälle kolmannelle paljoa tarvitsekaan.

meillä ei ole ollut hoitopöytää koskaan. minusta kätevin oli ja on sängylle laitettava alusta ja tarvikkeet vieressä korissa. pöytä ei mahtuisi tänne millään.

oikein kirpeää päivän jatkoa kaikille!

hope@ rv 17+1

Vierailija

elikkäs, kun se pikku tirriäinen siellä masussa möyryää...

Pientä liikehdintää on tuntunut vko:sta 15, mutta nyt tuossa lapsia nukuttaessa itsekin rauhallisena sängyssä makoilin, niin aivan selvästi siellä möyrittiin, ensin siellä aivan alhaalla ja sitten siirryttiin taas ihan ylös. Nyt on hymy korvissa varmaan iltaan asti.

Kummasti piristää, pitäisi nimittäin tässä pikku hiljaa rueta siivoamaan ja laittelemaan paikkoja kuntoon, kun viikonlopuksi lähdetään reissuun, niin on ihana sitten palata taas kotio, kun on puhdasta ja siistiä.

On muuten aikasta ihanaa myöskin, kun on jo pikkasen pakkasta ja lunta, sieltä se talvi tulla jolkuttaa.

Ihanaa pakkasen puremaa päivän jatkoa vaan muillekkin :=)))

M@nsikk@ ja pikku3

Vierailija

Enpä olekkaan nyt vähään aikaan kerinnyt taas palstalla pyörimään.

Nyt tuntuu että tuo jo helpottanut väsymys tekisi tuloaan takaisin, voi tietysti johtua heikosta hemoklobiinistakin 114, pitäisi käydä rautatapletteja ostamassa, mutta kauhistuttaa jo valmiiksi ne vatsakivut jotka niistä tulevat.

Minä olen ostanut turvakaukalon, sain niin halvalla että oli pakko ostaa (Graco Autobaby) . Ja sitten ystävältäni olen saanut baby sitterin. Eilen tässä juuri mietin että pitäisi varmaan ruveta pikkuhiljaa ostelemaan vaatteita, koska niitähän tarvii paljon ja entuudestaan ei ole mitään. Olisi vaan niin paljon kivempi ostaa jos tietäisi mitä väriä. Milloinkohan sukupuolen näkisi ultrassa? Olin ajatellut mennä vuoden vaihteessa, mutta nyt en malttaisikaan odottaa sinne asti vaan tahtoisin jo kaupoille =)

Vierailija

Kävin siis eilen katsastamassa miten murunen masussa jakselee ja hyvinhän siellä pyyhki. Sykkeet oli vieläkin varsin poikamaiset 149... O' ou! Työnteosta terkkari sanoi, että raskaus on niin lyhyt aika työhistoriassasi joten aivan omien tuntemuksien mukaan pitää toimia. Jos siis supistelee töissä ei tarvitse käydä, saikkua saa aina kuulemma lisää.

Soittelitko (toivottavasti en muista väärin!) Mymlan eilen neuvolaan siitä tuhruttelusta?

Ja sitten hittolainen Hermohesseri minkälaisen tempun ukko sinulle teki! Mutta allways look on the bright side of life, mukavampi sinulla on vauvan kanssa kaksin kun, että siinä olisi vikisevä mies vielä riesana. Toivottavasti hän kerää itsensä ja osallistuu kuitenkin vauvan elämään.

Töissä siis eilen olin ja kaikki meni aika hyvin, pari pientä nipistystä, mutta illalla särki vähän enemmän.

Vierailija

Pitkästä aikaa minäkin ilmoittaudun. Aluksi minun piti olla vain viikko pois loman takia (nettipimento), mutta sitten sairastuin kamalaan flunssaan ja toipumiseen meni aikaa etten jaksanut laittaa tikkua ristiin. Töihin on nyt palattu ja elämä hymyilee jälleen.

Viime viikolla oli neuvola. Verenpaine meinasi olla turkasen korkea, mutta uusintamittauksessa asettui paremmalle tasolle. Koskaan ei minulla mitään alhaisia lukuja ole ollutkaan, mutta pelottaa että myöhemmin tuosta verenpaineesta voi vielä tulla ongelma. Painoa oli tullut yli 400g per viikko, mikä th:n mielestä vielä oli ok, mutta silti saisi kiinnittää syömisiin huomiota. Viime viikolla piti öisinkin taas herätä syömään, ei sillä konstilla ainakaan paino pysy kurissa. Hedelmät kun pitää nälkää vain hetken. Nyt ei ole sitten tarvinnut enää öisin herätä syömään.

Vauvan liikkeistä. Ikään kuin viime viikolla muutamana päivänä masusta olisi tuntunut juuri sellaista " perhosen siiven hipaisua" , molemmilta puolin vatsaa. Nyt on ollut sitten hiljaisempaa ja toki minuakin pistää huolestuttamaan (kuten aiempaakin kirjoittelijaa, en nyt muista nikkiä), mutta todennäköisesti kyse on vaan siitä että kaveri on vielä niin pieni ettei liikkeet joka asennossa tunnu eikä tarvitse olla huolissaan.

Minäkin eilen luin Hermohesserin kuulumiset. Ja olen niin pahoillani puolestasi. Jaksamista kovasti paljon ja yritä kuitenkin nauttia raskaudestasi. Pienen kanssa kahdestaan kyllä ihan varmasti pärjäätte!

Päivän jatkoa kaikille!

Vattumato ja pieni rv 16+5

Vierailija

Enää ei tuhruttele, joten en ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin. Mulla on kuukautisaika, liittyi varmaan siihen.

Hermohesseri, olen todella pahoillani puolestasi ja kiukkuinen *argh!* vastuuntunnottomalle miehellesi. Jotkut miehet eivät näköjään ole kypsiä isäksi. Ikävä kyllä, miehesi ei ole ainoa. Kaikkea hyvää sinulle ja pikkuisellesi jatkossa, ehkäpä mieskin hieman kasvaa ja osallistuu lapsen elämään.

Liikeitä olen tuntenut hyvin satunnaisesti, ja niin olemattomia ovat vielä, etten vieläkään ole aivan varma niistä. Kohdusta; en osaa löytää kohtuani vielä lainkaa. En ole koskaan osannut etsiäkään. Miltä sen pitäisi tuntua?

Meillä ei ole varustelu vielä lainkaan alkanut, emmekä juuri mitään tälle kolmannelle tarvitsekaan. Ne mitä puuttuu saadaan ilmeisesti lainaan. Tosin nyt aloin miettimään hoitopöydän tarvetta. Meillä oli edellisessä asunnossa kylppärissä pesukoneen päällä hoitopaikka, mutta tässä kämpässä on vain n. 50cm syvä taso altaan vieressä. Se on nopeasti liian pieni, mutta noi hoitopöydät vievät niin turkasen paljon tilaa makkarista. Musta on sitäpaitsi kaikkein kätevintä jos kakkapepun pääsee pesemään ilman että tarvitsee kantaa vauvaa huoneesta toiseen.

p.s. peppinetta, ei me mitään aamunvirkkuja olla, ollaan vain ihan eri aikavyöhykkeellä. Lapset herää seitsemältä ja menee kahdeksalta nukkumaan. Nyt kuopus on jo päikkäreillä ja isompi tuossa vieressä kärttää että saisi leikkiä uudella rompullaan mun tietokoneella. Vuoronvaihto siis.

Vierailija

Enpä ole pitkään aikaan saanut kirjoiteltua. Oon kyllä taustalla pyörinyt ja lueskellut muiden kuulumisia.

Tänne kuuluu ihan hyvää. Pahoinvointi alkaa pikku hiljaa helpottamaan, vaikka se yllättäen yltyikin tuossa jokunen viikko takaperin. Vielä täytyy kuitenkin aamu aloittaa juomalla sängyssä mehua ja nakertamalla näkkäriä ja loikoilemalla parisenkymmentä minuuttia, enne kuin nousee ylös.

Täällä myös innolla odotan ensimmäisiä liikkeitä, vaikkei niitä varmaan vielä moneen viikkoon tunnukaan. Ensimmäistä siis odotellaan ja kaikki on uutta :)

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, varmaan senkin takia, että ei tätä koko juttua oikein usko vielä todeksi :) Meillä on takana yksi keskenmeno vuoden takaa rv12, joten pieni epävarmuus on koko ajan mukana, vaikka positiivisena yritänkin pysyä. Niin, luulenpa että sitten viim. joulun jälkeen aletaan mekin jotain hankintoja tekemään.

Vajaan kahden viikon päästä on seuraava lääkärikäynti/ultra, ja en malttais millään odottaa, että näkisi miten pikkuinen kasvaa.

Minusta ei vielä ulospäin huomaa, että raskaana ollaan, ellei sitten osaa hyvin katsoa. Vasta pienen pientä kumparetta on näkyvissä navan alla ;). Olen pitkä, joten varmaan sen takia masua ei vielä hirveämmin näy, toisaalta olen myös hoikahko, jonka puolesta masu taas voisikin näkyä aikaisemmin, heh, sekavaa pohdintaa :D.

Hermohesseri: Olen tosi pahoillani, että miehes teki noin sulle ja vauvalle :( Vaikea edes tajuta miten noin voi tehdä. Toivottavasti saat apua ja tukea lähimmäisiltäsi ja toivotaan että muutenkin saat kaikki asiat järjestettyä. Pärjäätte pikkuisen kanssa ihan varmasti! Jaksamisia paljon!!

PooPoo rv 14+6

Vierailija

Saatiinpa viimein pakkasta tänne eteläänkin! Laitoin koiran äsken pihalle ja kovin kirpakalle tuntui 4 asteen pakkanen. Pitäisi mennä esikoisen kanssa perässä kunhan saan hänet topattua tarpeeksi lämpimästi. (En siis ole töissä ennen torstaita kun tytön putkikorva vuotaa. Muuten on ihan terveen oloinen, mutta päiväkotiin ei ole mitään asiaa, joten saan olla kotona lasta hoitamassa.)

Tänä aamuna tuntui taas liikettä mahassa melkein viikon tauon jälkeen, joten nuuppari, samalla lailla harvakseltaan tuntuu liikket täälläkin. Olen itse asiassa huomannut että liikkeet tuntuvat kun rakko on täynnä, vahvistaneeko sitten jotenkin pieniä potkuja.

Kylläpäs kaikki tuntuvat olevan ihanan aktiivisia liikkujia, ihan tulee huono omatunto kun oma liikkumiseni jää koiran kanssa satunnaiseen lenkkeilyyn ja esikoisen kantamiseen paikasta toiseen. Esikoista odottaessani kävin mammajoogassa ja tykkäsin kovasti, mutta sitäkään ei täällä enää järjestetä. Täytynee kunnostautua tässä asiassa.

Mymlan, kannattaa varmaan kysyä pilatesohjaajalta suositteleeko hän sitä aloitettavaksi raskaana ollessa (siis jos et ole aiemmin harrastanut), muutenhan pilates on kyllä aivan ihanaa!

Vierailija

Kumpi sopisi paremmin rapakuntoiselle odottajalle, vesijumppa vai pilates? Noista pitäisi nyt valita. Entä kuntosaliharjoittelu? Eilen aloitin vihdoin uinnin. Tavoitteena on kilometri kolmesti viikossa, eli silloin kun lapset ovat leikkikoulussa. Tavoitteena on synnyttää tämä seuraava vauva paremmassa kunnossa kuin edelliset, eikä siihen paljon tarvita:)

Vierailija

Oli aivan pakko ostaa tänään Seppälästä sellanen vihreä dinosaurushaalari HÄNTÄ ja kaikki. Vähänkö oli ihana! Kevyttoppista ja sellasta velouria siitä päältä. Eipä sitä paksua toppsta toivottavasti enää huhtikuussa kamalasti tarvitse.

Sain kaverilta tänään henkkamaukan farkkuhaalarit ja niissä masu tulee kauniisti näkyviin, ei näytä vaan punkerolta kun nää kuitenkin istuu pepusta ja jaloista hyvin. Hyvä fiilis siis siitäkin.. Kylläpä nyt tuntuu olevankin pelkkää aurinkoo=)

Peppinetta 17+1

Vierailija

Juuri,kun itse olen parantunut flunssasta,niin pojalla nousi eilen kuume ja nyt on nokka tukossa ja aivastuttaa koko ajan.

Voi,kun reppanalla olisi ollut vielä syyslomaviikko ja suunnittelimme kaikenlaista puuhaa.Nyt on niin ventti,että joutuu vaan lepäämään=(

Oman navan asioita;Kerrankin vissiin voipi sanoa,että kaikki suhteellisen hyvin.Ainoa mikä vähän haittaa menoa on aika kova väsymys,neuvolassa sanottiin eilen,että rauta aloitetaan vasta viikon 22 jälkeen.

Noh,menen huomenna apteekkiin,niin ostan vitamiinikuurin ja ajattelin aloittaa itse tuon raudan syömisen,jos vähän piristyisi=)

Nyt paijaamaan pientä potilasta.

Niksu78 16+6

Vierailija

Täälläkin paistaa ihanasti aurinko, mutta pakkasta on ihan tosissaan, kymmenen pakkasastetta vielä vähän aikaa sitten! Lunta täällä ei maassa asti ole lainkaan, harmi. Kaunis sää joka tapauksessa. Päätin odotella vain hieman ennen ulos lähtöä, että vähän lauhtuisi... ei ole vielä oikein karaistunut niin koviin pakkasiin. Brrh.

Viikonloppuna oli jännä, kun kävimme kävelyretkellä kasvitieteellisessä puutarhassa, oli siellä eräällä mäennyppylällä pakkasen yllättämiä kukkia! Siis kissankelloja (minun lempikukkani) ja syysleinikkejä ja joitain muitakin, joita en tuntenut. Olivat kauniissa kukassa, vaikka pakkasta oli silloinkin pari astetta. Oli siis ilmeisesti lämmin paikka ollut, jossa olivat kukkaparat erehtyneet kukkimaan vähän myöhään, ja pakkanen olikin päässyt yllättämään kukkaset. Olivat jäätyneet kauniisti kukkivina.

Omassa voinnissa ei muutoksia, olen vain ihan malttamaton, että pääsisi myöskin neuvolaan tarkastamaan vauvan voinnin. No, pian se ultra tulee, joten pitää sinnitellä sinne asti. Ehkä tässä voisi jo kohta kuitenkin varata sen neuvola-ajan valmiiksi, että tietäisi mihin asti tarvitsee odotella...

Meillä ei ole varsinaista varustelua vielä tehty. Olemme saaneet miehen siskolta joitain tarvikkeita jo (lakanoita lähinnä), ja jotain tullaan vielä saamaan myöhemminkin. Samoin minun siskoltani saamme myöhemmin pienen vauvan vaatteita yms, mutta ne saadaan vähän myöhemmin, heillä on itsellään nyt noin kuukauden ikäinen vauva. Ennättävät kuitenkin käymään pieniksi ennen kevättä. Pitää nyt siis tarkastaa tässä lähiaikoina, mitä saadaan siskoilta, vasta sen jälkeen on järkevää lähteä ostelemaan uusia tavaroita. Kiva on kyllä ollut hypistellä pieniä vaatteita kaupassa käydessä. Varmaan jotain pientä ihanaa tulee vauvalle joka tapauksessa ostettua itsekin myöhemmin.

Reipasta tiistain jatkoa huhtiäideille!

Kissankello rv 16+4

Vierailija

Terveisiä neuvolasta! Kaikki oli ok ja sydänäänet kuului napakasti. Mulla viikkoja nyt 16+3 ja kohdun reuna oli puolitoista sormenleveyttä navan alapuolella. Tämä tietty vaihtelee, itse olen aika lyhyt, pidempiselkäisillä on varmaan eri kohdassa.

Ensimmäistä odottavat! Ei huolta, jos liikkeitä ei vielä tunnu, mulle neuvola täti sanoi, että noin viikolla 20 voi sitten itsekin olla jo varma, että mitkä ovat vauvan liikkeitä! Rauhassa voi odotella sinne asti!

Hyviä vointeja kaikille!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat