^^MAALISMUSSUT tiistaihin^^

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kaikille! =)

Kylläpäs oli ihan mielettömän kylmä täällä hesassa aamulla kun tuli töihin. Ihan nenu punaisena sai aloittaa työt! Toivottavasti ei tuo flunssa tartu kun puolet työkavereista on kipeenä.

Olin eilen miehen mukana kun osti talvirenkaat autoon. Kannattaa varmaan piakoin vaihtaa ettei vaan pääse liukkaat yllättää. Varsinkin kun hän aika paljon ajaa jokapaikkaan kuten salille ja töihin. Ja sit huomenna olis neuvola jälleen kerran! Tällä kertaa onkin sijainen ja vakkari jätti viimeksi sijaiselle viestin, että nyt täytetään se äitiyspakkaus-hakemuskaavake! Ja pääsee taas kuulemaan asukin sydänääniä =)

Masussa tuntuu elämää jo lähes päivittäin. Välillä alavatsaa juilii eli niitä kohdun kuuluisia kasvukipuja taitanee olla. Ei se vatsan kasvaminen niin kivutonta olekaan, mutta ihmehän se olisi jos se ei missään tuntuisi. Selällään nukkumisesta oli puhetta vissiin eilen niin kyllä mä ihan huoletta olen nukkunut ja automaattisesti sitä tulee vaihdettua asentoa kuten normaalistikin nukkuessa jos pahalta alkaa tuntuu. Kaikilla ei ole sen suhteen ongelmia. Mun parhas kaveri kävi viimeisillään hammaslääkärissä eikä ollut mitään ongelmia maata selälleen. Hoitaja taas oli vähän väliä kysellyt tarviiko sun välillä nousta kun oli varmaan tottunut, että niin isomasuiset ei kauaa pysty selällään makaamaan ;)

Laitoin irc-galleriaan kuvia itsestä ja masukin näkyy (tai siis ei vielä oikeastaan vauva-masu niissä kuvissa). Jos joku haluaa käydä kurkkaa niin voin antaa osoitteen sinne. Onko muille kuvia ircissä?

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

[color=Palevioletred]Täällä taas... eikö mulla oo muuta elämää? =) Kiva, kun [b]jiggy[/b] oli rohkeasti aloittanut sähköpostiringin omilla masukuvillaan. Kiva päästä seurailemaan muidenkin mahan kasvua. Sähköpostirinkiin voi siis ilmoittautua [b]Santulle[/b], joka laittoikin tähän pinoon aiemmin sähköpostiosoitteensa, johon voi käydä ilmoittautumassa. Käykää kaikki halukkaat ilmoittautumassa mukaan.

Tänään sitten ratkesi tää mun työtilannekin. Rehtori lupasi asiaa viime viikolla selvitellä ja tänään soittikin mulle ja kertoi, että laittavat paikan hakuun tammikuun alusta eli mulla työsuhde katkeaa 31.12.05. Ei kauheesti harmita, koska olin tähän jo osannut hiemna varautua, koska onhan heidän helpompi saada sijainen puoleksi vuodeksi kuin pariksi kuukaudeksi. Ja toisaalta ihan kiva jäädä ajoissa kotiin ennen vauvan syntymää, eihän sitä ees tiedä, kuinka olis töissä loppuun asti jaksanut. Oon siinä sitten ansiosidonnaisella puolitoista kuukautta ja kun vielä neidin hoitomaksut jää pois, niin taitaa tulotkin olla sen jälkeen aikalailla plusmiinus 0. Täällä siis jäädään kotiin 22.12. alkaen. Nyt pomppasi työmotivaatio kattoon =)

-M-

Vierailija

2become1- mietin ihan samaa, eli en kuitenkaan vielä ole 100-varma että poika olis tulossa, mutta siltä se nyt vaikuttaa... kattelin niitä kuvia ja kaikissa muissa kuvissa napanuora näkyi huomattavasti vaaleampana kuin tuo " vehje" vauvan jalkojen välissä.... ja se napanuora on vähän semmonen kiharainen.... no saa nähhä uskaltaudunko ostamaan joitain poikamaisia vaatteita. Mies on kyllä ihan varma että poika on tulossa, vaikka koitin vähän rauhoitella häntäkin ;) säilyypähän jännitys loppuun asti, mies kun meillä oli innokkaammin sukupuolta etukäteen selvittämässä...

Vierailija

Mä ompelin masutuubin sen ohjeen mukaan jonka joku oli laittanut. Se ei mahtunut mun päälle! Lisäsin ympärykseen melkein 20cm ja nyt on hyvä:)

N82: Laitapa viestiä tulemaan emmi_04@netti.fi niin liitetään sut mukaan rinkiin.

Munkin pitäisi alkaa masukuvia ottamaan niin voisi sitten laitta kiertoon. Täytyy vaan pyytää miestä ottamaan töistä digikamera lainaan:) Meillä kun on vain noita " vanhanaikaisia" filmirulla-kameroita:)

-S

Vierailija

[color=green]N82, kangas on vielä samassa pussissa;) mulla ei ole konetta lähettyvillä, joten oli tarkoitus lähettää se äidille edellisten masutuubikankaiden seuraksi (mutta tuntui olevan niin töistä väsynyt että ajattelin " antaa taukoa" ja päätin että annan sen ensi viikolla kun nähdään, pärjäilen kyllä näillä kahdella mitä on).

monkeyllekin tiedoksi että tämä kaupan valmis tuubi on viskoosia, jossa elastaania hiukka mukana (aika napakka mutta elastaanin ansiosta kuitenkin joustavaa matskua). pitäisi olla helppo ommeltava, koolla kun ei nyt niin kovin väliä ole. kertauksena vielä että tämä valmis tuubi on siis ommeltu kahdesta hiukka a-linjaisesta palasta ja saumat siis molemmilla sivulla. palan yläosa on näissä yhdenkoon tuubeissa 36 cm (eli yläosan ympärys tuubiin ompelun jälkeen 72cm) ja alareunan leveys palassa 46 cm, eli kun valmis, on ympärysmitta alhaalta 92 cm. korkeutta on kaupan tuubissa 52cm, mutta tällähän ei niin väliä ole - tietty jos vähän pidempi, saa tuubin kankaan vielä mahan kasvaessakin kivasti rypyille esim. lantion kohdalta.

huh, tulipa taas sepustusta tuubista;)

Caddie [/color]

Vierailija

Meillä onkin tänään jännä päivä kun pikku kuopukselle 1,2v laitetaan putket korviin toistuvien korvatulehdusten takia (7antib.kuuria huhtikuustab lähtien..).

Jännittää lähinnä se nukutus- vaikka tiedän että pikku humautuksessa tehdään ja pikkuriikkinen toimenpide on kyseessä.Kyllä on tullut ajateltua niitä perheitä joissa lapsi on menossa johonkin suureen leikkaukseen- miltä heistä mahtaa tuntua. Minä kun raskaushormoneissani jännään jotain korvien putkitusta-hih!

Meillä tämä meno vieläkin keskeneräisessä talossa on suht haipakkaa- millon mitäkin hakemista,purkamista ja nostamista. Eilen oli pakko ottaa aikalisä, nippaili niin ikävästi alavatsalla ja jopa jotain menkkamaisia tuntemuksia tuntui. Toisaalta rauhoittelin mieltäni että samanlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia vatsassa minulla tuntuu kun olen " ummella" . Makoilin kuitenkin enemmän ja juoksin vessassa ja lopulta ööö..tulosta syntyi;) ja pahin paineen tunne poistui.

Kasvukipujahan ne taitavat ne nippailut olla niinkuin olikos se N82 sanoikin, mutta se yhdistettynä muihin tuntemuksiin ja valkovuodon lorahteluun kyllä vähän säikäyttivät!

Mönkijä antaa onneksi kulua itsestään eli sillä ainakin kaikki hyvin:)

Neuvola on pitkästä aikaa ylihuomenna jolloin rv tasan 22 ja täytellään niitä kela-lappusia.

Nyt täyttyy mennä antamaan pikkupotilaalle vikat nestemäiset vellit, puolen tunnin päästä ei saa enää syödä eikä juoda.

terkuin jokuli ja mönkijä rv 21+5

Vierailija

Kuinka sulle täytetään se lappu jo huomenna vaikka viikkoja oli 21+3 tänään? Mulla tulee huomenna se vaadittavat 22 viikkoa täyteen ja saan sen lapun torstaina. Kela vaatii että raskautta on kestänyt 154 päivää eli 22 viikkoa tasan (22+0). Eivät siis välttämättä hyväksy jos lappu on täytetty aikaisemmin " valmiiksi" . Siihen kun pitää laittaa päivämäärä ja allekirjoitus jne... No enpä tiedä, kerro huomenna kuin kävi!

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Huomenna siis tulee se 22 viikoa täyteen ja torstaina saan enuvolasta kelaan paperit. Heti aion ne sinne viedä että saa nopeasti rahaa (en ota pakkausta vaan se 140e).

Tyttö tossa kiukkuu vieressä ja repii paidasta. Täytyy mennä leikimään:)

-Santtu ja VAlttu 21+6

Vierailija

[color=green]öhöm, nää jutut tulee ihan pätkissä kun aina viestien välistä löytyy kommentoitavaa..

munkin piti liittyä email-rinkiin, mutta hotmail on sanonut itsensä irti siten että ohjelma ei suostu lähettämään posteja, vastaanottaa silti kiltisti. työpostin yritän rauhoittaa muulle liikenteelle. yritän löytää ratkaisun, joten kelles pitikään meiliä lähettää että pääsee rinkiin mukaan?

C [/color]

Vierailija

Mäkin oon odotellu kirjottaako kukaan sitä sähköpostia. Täytyy vissiin itse aloittaa se kuvien lähettely, koska vedän varmaan pohjat tällä masullani. N82 mahaan voisi lisätä jalkapallon niin sitten ollaan mun mahan koossa;=)

Painoa reilut 4kg tullut ja sf-mitta 18cm, joten noista ei vielä voi tajuta miten iso pallo tää oikeesti voikin jo olla.

Monkeylle paranemista!

Jihuu puoliväli ylitetty.

rv20+0

Vierailija

N82, laita vain osoitetta, olisi kiva saada " kasvot" ihmisille keiden kanssa täällä keskustelee :) mulla ei ikävä kyllä ole siellä galleriassa kuvia.

Fiona: meidän esikoisen ultrakuvassa oli " mielettömän näköinen ase" siellä jalkojen välissä. kaikki katsoi kuvaa ja totesi heti että poikahan se on. Mutta se " ase" olikin sitten napanuoraa joka tuli jalkojen välistä ja tyttönen sieltä tupsahti :D Mutta jos teillä atnoi kätilö vähän muitakin merkkejä ilmeillään asiasta niin ehkä siellä sitten poika on tuloillaan!

(.) ja selkä kipuilee vähän väliä. kun eteenpäin kumarrun niin alkaa vatsasta kramppaamaan. samoin kaiki aivastukset ja niistämisetkin repii vatsaa ja tuntuu että napa irtoilee kiinnikkeistään. Jotenkin nyt alan asennoitua siihen että jos viikolle 25 pääsisi töissä niin sitten luovutan ilomielin ja jäisin kotiin. Niin erilainen tämä toinen raskaus on. Esikoisesta olin saikulla 3 päivää...

Nyt sitten ulkoileman raikkaaseen pakkaseen! Mulle alkaa jo tulla niin talvifiilis... lunta ja joulua odotellessa...

2become1 ja vilpuri 18+5

Vierailija

[color=navy]Täällähän on taas aktiivisesti porinoitu :) Mulla ei ole kuvia ircissä, mutta käyn siellä mielelläni kattelemassa muiden masuja. Sähköpostirinkiin en taida jaksaa, kun ei ole kuviakaan digimuodossa todennäköisesti. Olipa kiva kuulla, että jollakin oli hyvä kokemus kehdosta vauvan sänkynä! Ehkäpä siis sittenkin kokeilemme ja varastossa on kyllä tilaa, jos jää käyttämättä.

Ja oma napa tuntuu olevan lähellä, joten kerronpa että neuvolassa tänään kävin ja pikkusydän jyskytti 158krt/min! Ja kätilö kertoi vauvan kovasti potkivan ja liikehtivän, kun dopplerista kuului aika kovat häiriöäänet ;) Huomenna sitten ultraan!!! Jännittävää. Täällä Oulussa ultraajana on lääkäri ja tuntuu jotenkin turvalliselta, että jos onkin jotain häikkää. En uskalla vielä sanoa tunteneeni liikkeitä, mutta ehkäpä pian... Kaikki siis oli ok ja ens kerralla sitten sitä paperisotaa siellä. Ääh, kurkku tuntuu karhealta ja en halua nyt sairastua! Pikaista paranemista poteville, tais olla useampi odottaja flunssassa.

Monkey: Kivaa varmaan tietää, mitä tuleman pitää töiden suhteen. Mulla tilanne nyt se, että työt jatkuu tammikuun alusta ja jään sitten siitä äippälomalle/saikulle. Ainoa vaihtoehto on, että työt loppuis, että se tyyppi jota sijaistan tulee takasin töihin mikä on aika epätodennäköistä. Mulle sopii kyllä, ja sopparikin pitäs periaatteessa kirjottaa sitten vuodeksi, kun se on niin pitkään virkavapaalla. No sen näkee sitten tässä joulukuussa miten käy.

Olettekos ajatelleet vakuuttaa masuasukin ennen syntymää? Jotenkin tuntuu, että pitäs ottaa sellainen vauvavakuutus, mutta en jaksais millään kilpailuttaa kaikkia firmoja... Kertokaa, jos on hyviä kokemuksia jostain yhtiöstä!

Nyt herätän miehen ja lähdetään kauppaan. Illan jatkot!

~cadavera~ rv18+2

Vierailija

[color=Palevioletred]Sillon, kun listaa suunniteltiin niin tarkoitus oli, että siellä voisi lähetellä kuvia ja sitten ehkä vaihtaa kuulumisiakin vähemmän julkisesti.

-M-

Vierailija

Caddie: Mun piti kysyä onko sun tuhruvuoto jo loppunut? Tiedän miten inhottavaa se on kun mullahan vuoti alkuraskaudesta toista kuukautta ja annettiin jo tyly tuomio puhelimessa " ei kannata noin alkuvaiheessa tulla lääkäriin jos ei ole kipuja, jos on km niin ei sille mitään voi tehdä" . Mutta yllätykseksi parin viikon odottelun jälkeen rv 7+6 pieni sydän sykkikin ja nyt jo rv 21+3 ja hyvältä vaikuttaa =)

Ootkos jo sen masutuubin ommellut? Mä en vielä saanut aikaiseksi...

Vierailija

Kävin katsastamassa sun profiilin myös. Aikamoinen hurmuri teillä. Saatte pistää jonotusnumerot kun tytöille kun poika vielä kasvaa... Kiva kun irc toimii. Oon aika amatööri vielä näissä netti jutuissa. Menee tää kehitys sen verran muutamassa vuodessa eteenpäin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat