Pelkäättekö lintuinfluenssaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siis jos tauti muuttuu ihmisestä toiseen tarttuvaksi, niin ennustusten mukaan 1/3 suomalaisista kuolisi tautiin. Pitäisiköhän alkaa jo tosissaan varautumaan pahimpaan, vai odotella ja toivoa parasta. Mitä te ajattelette lintuinfluenssasta?

Kommentit (12)

Vierailija

että en pelkää itse kuolevani - olenhan nuori, vahva ja terve aikuinen. Vanhukset, kroonisesti sairaat ja muuten heikothan siinä se riskiryhmä ovat, kuten tavallisessakin influenssassa. Mutta lasteni puolesta kyllä pelkään. Heidän immuniteettisuojansa rakentuminen kun on vielä kovasti paljon kesken... :(

Vierailija

lintujen/lintu-ulosteiden kanssa. Eli kaikki elävät linnut jotka ovat ulkoilmassa saattavat olla vaarallisia (eteenkin kun se hetki koittaa... )

Eritoten ankka ja hanhilinnut. Luin että kalkkunat kuolevat heti viiruksen saatua. Ehkä sama asia isojen hanhilintujen kanssa siksi niitä eritoten tutkitaan sitä mukaan kun niitä kuolleena löydetään?

Omasta ja perheeni puolesta voin sanoa sen että en osta enkä koske enkä syö linturuokia/munia ennenkuin vihreä valo palaa.

Vierailija

Ensinnäkin uhka ei nyt ole niin suuri että olis tarvetta panikoida, enkä kyllä panikoisi muutenkaan koska joskus me kuitenkin kuollaan. Ehkä vakaamuksenikin vuoksi en osaa edes pelätä kuolemaa :). En aio viettää elämääni peläten joka ikistä kulkutautia koska nekin kuitenkin ikävä kyllä kuuluvat edelleen tähän maailmaan ja turha pelkääminen vain pilaisi elämänlaadun. Eli luottavaisin mielin elelen tulee mitä tulee :).

Vierailija

Eli kai muistatte välttää myös naudanlihaa. Niin ja suu- ja sorkkatautivaara, sekin on jatkuvasti olemassa että unohdetaan sianlihakin. Sekä lampaat.

Pitänee ryhtyä kasvissyöjäksi...ai niin mutta linnut ovat voineet kakkia tai pissiä kasvisten, vihannesten, juuresten päälle tai jollakin muulla tapaa saastuttaa.

Ja kalatkin uivat samassa vedessä lintujen kanssa!!!

Mukavaa päivänjatkoa vaan hysteerikoille!!!

Vierailija

Kyllä mua vähän huolestuttaa lintuinfluenssa. En ole viime aikoina tehnyt kanaruokia...Eniten pelottaa se, että jos lintuinfluenssa muuntuu ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi, tämä nykyinen linnusta ihmiseen tarttuva muoto ei niinkään pelota.Yritän olla ajattelematta asiaa, kun en voi siihen itse juurikaan vaikuttaa.

Vierailija

eli enää ei tartte spekuloida asian kanssa

EU varoittaa raaoista kananmunista

EU:n elintarvikevirasto aikoo lehtitiedon mukaan suosittaa tänään, että kuluttajat varmuuden vuoksi välttäisivät raakoja siipikarjatuotteita, kuten kanamunia, lintuinflenssariskin takia.

Vierailija

Onneksi unohdan välillä asian mutta kyllä panikoin. Huomaan sen siitä että kanaa en osta ja kananmunien jälkee pesen kädet saippualla ja en syö taikinaa. Silti kananmunienkin käsittelyä pelkään. Tiedättekö voiko ne tarttua kananmunista. Suomessahan ei vissiin vielä ole sitä todettu vai? Minullakin on pieni 2- vuotias poika ja pelkään tosiaan hänen ja koko perheemme ja läheisten puolesta. Entäs jos se muuttuukin ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi...Mutta eikös se ollut jossain muutama vuosi sitten ulkomailla, mutta ei tullut suomeen. Silti...olen aina semmoinen että pelkään ja stressaan tommosista aivan hurjasti. En edes ottanut meille influenssarokotetta. Eihän se siihen auta, mutta olisihan se hyvä ollut. No, ei nyt otettu ja ei maha mitään.

Vierailija

Mutta siis ennustusten mukaan 1/3 suomalaisista voisi saada TARTUNNAN (ei siis kuolla) ja noille 1/3:lle on varattu tuo ensivaiheessa käytettävä Tamiflu-lääkitys (joka siis ei kuitenkaan tehoa itse lintuinfluenssavirukseen kovin hyvin). Lisäksi KAIKKIA suomalaisia varten on varattu rahat täsmärokotukseen sitten tuota itse virusta vastaan, kunhan se saadaan valmistettua. Eri asia on sitten ehtiikö rokote valmistua todella ennen kuin tauti leviää tänne meille...

Mutta eipä tässä vain pelätenkään voi elämäänsä elää... Pakko katsoa mitä huominen tuo tullessaan ja siihen asti nauttia pienistä hetkistä ja elämästä.

Vierailija

Meillä on mummolassa onnellisia kanoja jotka saavat kesällä juoksennella vapaasti ympäriinsä. Ja joka mummolareissulla käydään kanoja katsomassa ja käydään jatkossakin. Ei ole tullut mieleenkään että kanoja pitäisi boikotoida.

Syödään paljon kanaa ja mummolan kananmunista leivotaan herkkuja, joten ennemmin siitä kolesterolista olisin huolissani.

Eiköhän sitä tässä maassa ole suurempiakin vaaranpaikkoja päästä hengestään, ihan vaikka tuolla tienpäällä.

Maalaisjärki kunniaan!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat