Itsetehdyistä marjasoseista+kiisseleistä kysymys..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli kun teette itse soseita tai kiisseliä marjoista esim. mustikasta, lisäättekö siihen jotain makeutusta esim. hedelmäsokeria?Meillä irvistelyn kanssa syödään esim. mustikkaa..

Kommentit (5)

Vierailija

Marjoja voi sekoittaa hedelmiinkin, niistä tulee mukavasti makeutta. Ainakin meidän tytsy tykkää, kun sekotan mustikoita tai vadelmia päärynän, luumun, omenan tms. sekaan.

nonnukka:

Lainaus:

Eli kun teette itse soseita tai kiisseliä marjoista esim. mustikasta, lisäättekö siihen jotain makeutusta esim. hedelmäsokeria?Meillä irvistelyn kanssa syödään esim. mustikkaa..

Vierailija

Kyllä saa laittaa tavallista sokeria!Sosiaali- ja terveysministeriön

julkaisussa " imeväisikäisen lapsen ravitsemus" (ollut äitiyspkkauksessa)

On esimerkiksi Kiisseliohjeissa sokeria ja käsittääkseni nämä ohjeet on tarkoitettu vauvoille,jotka saavat jo kiinteitä. Itse olen sokeria lisännyt marjasoseeseen ja kiisseleihin. Meillä kylläkin niitä alettiin syömään lähempänä 6kk ikää.

Tietysti sokerin käytössä pitää muistaa kohtuus. Mitä vähemmän sen parempi. Mutta kyllä täytyy sanoa, että melko kirpeeltä maistuvat itse tehdyt marjasoseet ilman sokeria.

Vierailija

Olen tehnyt karpalokiisseliä, jonka olen makeuttanut ihan tavallisella sokerilla. Sitä on syönyt muu perhe ja 5 kk vauvat. En oikein ymmärrä, miksi pitäisi käyttää jotakin muuta, koska luonnontuotehan taloussokerikin on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat