Oksentelu alkanut vasta rv11? MUITA??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihmettelen mistä voi olla kyse... Koko alkuraskauden ajan on ollut todella etovaa oloa, mutta jotenkin olen saanut pinnisteltyä niin, etten ole oksennellut lainkaan. Nyt yllättäen tuli koko aamupala ylös... :( Lähipiirissä ei ole vatsatautia ja toisaalta oksensin vain aamupalan jälkeen, en muiden ruokailujen. Etova olo on selvästi jo helpottanut, mutta ihmettelen kovasti mistä voi olla kyse...

Onko kohtalotovereita? Muita, jota olisitte alkaneet oksennelle vasta siinä vaiheessa kun alkuraskauden pahoinvoinnin pitäisi jo alkaa helpottamaan?

Kommentit (6)

Vierailija

Tutulta kuulostaa.

Mulla on kanssa ollut koko alkuraskauden (rv6+ ->) etovaa oloa, mutta oon pystynyt jollain konstilla pidättelemään oksennusta.

Kuitenkin sitten tuossa rv 11 tienoilla tuli yksi aamu todella kaamea olo (vaikka joka aamu on ollut huono olo, mutta aamupalan jälkeen olo on parantunut) ja eikun äkkiä oksentamaan. Eli eka oksennus tuli tuolloin.

Tämän jälkeen tuntui, että olo jopa huononi pariksi viikoksi alkuraskauden pahoinvoinnista. Syödä piti koko ajan jotain (siis tiuhempaan tahtiin kuin aikaisempina viikkoina ts. tunnin välein vähintään), vaikkei olisi maistunutkaan. Ja aina silloin tällöin tuli oksennuskin. Nyt on kuitenkin viime viikko ollut jo vähän parempaa oloa välillä jopa normaalia, joten uskon ja toivon, että kyllä se olo tästä pian normalisoituu :).

Viikkoja on nyt kasassa 14+6.

Ihmettelin muuten itsekin, että mites se pahoinvointi vasta tuossa vaiheessa noin innostui, mut kaippa sekin suht normaalia sitten on..?

Toivottavasti sullakin olo pian helpottuu!

PooPoo

Vierailija

Esikoista odottaessa äklöttävää oloa 12 ensimmäistä viikkoa, enkä kertaakaan joutunut oksentamaan. Juuri kun olin laskeskellut, että nyt huonon olon pitäis helpottaa, niin alkoi kunnon oksentelu. Ei todellakaan katsonut aikaa eikä paikkaa se oksetus. Siinä sai kyllä monia paheksuvia katseita osakseen, kun maanantaiaamuisin kouluun mennessä oksennus lensi kadun reunaan. Tota vaihetta kesti 4 viikkoa eli rv. 16 asti. Nyt tässä toisessa raskaudessa pahoinvointi ja oksentelu alkoi jo rv. 6 paikkeilla ja edelleen välillä lentää laatta. Kai se tästä helpottaa...

Monkey rv. 18+6

Vierailija

Mulla alkoi autopahoinvointi- ja merisairaushenkinen etova pahoinvointi viikolla 5+. Se laantui vähitellen viikolle 12 tullessa, mutta suureksi ylläriksi olen alkanut oksentelemaan aika spontaanisti nyt kun rv 13 lähti käyntiin. Lähinnä aamuisin.

Mielummin kuitenkin näköjään oksennan kuin voin pahoin. Oksentaessa sentään olo helpottaa välittömästi.

Tsemppiä kaikille pönttöläisille, kyllä tää tästä!

Vierailija

On se vaan aina niin kiva kuulla, ettei ole yksin ongelmiensa kanssa :) Vaikkeivat ne isoja olisikaan, niin kummasti sitä raskausaikana haluaa varmistella, että kaikki on normaalia :)

KIITOS VASTANNEILLE! Helpotti oloa :O)

Vierailija

Rv:n 19 jälkeenkin oli satunnaista pahoinvointia viikolla 25 asti. Nyt tuo on onneksi taaksejäänyttä elämää, vaikka nyt sitten alkavatkin näköjään muut vaivat, mm. liitoskivut ja nukkumisvaikeudet.

Vierailija

raskaushormonit löystyttävät ruokatorven ja mahalaukun välissä olevaa porttia niin että närästää mahdollisesti. Liekö vaikuttaa myös kynnykseen antaa ylen... Jotenkin se oksennus tulee helpommin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat