Onko homeopaateista tai akupunktiosta apua lapsettomuuteen. Kokemuksia olisi kiva kuulla.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Itse ollaan yritetty kakkosta kohta 3,5 vuotta, joista 2,5 hoidoissa. Eka IVF epäonnistui juuri ja ensi kierrosta olisi Eka PAS edessä. Eka lapsi sai alkunsa ekas´ta Clomi-kuurista.

Onko myöskin tietoa Turussa olevista homeopaateista, akupunktion antajista yms.

Kiittäen

Kommentit (4)

Vierailija

Löysin laatikosta vielä ne pussit, joissa homeopaattisia rakeita oli, tällätavalla oli ohjeet:

Foliculinum IM; on kokonaishormonitasapainon korjaamiseen, otetaan vain 2 kertaa 5 raetta viikon välein.

Oopherinum C30 on munasarjojen toiminnan elvyttämiseen. Otetaan 3 raetta joka 3' s päivä n. 3-4 viikon ajan.

Pulsatilla on konstituution mukainen, joka hoitaa kokonaistilannetta kuntoon. Otetaan 3 raetta 1 x viikossa, 4-5 viikkoa.

Käsittääkseni tuo Pulsatilla on ainakin sellainen henkilökohtainen tuote, joka riippuu luonteesta ym. mitä se homeopaatti haastatellessa saa selville.

Toivottavasti tästä on jollekin apua!!

T:Eevuska, rv 31+1

PS. Eemeli, laitoin sinulle postia meilillä!

Vierailija

Tällaisia kokemuksia homeopatiasta minulla.

Meillä on 7 vuotias esikoinen, joka sai alkunsa luomusti, tosin puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen. Pikkukakkosta aloimme toivoa hänen ollessaan parivuotias. Ei vaan alkanut kuulua. Tutkimuksissa " vikana" vain minun oikeanpuolimmainen munanjohtimeni, joka on tukossa aivan kohdun puoleisesta päästä. Hoitoja tehtiin paljon, 3xIUI ja 3x IVF. Ensimmäinen IVF piti lopettaa kesken, kun kroppa ei reagoinut hormoneihin, eikä munasoluja kasvanut. Toinen IVF saatiin vietyä loppuun, mutta tuloksena vain 2 hedelmöittynyttä solua. Sen jälkeen otettiin lisää kokeita ja todettiin että minun FSH-arvo oli korkealla, joten lääkäri halusi että pidetään taukoa ja mittaillan FSH:ta myöhemmin uudestaan, ei olisi ollut järkeä tehdä hoitoa sillä arvolla. Kuinka ollakaan, parin kuukauden kuluttua arvo olikin taas pudonnut sinne ylärajan tietämille (taisi olla 10,1) ja kolmas hoito päästiin aloittamaan. Sitä ennen olin jo alkanut käyttää homeopaattisia valmisteita, meilläpäin ei valitettavasti ole homeopaattia, joten nämä sain puhelinhaastattelun perusteella. Ehdin syödä näitä yhden kuurin ennen alkuvuoden viimeisen IVF:n aloitusta, hoitojen aikaan niitä ei oteta.

Hoito meni tosi hyvin, se tehtiin tällä kertaa lyhyellä kaavalla, eli jarrusumut jätettiin pois (epäilivät että kroppani reagoi niihin liian voimakkaasti), ennätyssaalis follikkeleita kypsyi, kaikenkaikkiaan 11 kpl. Niistä hedelmöittyi muistaakseni 7, joista 2 siirrettiin, kolme meni pakkaseen ja loput olivat niin huonoja, ettei niitä kannattanut pakastaa. Tuoresiirto kuitenkin epäonnistui, eli siirretyt alkiot eivät kiinnittyneet. Alettiin odotella PASsia ja sitä odotellessa söin toisen kuurin homeopaatin määräämiä valmisteita (siinä oli yleisiä hormonitasapainoa tasoittavia valmisteita ja jotain, jonka piti nimenomaan vaikuttaa siihen FSH-arvoon. Valitettavasti en muista enää niiden rakeiden nimiä). PASsia ei kuitenkaan koskaan tarvinnut tehdä, koska tulinkin LUOMUSTI raskaaksi!!! Nyt mennään viikolla 30+6 ja raskaus on sujunut ihan hyvin. Sitä en tietenkään tiedä, oliko niillä homeopaatin aineilla vaikutusta hoidon onnistumiseen, kun se tehtiin muutenkin eritavalla kun muut hoidot, mutta en jaksa uskoa että tähän meidän luomuplussaamme se ei olisi vaikuttanut. Minä nimittäin ovuloin 99% aina oikealta, eli sieltä tukkotorven puolelta, ehkä nuo aineet herättelivät vasemmankin puolen toimimaan??? En tiedä, mutta siitä olen varma että haittaa noista ei ainakaan ole :D

Tsemppiä sinulle ja voimia jatkoon!!

T:Eevuska

Vierailija

Mulla ei ole kokemusta kummastakaan hoidosta, mutta olen täällä Keski-Euroopassa kuullut yhdeltä tutulta, joka on perehtynyt kiinalaiseen lääkätieteeseen, että akupunktiolla (ja muulla kiinalaisella lääketieteellä) olisi jotain " apukeinoja" ainakin naisen hedelmällisyyden parantamiseksi... Suomessa ei muista kenenkään siitä maininneen!

Eemeli

PS. Eevuskalle terkkuja! Mikäs sun mailiosoite on, jos taas kyselisin noista homeopaattisista lääkkeistä uudestaan... ja paljonko sulla tuo FSH olikaan, kun ette tehneet hoitoa???

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

Moikka,

akupunktiosta on itselläni hyviä kokemuksia! Me kävimme molemmat akuhoidoissa, sekä mieheni että minä, koska lapsettomuusklinikkamme (Keski-Euroopassa) niitä suositti. Tutkimukset kuulemma osoittavat niiden tukevan lapsettomuushoitoja. Meillä lapsettomuus johtuu molemmista, minulla endo ja mehen siittiöt, siksi teimme hoitoja molemmille.

Aloitimme akun vajaa kaksi kuukautta ennen punktiota/siirtoa. (Meillä icsi-hoito.) En tiedä miten hoidot vaikuttivat mieheni siittiöihin, koska emme enää sen jälkeen niiden tasoa selvitelleet, mutta omalta osaltani se vaikutti niin, että kohdun limakalvo oli koko hoidon ajan ja raskaaksi tulon jälkeen erinomainen, eli ilmeisesti paksu, ei merkkejä vuodosta, hyvä verenkierto. En tiedä vaikuttaako se alkioden tasoon, sillä meillä oli molemmilla kerroilla ykkösluokkaisia, siis myös ekalla icsi-kerralla ennen akua. Eka kerta päättyi keskenmenoon rv 7. Oman mielenrauhan kannalta tärkeintä oli ehkä tuo hoitojen jatkaminen nimenomaan raskaaksi tulon jälkeen, vaikkei se gynegologin mukaan enää niin tarpeellista olisi ollutkaan. Keskenmenon kokeneena sain kuitenkin sen tunteen, että akupuktion avulla riski ehkä pienenee, ja lisäksi akulääkäri suositti jatkamista. Sitäpaitsi aku-lääkärini oli niin mahtava tyyppi, että sekin paransi mielenrauhaa.

Nyt kaikki on mennyt hyvin ja rv 17 menossa! Tosin keskenmenon jälkeen minulta löytyi mm. tulehdus ja siihen liittyviä hyytymistekijä-ongelmia, jotka hoidettiin kuntoon, joten ne olivat varmasti suuremmassa roolissa siinä, että nyt keskenmenoa ei ole tullut. Ehkä aku vaikutti alkuraskaudessa kuitenkin sihen, että minulla ei ole ollut oikeastaan yhtään pahoinvointia.

Akupunktio oli myös rentouttavaa ja kiva kokemus! Tsemppiä teille kovasti!

Jaipur 16+

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat