Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOLIBRIT- tiistaihin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (6)

Vierailija

Onnea vielä mariadee!! Toivottavasti tullaan pian perästä!

Meillä kun toi mies on joka toinen päivä sitä mieltä, että tehdään kolmonen ja joka toinen päivä ei, niin ollaan edetty tän tekemisen kanssa vähän miten sattuu tekniikalla. Ja nyt kun noita oireta ei enää viikonlopun jälkeen ole ollut, pelkäänpä että kolmonen ei meille ole vielä tulossa. Mutta eilen kysyin mieheltäni, että yritetäänhän vielä, vaikka nyt täti tuliskin. Vähän hymyillen sano, että katotaan nyt... Tää on tosi raivostuttavaa, kun itellä kuume vaan kasvaa ja kasvaa!!! Mutta koitan olla erittäin ymmärtäväinen tän asian suhteen. Tälläkin viikolla mies on niin paljon töissä, että lapset näkee isänsä seuraavan kerran perjantaina illalla. Elikkäs kyllähän toi aika on tosi kortilla.

Nyt on pakko mennä kahville, mutta palailen myöhemmin!

Vierailija

[color=blue]Mittari täällä Keski-Suomessa näyttää -8 astetta.. hrr.. *varpaita palelee* Kyllä on talvinen keli jo!

Täällä jännäillään, että milloin täti saapuu.. oikeestaan kerrankin oikein odotan, sillä sitten alkaa se VIIMEINEN kierto ennen yritystä!! :) *tuulettaa* Nyt on kp22 vai 23.. no enivei. VIime kierto oli 24, sitä edelliset 27 ja 28.. jospa se tuohon väliin sattuis nytkin, niin hyvä. Ei ainakaan pitemmäksi tarvitsisi mennä! Toivottavasti tuossa n kuukauden päästä siis startataan tähän kolmannen yritykseen.. :)

Jaahans, nyt on mentäväkin valmistelemaan jo ruokaa, joten en nyt sitten ehdikään tällä kertaa enempää.. Mutta palaillaan. Ja kaikille oikein paljon plussaonnea! TOivottavasti pian saadaan Mariadeelle ja Pirpanalle seuraajia!! bdbdbdbd[/color]

Vierailija

Joo oli muuten tuttuja ajatuksia nuo että lapsiluku on täysi ja sitten kuume iski salamana kun vihdoinkin sai sitä kauan kaivattua omaa aikaa...

Eli meillä kanssa lapsiluku ollut mukamas täysi jo pitkän aikaa. Itse asiassa en ole ehtinyt asiaa edes miettimään. Kuopuksen syntymän jälkeen ollaan muutettu paikkakuntaa, olen vaihtanut työpaikkaa kahdesti ja rakennettu talo eli ei ole oikein ollut ajatuksissa tilaa enää uudelle vauvalle.

Nyt kun on hyvä vakityöpaikka, kiva uusi koti sekä yllättäen huomasin, että ikääkin oli ehtinyt tulla jo 36 v havahduin, että nyt tai sitten ei koskaan. Oikeastaan olin tilannut kesällä jo ajan kierukan laittoa varten ja kun ilmoitin miehelle koska sinne menen niin hän kysyi että oletko ihan varma asiasta... ja en ollut eli peruin sen ajan. Nyt kyllä mietityttää kuinka pärjätään taloudellisesti lainojen ym muiden maksujen kanssa. Kun olis vihodoinkin parin vuoden päästä loppunut päivähoitomaksutkin. Talokin rakennettiin ajatellen kahta lasta eli jos kolkki tehdään/saadaan niin omia huoneita ei kaikille ole, mutta toisaalta sen vuoksi olisi tyhmää jättää lasta tekemättä!

Miten teidän vanhemmat tai lähisukulaiset ottaisivat vastaan vielä uuden vauvan? Meillä voin lukea äitin puheen rivien välistä että " älkää enää tehkö lisää lapsia" . Hän kysyelee nimittäin miten pääsen pienistä vaatteista eroon, hän aikoo hävittää vauvojen lelut mummolasta ja toteaa yhtenään kuinka on kivaa kun lapset on kasvaneet ohi vaivalloisen vauva-ajan. Toisaalta varmasti hän olisi taas onnessaan kun uusi käärö olisi sitten sylissä. Ymmärrän myös että hän huolehtii myös meidän raha-asioista eli kuinka tullaan pärjäämään talolainan kanssa. Apppivanhemmista en oikein tiedä... ehkä he odottavat että vielä sitä poikaa yritetään ja yllättyisivät siksi varmaan positiivisessa mielessä.

Nyt täytyy jatkaa vihdon töitä ja mulla muuten ne " kohtalon hetket" ovat sitten viimeistään ensi viikon alussa.

Ja valtavat onnittelut myös Pirpanalle(?) plussasta !!!!!!!!

Hauskaa päivän jatkoa!!

Vierailija

Soittelin tänään perhesuunnitteluneuvolaan vuotohäiriöistäni...

Eli toinen luomukiertoni oli 25, kun alkoi kunnon menkat. Pari päivää oli väliä ja kp 9 alkoi taas tiputella. Nyt kp 14 ja joka päivä on tullut jotain. Vuoto ei ole rusehtavaa, niinkuin kuulemma välivuodot yleensä.

Vaan kirkkaan punaista veristä vuotoa. Tänään taas runsaampaa.

Sain lääkäriajan, joka on vasta 14.11. Kätilö kuitenkin painotti, että pitää mennä heti päivystykseen, jos alkaa kovempi vuoto tai kipuja, kuumetta tms...

Alkoi pyöriä kamalia ajatuksia päässä... Kohtutulehdus???

Saas nähdä jaksanko odottaa tuota lääkäriaikaa, vai pitäiskö hakeutua aiemmin lääkärille. Toisaalta ei houkuta TK:n päivystyskään... Lähettäiskö ne sieltä sitten esim naistentautienpolille?

Ihan niinku olis kaivannut tähän jotain tällästä ylimääräistä stressiä.

Voihan se olla ihan vaan hormoonihäiriö, kun pillereitten jättämisestä on vasta 2kk

Onnea jo plussanneille!!! Yritän tulla myös perässä mahdollisimman nopeasti!

Vierailija

Kiitokset kaikille onnitteluista, edelleen tuntuu ihan oudolta ottaa vastaan niitä, ihan kuin olisi ulkopuolinen, siis joku muu ketä onnitellaan, hih!

Pirpanalle onnittelut!! Haamukin on plussa, näin myös mulla, sillä tein kp26/25 ihan himmeän haamun ja tässä sitä ainakin vielä ollaan.Selkeä plussa tuli mulle vasta kp 29/25.

Tiinaliisa: Joo, tämä selittely lapsille on kyllä eri-kivaa :-). Lapset kyllä jo tietävät että iskän pippelistä se siemen tuli ja myös että sillä se jotenkin äitin pimpsaan laitettiin, huh, mutta siitähän se ihmettely alkoi pojalla että miten ja missä ja milloin?? Ei riitä oikein oma pokka alkaa kertoa kukista &mehiläisistä, joten kävelimme kirjastoon josta sitten lainailimme kaiken maailman kirjoja ko. aiheesta, lapsen kielellä siis! Ei sentäs mitään miestenlehtiä, hih...

Kovasti se herättää hilpeyttä lapsilla ja poika on edelleen jotenkin myös loukkaantuneen oloinen kun on tajunut että äitillä ja iskällä on jotain ihan omaa " salaista" . Poika kun on vielä aina ollut äitin oma pikku kultahippu ;), niin nyt otti jotenkin nokkiinsa. Noh, eiköhän tämä tästä, kautta aikainhan näin on elämää jatkettu!

Kanelisokeri, sun ajoitukset ja ajatukset on kyllä ihan samat kun mulla! Meillä myös lasten ikäero nippanappa se 1v2kk, ja olin 150% varma etten ikinä ikinä ikinä enää lapsia tee, ja mietin myös minä jossain vaiheessa sitä sterilisaatiota! Ja kierukan otin myös pois heinäkuussa kun olisi mennyt vaihtoon joka tapauksessa se. Nyt poika siis aloitti koulun ja tyttö eskarin ja tuo koulunalku nimenomaan oli kyllä viiminen isku, siis tajusin että tässä tämä varsinainen lapsuus nyt sitten oli, enää ei olla niin äitissä kiinni, ja selvitään jo itsekin monista asioista. Toisaalta taas olen miettinyt että kun nyt on niiiin helppoa, kun lapset ovat jo paljon helpompia niin onko ihan hullua aloittaa taas alusta kaikki, mutta jospa sitä nyt saisi nauttia siitä yhdestä pienestä vauvasta. Esikoisen kanssa kun vauva-aika meni raskaana ollessa, kakkosen vauva-aikaa en edes muista =0, esikoinen oli juuri saanut jalat alleen ja kakkonen oli vaikea koliikkitapaus...

Plussaonnea kaikille paljon!!

t. mariadee 4+4 (kait)

Vierailija

Ja onnittelut plussanneille! Toivottavasti tullaan perästä piankin ;)

Mulla on nyt kp 26/26-28. Kolmas kierto pillereiden lopetuksen jälkeen ja eka oli 28, toka 27 ja viimeks 26 päivää. Nyt kauhulla menen aina vessaan, että joko ne alko. Jotenkin nyt on ekan kerran tunne, että vois olla raskaana. Tai sitten se on vaan vauvakuumeen aiheuttamaan hourailua :) Testin kävin kauppareissulla hakemassa, mutta en tiedä teenkö vielä tänää vai odotanko perjantaihin.

Meillä on kaksi poikaa ennestään, 2v10kk ja 1 vuotias. Hoitovapaalla olen tällä hetkellä ja todennäkösesti, jos nyt tärppää lähiaikoina niin en vielä pariin vuoteen töihin palaakaan.

Meitä ei niinkään ole huolettanut taloudelliset asiat vaikkei suurituloisia ollakkaan ja minä vieläpä kotihoidontuella. Mutta ollaan kyllä keskusteltu mun jaksamisesta, kun mies on yrittäjä ja päivät venyy. Koti ja lapset on mun vastuulla aina arkisin. Mutta musta tuntuu, että kolmas menee siinä missä kaksikin. Voihan niitä " muttia" tulla matkaan. Mutta ehkä parempi olla murehtimatta etukäteen :)

Jaahas, uuni piippailee. Kirpakkaa illan jatkoa!

Uusimmat

Suosituimmat