Kätilö vastaa,jos on kysyttävää näin aamusella :)

Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ei huuto mitään haittaa,paitsi pelottelee naapurihuoneen synnyttäjiä, silloin,jos ponnistaminen ja yhteistyö onnistuu huudonkin kera. Vain jos äiti on täysin poissa tolaltaan ja tekee kaiken väärin,mahdollisesti lapselleen vaaraksi,silloin on kätilön huudettava synnyttäjän huudon yli tai saatava hänet rauhoittumaan vaikka läpsäisemällä. Itse en sitä ole koskaan joutunut tekemään,mutta jotkut ovat. klö

Vierailija

Tarkoitus oli vielä kysyä,mitä teen. Synnytyksestä pian kuukausi ja tuntuu,että masennus alkaa hiipiä. En oikein jaksaisi mitään vaikka nukun kohtalaisesti,en jaksa iloita,vaikka vauva on ihana ja " helppo" ,jotenkin tyhjä olo.

Vierailija

Onko verenpaine ja veriarvot kunnossa? Matala Hb tai matala tai korkea verenpaine. Kai olet neuvolassa puhunut asiasta,lisätutkimuksia tarvittaisiin jos mainitsemani arvot ovat kunnossa eivätkä vaaadi hoitoa. klö

Vierailija

Keskityt ajattelemaan mitä teet ja lapsesi parasta,kyllä se onnistuu rentoutumalla ja keskittymällä ja positiivisilla mielikuvilla pian syntyvästä,uudesta vauvasta. klö

Vierailija

Yleensä maksa-arvot eivät kohoa vielä näin aikaisessa vaiheessa raskautta ainakaan ns. raskaudenaikaisen hepatogestoosin takia. Se puhkeaa yleensä 25 viikon jälkeen tai vasta loppuraskaudessa. Silloin iho kutisee ja korkeat maksa-arvot ovat vaara sikiölle,lääkkein niitä voidaan yrittää parantaa ja sikiön seurantaa tiheästi osastolla tai tiheillä poliklinikkakäynneillä. klö

Vierailija

joka vain huutaa ja karjuu ponnistusvaiheessa vaikka kuinka käskisit keskittää voimat siihen ponnistukseen? Mä olin sellanen ja hävettää vieläkin... En edes revennyt tai mitään, sattui vaan niin kamalasti että huusin ja huusin. Manailikohan kätilö mua mielessään kovinkin, vaikka oli mulle ihan ystävällinen?

Vierailija

Kohdun taaksepäin kallistuma ja sikiön sijainti kohdussa,äidin vatsanpeitteiden paksuus ym saattaavaikuttaa äänien kuulumiseen. Toivotaan parasta että äänet löytyvät ,jos ei,lähete ultraääneen. Onhan myös mahdollista,että raskaus ei olekaan ihan niin pitkällä ja siksi ei viimeksi kuuluneet. Pidän peukut pystyssä. Onnea matkaan!

klö

Vierailija

Kävin nlassa raskausviikolla 11+3. Tällöllöin ei saatu kuulumaan sydänääniä. Nyt minulla on tänään iltapäivällä tarkastuskäynti, kokeillaan saada äänet kuuluviin. Viikkoja nyt 13+6. Jännittää kamalasti.

Mitä luulet, jos tämä ei olisi oikea raskaus, olisiko tullut jo jotain merkkejä, vuotoja tms..?

Edellisessä raskaudessa sanottiin että kohtu on taaksepäin kallellaan, mietin myös hidastaako tämä äänien kuulumista..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat