Kysymys kela-asiantuntijoille :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen vähän sekaisin näistä äippärahakuvioista joten josko joku osaisi kertoa... Milloin " täytyisi" lasketun ajan olla jotta äpväraha määräytyisi vuoden 2005 verotuksen mukaan?

Entäs jos olen kotona äpvärahalla nyt ja saisimme toisen lapsen " heti perään" niin onko äpväraha silloin sama kuin edellisellä kerralla, viim.6kk mukaan vai edellisen verotuksen mukaan?

Kiitoksia teille asiantuntijoille :)

Miimastiina *aivan sekaisin näistä asioista*

Kommentit (2)

Vierailija

Moi,

luulenpa, että äitiyspäiväraha määräytyy siten, että saat sen suurimman mukaan. Eli jos 6 kk työn mukaan laskettu tuo suurimman rahan, saat sen; jos edellinen verotus, saat sen ja jos taas edellisen äp -rahan mukainen äp-raha, saat sen.

Käsittääkseni tuo uudistus tehtiin juuri siksi, että ihmisten ei ole ' pakko' mennä töihin lasten välissä tuoksi 6 kuukaudeksi, vaan saa automaattisesti saman rahan jos saa uuden lapsen 3 v sisään.

Tarkista vielä Kelasta!

Vierailija

sen jätän muille (käsittääkseni kuitenkin noista kolmesta vaihtoehdosta saat sinulle edullisimman mukaan).

Saadaksesi v.2005 verotuksen tulot ä-pvr perusteeklsi tulee äitiysrahakautesi alkaa v. 2007 puolella. Vrt. minulla ä-loma alkaa 23.12.05 ja päivärahan laskemisen perusteena käytetään v. 2003 verotusta, koska äitiysrahakausi alkaa tämän vuoden puolella, jos olisi alkanut viikkoa myhemmin, olisin saanut rahan v. 2004 vahvistetun verotuksen mukaan.

Miimastiina:

Lainaus:

Olen vähän sekaisin näistä äippärahakuvioista joten josko joku osaisi kertoa... Milloin " täytyisi" lasketun ajan olla jotta äpväraha määräytyisi vuoden 2005 verotuksen mukaan?

Entäs jos olen kotona äpvärahalla nyt ja saisimme toisen lapsen " heti perään" niin onko äpväraha silloin sama kuin edellisellä kerralla, viim.6kk mukaan vai edellisen verotuksen mukaan?

Kiitoksia teille asiantuntijoille :)

Miimastiina *aivan sekaisin näistä asioista*

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat