Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuuko siirto kaksista päiväunista ulkona yksiin sisällä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän tyttö täyttää 3 viikon kuluttua vuoden ja olen miettinyt yksiin päiväuniin siirtymistä. Nykyään iltapäiväunet ovat puolituntia ja välillä jäävät kokonaan pois kun tyttö ei suostu nukahtamaan vaikka kuinka yrittäisi nukuttaa. Voinko vain siirtää aamupäiväunia myöhemmälle, jotta jaksaisi paremmin valvoa iltapäivällä?

Suurempi miettimisen aihe on kyllä ollut sisällä nukkuminen. Meillä tyttö on aina nukkunut päiväunet ulkona (2-3 h), mutta hoitoon mennessä pitäisi kai osata nukkua jo sisällä? Kuinka vauva oppii nukkumaan sisällä? Epäilen tämän onnistumista kovasti. Millaisia kokemuksia, kuinka vauva oppinut nukkumaan sisällä? Entä nukkuuko vauva yhtä kauan sisällä kuin ulkona?

Toiv. jollakin on kokemuksia ja viitseliäisyyttä valistaa ehkä liikoja miettivää!

Kommentit (2)

Vierailija

Meidän tyttö(nyt jo 1v 9kk) nukkui pienenä päikkärinsä aina ulkona. Aamupäivällä 2-3 tuntia ja alkuillasta vielä1-1,5h. Jo vajaan vuoden ikäisenä nousi vaunuista seisomaan, joten ei onnistunut enää ulkona nukuttaminen. Mä olin satavarma että ei tuu onnistumaan päikkärit sisällä, mut niin vaan samantien onnistu ja ihan yhtä pitkät unet nukkui sisällä ja siirtyi samalla yksiin päikkäreihin.

Jännitin myös kun syyskuussa aloitimme päiväkodin, miten onnistuu nukkuminen tavallisessa pikkusängyssä ja kun huoneessa on monta lasta. No sekin meni aika hyvin. Muutamana päivänä on jäänyt nukkumatta, mutta vetelee päiväkodissakin 2 tunnin unet ja samalla jäi maitopullo pois.

Seuraava jännitysmomentti on kun pitäis vaihtaa pinnasänky pois...todennäköisesti sekin menee ihan hyvin, mutta aina sitä jännittää kun tapahtuu muutoksia. Näköjään noi lapset on aika sopeutuvaisia:)

Toivottavasti teillä nukutaan jatkossa päikkärit sisällä yhtä hyvin kuin ulkonakin.

-Tiziana

Vierailija

Miedän pimu 1v.nukkuu vaihtelevasti yhdet tai kahdet päikkärit. Ehkä vielä useammin kahdet. Väkisin en ole häntä iltapäiväunille laittanut, katson vähän tilanteen mukaan. Hän ei myöskään osaa nukkua sisällä, aina vain ulkona vaunussa. Onneksi meillä oäin perhepäivähoidossa lapset saa nukkua ulkonakin, joten se ei ole ongelma. Suurempi ongelma on se, että työni alkaa tammikuussa eikä vielä ole tietoa hoitopaikasta. Odottelen kunnalta jonkinlaista ehdotusta, jotta pääsisimme miettimään asiaa. Olen nimittäin sen verran ronkli, etten ihan kaikkia paikkoja hyväksy. Pienen kunnan ilot ja surut... kaikki tietävät toisensa liiankin hyvin;)

Onnikatti

Uusimmat

Suosituimmat