Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vihannessoseisiin vinkkejä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

aloitellaan kohta kiinteitä ja ajattelin näin aluksi tehdä ainakin joitakin soseita maisteltavaksi itse ja pakastaa noihin jääkuutiopaloihin ...eli vihannekset keitetään ja soseutetaan? Laitetaanko mitään suolaa tai muuta? Missä vaiheessa laitetaan maitoa sekaan. sulatus vai tekovaiheessa? Minkälainen päivärytmi 4kk-on ollut ruokailun suhteen, milloin annat kiinteitä ja minkälaisissa määrissä? annatko illalla mitään, nukutaanko paremmin öitä??

Kommentit (2)

Vierailija

niin aloita mielellään aamupäivästä, vaikka lounasaikaan antamaan kiinteitä, mahdollisten vatsavaivojen takia ei sit kärsi yöt, ja se uniin vaikuttaminenhan on todella yksilöllistä niinkuin on palstalla moneen kertaan todettu. Aloita antamalla eka päivänä lusikallinen, toisena 2 jne... anna samaa (yhtä) kasvista ainakin viikko jotta näet saako lapsi siitä allergisia reaktioita. Sitten aloitat uuden kasviksen samalla tavalla lusikallinen kerrallaa, lisänä voit antaa aina jo valmiiksi maistettua ettei nälkä jää kuitenkaan ja maitoa päälle niin paljon kuin lapsi juo.

Tsemppiä!

Vierailija

Tepatsu82:

[quote]

aloitellaan kohta kiinteitä ja ajattelin näin aluksi tehdä ainakin joitakin soseita maisteltavaksi itse ja pakastaa noihin jääkuutiopaloihin .

..eli vihannekset keitetään ja soseutetaan?

-> Jep... Voit joko pestä huolellisesti ja keittää kuorineen, jolloin kuoret poistetaan ennen soseutusta tai sitten keittää kuorittuina. Soseutukseen voit käyttää tarvittaessa nesteeksi keitinvettä. Myös höyryttäminen hyvä tapa, itse yleensä höyrytän.

Laitetaanko mitään suolaa tai muuta?

-> EI SUOLAA alle vuoden ikäisille :) eikä ihan aluksi muitakaan mausteita, kun vasta maistellaan

Missä vaiheessa laitetaan maitoa sekaan. sulatus vai tekovaiheessa?

-> Jos laitat korviketta / rintamaitoa, laita vasta sulaan ja lämmitettyyn soseeseen, niin näet paljonko tarvii. Älä laita maitoa liian kuumaan ruokaan.

Uusimmat

Suosituimmat