oletko kuvitellut synnyttävästi ns. luomusti mutta joutunut pakosti turvautumaan kaikkeen ns. ei luomuun?

Vierailija

Kommentit (11)

Vierailija

mutta toisin kävi. Kätilö tyrkytti petidiiniä, kun muuten kuulemma synnytys pysähtyy, jos en saa levätä! Lopputulos: Pahoinvointi, supistukset olivat makuulla ihan kamalat, mutta en päässyt huimaukselta jaloilleni, joten lepääminen oli kaukana. Vauva oli kaiken lisäksi syntymän jälkeen tosi väsynyt, eikä imenyt kunnolla, mistä syytän petidiiniä.

Ensi kerralla osaan olla tiukempi.

Vierailija

Miksi ihmeessä itselleen pitäisi etukäteen asettaa jotain kunniatavoitteita, miten synnytyksestä suoriudutaan mahdollisimman sankarillisesti?

Menkää hyvät ihmiset avoimin mielin synnyttämään, kuunnelkaa kehoanne ja itseänne. Jos menee luomusti niin menköön; jos tarvitsette kivunlievitystä niin pyytäkää sitä.

t. kerran epiduraalilla ja kerran luomuna synnyttänyt

Vierailija

mutta yllätys yllätys suostuin, kun kovimpien kipujen aikana tarjottiin kohdunkaulanpuudutusta. Puudutus ei kuitenkaan onnistunut, joten kivut olivat loppuun saakka ihan luomuja. Ja hyvin pärjäsin kuitenkin, joten ihan turha olisi ollut tuo puudutus. Ensi kerralla ei mitään.

Vierailija

En ole edes uskaltanut ajatella vaihtoehtoa että synnyttäisin ilman kivunlievitystä mutta niin vain olen joutunut synnyttämään luomuna kolme kertaa. Sen jälkeen olen sitten synnyttänyt vapaaehtoisesti luomuna kaksi kertaa. Viimeisellä kerralla olisin saanut puudutteet mutten enää halunnut kun tiesin että hyvin menee ilmankin.

Vierailija

harjoittelin ääniä ja hengityksiä ja mielikuvien kanssa. Noh, lapsi ei halunnut syntyä, käynnistettiin tipalla, siitä sitten hirveissä tuskissa ilokaasua, petidiinia, epiduraalia ja synnytyksen jälkeenkin pari viikkoa voimakkaita särkylääkkeitä.

Ei se aina mene niin kuin ajattelee, seuraavalla kerralla toivon vain että synnytys käynnistyisi itsestään.

Vierailija

ei enää. Muutin mieltäni, koska oli sen verran tiukka kokemus. Kaksi seuraavaa ovat tulleet epiduraalissa ja niin saa tämä nelonenkin tulla, jos sopivasti sattuu.

Vierailija

kuin PÄÄTTÄÄ niin tekevänsä. Ekalla kerralla kannattaa toki olla avoimin mielin liikkeellä. Niiden kipujen voimakkuus varmaan yllättää melkein kaikki. Mutta toisella kerralla minä ainakin olen viisaampi ja voin sanoa, että haluan luomusynnytyksen, mikäli kaikki menee yhtä mukavasti, kuin ekalla kerralla. Tässä on sekin hyvä puoli, että mies on juonessa mukana, jos asiasta on etukäteen puhuttu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat