TP:t viikkoon 43 !

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko totta ettei ole vielä pinoa tälle viikolle?

Eipä kyllä itselläkään ole olo ja mieli mistään aktiivisimmasta päästä.

Sen verran edistystä, että viikonloppuna alkoi supistelut, vaan kivuttomia ovat ja hyvin epäsäännöllisiä, päivittäin muutama kuitenki. Onpahan merkki siitä, että elimistökin hoksasti ettei tuota salamatkustajaa enää KOVIN pitkään pidetä kyydissä.

Eilen illalla sain ihme tarmon puuskan ja eteisessä järkestin takit,lakit, villavaatteet yms tiptop järjestykseen. Ja samalla taas setvin vaatehuoneen järjestystä joka onki ikuisuus projekti...

Tervetuloa ja onnea pienestä vauvan alusta, minunkin puolesta uudelle plussanneelle (anteeksi vain, nimeä nyt en muista)!

Flunssan kourissa oleville lämmintä juotavaa, lepoa ja pikaista paranemista!

grontti rv 38+3

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hopoliinilla pian vauva sylissä,ettei vain olis joillakin muillakin kun pino ennätyshiljainen tällä viikolla.

en ehdi nyt palstailla mutta mä olen ihmetyksissäni täällä kun mulla piti olla 36 viikolla viimeinen lääkäri ja synnytystapa-arvio eli ENSI VIIKOLLA mutta aika tuli postista ja ne on 38 viikolla VASTA lei 14.11,höh.Kamalaa että vasta silloin saan tietää kohdunsuun tilanteen ja että onko sektio ym.

Tuntuu vaan siltä että en ees ehdi sinne asti...?!

Neuvolassa vaan sanoi kun soitin että KYLLÄ NE SEINÄJOELLA TIETÄÄ.Vai niin...saan kuulemma käydä neuvolassa lääkärissä katsomassa tilanteen jos haluan..no,antaapa nyt toistaiseksi olla.

Katotaan miten akan käy ja milloin se vauva syntyy.Tuntuu vaan siltä että en ehdi tuonne 14pv.asti mutta voihan olla että ehdin hyvinkin??

Mutta jos se on se sektio niin sehän on pian sen käynnin jälkeen,no katotaan...

Tulkaa Viivi ja Vanttuli tosiaan ilmoittautumaan jos ootte yhtenä vielä,vaikka yksi lause=)

Zatun puolesta olen niin surullinen ja toivon vielä parasta=(.Jaksamista ja en voi käsittää tätä....älä mene taas täältä pois....haleja!

äitiliini tasaraskausviikoilla RV 35+0 =)

Vierailija

..vaikken niitä ahkerampia kirjottelijoita olekaan..Mut joka päivä pitää päästä lukemaan muiden kuulumisia! :) Täällä aika alkaa käymään vähiin, enää 5 yötä vauvelin syntymään!! Ellei sitten huomenna neuvolassa selvii, että olis oikein päin kääntyny tuolla masussa..Mutta epäilen, potkut tuntuu aika selvästi edelleen tuolla alamasussa. Todella rauhallinen vauva on taas viime päivinä ollut, tai sitten en huomaa kaikkia liikkeitä. Nyt onneksi iltaa kohden taas villiintyy!

Tavarat alkaa varmaan olemaan valmiina, ainoastaan edelleen haaveilen siitä kantoliinasta, jota en ole vielä löytänyt. Käytettynä olen yrittänyt etsiä, kun ei sitten tiedä onko se " oma" juttu. Varuilta ostin kirpparilta kuitenkin rintarepunkin..Esikoinen kun oli sellainen sylihiiri koko ekan vuoden, niin varaudun " pahimpaan" ..

H 38+3

Vierailija

Siis mä meinasin tänään aloittaa pinon mutta en osaa laittaa sitä" alkujutskaa" tähän ja joku joka osaa,varmaan voisi päivittääkin sitä?En sitten aloittanut ja ihmettelin kun tää pino niin hiljentynyt,mutta tukalat olot lopussa menijöillä ainakin.

Mullakin flunssa aina vaan jyllää ja yskä ja nuha vaan pahenee ja nyt tyttökin yskii ja aivastaa=(

Mulla on myös housuongelma,maha on todella niin suuri ettei mitkään äitiyshousutkaan mene päälle kuin kahdet vaan ja ne on liian ohuet ulkona=/.Ostin kyllä jättikokoiset pitkikset mutta en tykkää kun se kuminauha puristaa mahaa.Luulin todella joistakin housuista että mahtuu loppuun asti mutta ei...kohta varmaan saadaan lisää TP-vauvoja=)

Mä itekin eilen säikähdin kun kävelin ja tuli KIPEITÄ supistuksia ekan kerran,kun pääsin kotiin,ajan kanssa ne menivät sitten ohi.Esikoisesta kun tuli harjoitussuppareita kyllä rv30 alkaen mutta vasta sitten otti kipeää kun synnytys oli käynnistynyt.

Ensi viikolla on varmaan synnytystapa-arvio ja vika lääkäri,aika tulee postissa,sitä odotan!

Toivottavasti kaikilla on hyvin asiat,koittakaa jaksaa ja eipä itelläkään olo mikään häävi ole ja ristiselkä on niin*******kipeä=(.

äitiliini ja masuvaavi rv 34+4

Vierailija

Kyllä oli ihana herätä aamulla, kun maa oli valkoinen! Päivällä kun oltiin ulkona, niin esikoinen vaan konttaili lumessa ympäriinsä! Ei taida oikein muistaa mitä lumi on. Viime talvena kun oli vasta reilut puolivuotta.

Eilen illalla rupes jo vähän jännittään, kun lievästi kipeitä supistuksia tuli vajaa 3 tuntia alle 10 min. välein. Ei kyllä vielä alettu edes lähtöä harkitseen, sen verran tulivat kuitenkin epäsäännöllisesti. Ja ajattelinkin, että kävelyreissu kauppaan aiheutti ne, koska jo mennessä puolivälissä alkoi tuntuun inhottavalta, mutta en kääntynyt takaisin. Ja oli tosi hyvä, että ne loppuivat, kun viikkoja kuitenkin olisi ollut vasta 36. Joten pari viikkoa ainakin voisi vielä vauveli odotella! Tosin laitoin sitten vauvan talvivaatteet pesuun, että ovat sitten nekin valmiina, jos tuleekin aikaisemmin lähtö.

Toivottavasti tosiaan kaikki on hyvin niin Vanttulilla kuin Viivilläkin, ja tietysti kaikilla muillakin! Varmaankin nämä loppuvaiheen väsymykset ovat hieman verottaneet porukkaa täältä. Toivottavasti jutut sitten jatkuvat tuolla Vauva-puolella hieman runsaampana taas, sitten kun se on ajankohtaista.

Minsku rv 36+1

Vierailija

Aina sitä odottaa viikonloppua, vaikka ei ole edes töissä. No, onhan siinä sitten se, että mieskin on kotona:)

Hopoliinillä jännät paikat alkaa oleen! Nautihan nyt sit viikonloppuna vielä masustasi ja kaikista raskausvaivoista:) Kohta saatte nyytin syliin!

Grontti, ei meidänkään esikoinen ymmärrä yhtään, että vauva on tulossa. Ikää kyllä vasta 1v5kk. Ensin yritettiin aina näyttää mun mahaa, että vauva on siellä. Mutta sitten kun kysyttiin missä vauva on, niin näytti omaa mahaansa. Ollaan vaan sitten sanottu, että pian vauva tulee meille asuun. Mutta luultavasti ei varmaan sitäkään ymmärrä:)

Minkälaisia ajatuksia teillä, varsinkin viimeisillä viikoilla menevät on tulevasta synnytyksestä? Myös te joilla suunniteltu sektio edessä? Itseä on alkanut jännittään synnytys kovasti. Pelkään sitä kipua, ja sitä kuinka paljon pahempaa se voi olla mitä muistaakaan... Pelkään myös sitä, että kun esikoisen kohdalla kaikki kävi niin hyvin, niin nyt varmasti sattuu jotain... Mutta toisaalta taas lähden synnyttämään varmempana kuin esikoista, koska tiedän että siitä kuitenkin selvitään! Koen myös, että miehen tuki on minulle suuri apu synnytyksessä, vaikkei mitään konkreettista tekisikään. On vaan läsnä ja kannustamassa.

Minsku rv 36+3

Vierailija

Kölli: Huh, on sinulla jännitystä ollut. Onneksi kaikki oli hyvin!

Minsku kyseli synnytys jännityksestä. Minua ainakin jännittää niin kuin olisi ensimmäistä kertaa asialle menossa. Esikoinen syntyi perätilassa ja ennakolta tiesin, että synnytyksessä sanelee lääkäri koko ajan mitä tehdä. Tämä vauva fiksusti kääntyi viimeisillä hetkillä oikein päin (just olisi neuvolantäti kirjoittanut lähetteen äitipolille). Nyt on jo laskeutunut joten melkoinen arkrobaatti on jos viime metreillä vielä pyllylleen pyörähtää. Jännitys alkoi sillä hetkellä kun tajusin, että nythän ois mahdollisuus ihan normaaliin synnytykseen. Osaakohan sitä kätilölle sanoa mitään kun se synnytys toiveita alkaa kyselemään...?!

Marguerite: Tupla onnittellut! Kyllä se ensi järkytyksen jälkeen tupla onnellisuudeksi muuttuu! Äläkä huoli yhtään vaikka täällä usea viimemetrien tuskissaan ähiseekin, mukava vaan että tuoreita plussiakin tulee pinoon.

Hopoliinilla yöt senkun vähenee! Jospa sitä itsekin pääsisi ottamaan vauvan mahan toiselle puolelle syliin. Eilen tuli pari jo hyvin napakkaa supistusta!

grontti ja tasan 39

Vierailija

Terve pitkästä aikaa! Me siis muutettiin Espoosta Kuopioon syyskuun alussa ja sitten menikin aikaa ennenkuin saatiin laajakaistat kuntoon täällä uudessa kodissa. Muutto yms meni hyvin ja nyt ollaan jo kotiuduttu tänne. Tai no ystäviä/tuttuja ei vielä olla saatu kuin muutama puistonaamatuttu, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa... Luntakin täällä on jo maassa, tosin ihan hiukan vaan. Viime sunnuntaina satoi ja talven ensimmäinen lumiukko ja lumilyhty on tehty.

Jäin myös syyskuun alussa kotiin esikoisen kanssa hoitovapaalle (äippäloma alkaa 27.10). Kotona on ollut aivan ihanaa ja esikoinenkin nauttii kun ei tarvii päiväkotiin mennä. Ollaan käyty puistoissa ja avoimessa päiväkodissa yms. Oma olo alkaa olla jo aika tukala ja supisteleekin, kivuttomasti kylläkin. En muista ensimmäisestä raskaudesta olleeni näin iso/köntys/väsynyt/kipeä jo tässä vaiheessa. Ylimääräisessä lääkärissäkin kävin, mutta kaikki edelleen kunnossa. Ensi viikolla on virallinen viimeinen lääkärikäynti.

Mutta ei muuta kun yritetään voida kaikki hyvin ja kohtahan niitä TP-vauvoja alkaa ihan varmasti putkahdella lisää! Niitä odotellessa...

Nompparelli rv 34+4

Vierailija

Onko kellään mitään tietoa Vanttulista?! En oo itekään nyt kauhean ahkeraan täällä käynyt, joten on saattanut mennä ohi, jos hän on kuulumisia käyny kertoon. Mutta koska mitään tietoa tästä ei ole, mua on jo muutaman viikon vaivannut, että mitä Vanttulille mahtaa kuulua...Kun esikoinenkin syntyi keskosena ja nytkin oli jotain äitipolikäyntiä, niin mietityttää....

Niin ja Viivillähän kanssa viime viikolla oli kaikenlaista...Toivottavasti kaikki on hyvin.

Vierailija

Oi, Hopoliinillä viimeisiä päiviä viedään, jännittääkö ollenkaan?

Vanttulia olen minäkin odotellut, saisi tulla tekemään ilmoituksen itsestään. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Viivi, voisi myös tehdä ihan varmuuden vuoksi ilmoitella missä mennään.

Eilen oli neuvolakäynti ja kaikki hyvin. Vauva tosi alhaalla, ja siltä tuntuukin. Kaikki arvot kohdallaan jne. Täti pohdiskeli nähdäänkö vielä ensi viikolla. Supistelut jatkuu vaan edelleen niistä puuttuu puhti. Eilen pesiin vaunuja ja hoitopöydänki puhdistelin. Pinnasänky vielä tuolta varaston kätköistä pitäisi raahata sisälle. Olisikohan se tämän päivän urakka kunhan mies kotiutuu...

Niin kassinkin laittelin alulleen. Vaihtovaate kerta ja vauvalle kotiutumis vaatteet. Loput ehtii tässä pikkuhiljaa kasata, en kuitenkaan usko, että lähtö tässä kuussa kuitenkaan tulee.

grontti 38+5

Vierailija

olisi vaan väärä hälytys.

Kölli, kun mulle puhkesi ekasssa raskausmyrkytys, kyseltiin osaastolla usein että onko ylämahalla vannemaista kipua (ja tähtiä näkökentässä). Nämä ovat siis tuvotuksen, verenpaineen ja valkuaisen lisäksi oireita raskausmyrkytyksestä. En halua kuitenkaan pelotella, mutta kannattaa kyllä soitella äippäpölille, jos kivut jatkuu! Ja tosiaan se on sitten oikea paikka minne mennä. Toivottavasti on vaan jotain harmitonta.

Hassua kirjoitella tälle listalle, kun ite on vielä ihan raskauden alussa. Viikkoja vasta 7+4, mutta eilenpä ultrassa selvisi, että meille on tulossa KAKSOSET!! Aika järkyttyneitä ollaan, mutta eiköhän tämä tästä. Päällinen tunne on kuitekin ilo. Nyt minäkin " mummolaan" ! Huomenna tosin joudun lapsenvahdiksi esikoiselle että sen serkulle, joten ei nyt ihan täyshoidosta voi puhua, mutta muuten saan levätä ja tänään on tarjolla PITSAA! Jee!

Hyvää viikonloppua!

Vierailija

Meidän pino on tosiaan hiljentyny viime aikoina. Mutta niin moni on tosiaan viimesillään, ja esikoinen kotona, että ei siinä varmaan jaksa paljon koneella enää istua...

Tänne ei sen kummempaa. Supistukset on nyt aika hyvin pysyny aisoissa, kipeitä ei siis ole tullut. Maha kyllä kovettuu helposti ja se ei meinaa sitten mennä millään ohi. Maanantai-iltana se kesti yli 3 tuntia, ja se alko jo tuntua kipeeltä/inhottavalta kun kestää ja kestää vaan. Saas nähä meenkö sitten töihin kokeilemaan viikon päästä vai mitä. Täytyy nyt vähän seurailla tilannetta.

Mies lähti tänä aamuna kavereineen Lappiin metsästämään. Tulevat vasta sunnuntaina. Saas nähä miten jaksan illat sitten neidin kanssa. Hoitoon siis vein tänään, onkin ollu 1,5 viikkoa sieltä pois. Ja huomennakaan ei mene, koska tulee kummit kylään ja sitten olin jo ehtiny sopia iltapäiväks kyläreissun. Toivon mukaan ei supistele sitten kun ei ehdi levätä. Viikonlopuks lähdetään ehkä mummolaan, pääsisin hoidon suhteen helpommalla. Muuten en tiiä, en ole varma jaksanko sitä kun kaikki pyytää käymään ja mene sinne ja tänne jne.....

No joo, ei kai tässä sen kummempaa. Saa nähä millanen myräkkä tänne Keski-Suomeen on tulossa. Etelässähän se jo riehui.

Kölli rv 28+0

Vierailija

Vaikka eihän sillä sairaslomalaiselle ole niin suurta väliä, mikä päivä on...

Ikävää tuo Zatun tilanne, toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin! Tai että ainakin pääsee pian takas!

Sitten kysymys: onko teillä ollu nyt tai aiemmissa raskauksissa ylämahakipua? Kun mulla on nyt ollu ehkä parisen viikkoa, useimiten se on sellasta aikaa lievää, mutta kipua kuitenkin. Sitten muutaman kerran viikossa tulee voimakkaampi kipu. Se siis tuntuu tossa ihan ylämahassa, rintojen alapuolella, eikä ole mitään närästystä, vauvan painamista/potkimista tms. Tänä aamuna taas ihan vaan sohvalla makoillessa alko taas kipu ja sitä kesti aika kauan. Soitin sitten neuvolaan ja kun kaikki nuo normaalit närästykset ym. oli suljettu pois, totes että ei kyllä hänestä kuulosta siltä, että kuuluu normaaliin raskauteen. Kun kaikenlaista kipua ja kiristystähän sitä tässä tilassa on, mutta ei kuulemma tollasta pitäis olla. Käski tarkkailla tilannetta ja hakeutua päivystykseen jos isompi kipu yllättää viikonlopun aikana. Onko teillä kokemusta tällasesta?

Meitin tässä sitäkin, että tytön kanssa pitäis lähteeä iltapäivällä ajamaan mummolaan. Meidän äiti hössöttää siellä että en voi olla tytön kanssa kaksin koko viikonloppua, kun ollu niitä supistuksia. No, lähdetään sitten äidin täyshoitolaan! =) Niin, siis mietin sitä, että sinne tosiaan kuitenkin tunnin matka, että jos se kipu tulee taas, niin mihin lääkäriin sitten menen? En kai mä siellä voi mennä ihan terveyskeskukseen, ajanko tänne vai äitipolille sitten? No, täytyy sitten varmaan soittaa ja kysyä, jos aihetta on. Tai sitten vaan ootan että se menee ohi ja katon alkuviikosta kotona menekö johonkin...onhan se tähänkin asti aina ohi menny...

Onpa kyllä hiljanen tää pino!!!

Kölli

Vierailija

No,kirjoitetaan me jotka vielä jotenkin jaksetaan=)

Mutta mikähän on esim.Viivin vointi,onkohan jollain onnellisella jo vauva kainalossa*tahtoo kans*!!!!!

Lunta sataa ja lujaa etelä-pohjanmaalla,tytön(4v) mielestä IHANA ilma,äiti on vähän toista mieltä...

Tytön viimeinen hoitopäivä kun huomenna minäkin sitten aloitan ÄITIYSLOMAN!Olipas ihana sanoa=)

Flunssa jatkuu mulla=(.Kova on yskä ja nuha.

Missäs Zatu?Onko olo millainen?Tuntuu että omasta alkuraskaudesta on niiiin kauan....

terkuin:äitiliini ja masuvauva rv 34+5

Vierailija

Viimenen viikonloppu sit kolmisin! :) Tajusin just aamulla et maanantai-aamuna herään viimestä kertaa tän ihanan masun kanssa..Vaik muuten ihan kiva päästä synnyttämään, pääsee närästyksistä sun muista pikku kolotuksista, mut tätä masua tulee ikävä..Varsinkin, kun meiän lapsiluku alkaa olee tässä sitten. Aamulla laitoin vauvan sängyn kuntoon, pitkään se on jo makkarissa ollu, mut nyt on petivaatteetki valmiina!

Mulla on kans äippäloman ajan ollu esikoinen (2v10kk) neuvolassa mukana, ja viime viikolla suostu ekaa kertaa olemaan siellä huoneessa sen aikaa, kun sydänääniä kuunneltiin! Aiemmin on menny sinne aulan leikkipaikalle siksi aikaa leikkimään, olen sit hakenu heti takasi kuuntelujen jälkeen huoneeseen. Ekalla kerralla meinaan sai melkeen huuto-kohtauksen, kun olin menossa siihen " pedille" makaamaan, jotenki pelkäs sitä..Muuten ei ole säikkyny mitään verenpaineen mittausta tms. mut jotenki se makuu-asentoon meno oli pelottavaa pojan mielestä.

H (3 yötä h-hetkeen..)

Vierailija

Tänään oli sit viimenen neuvola! Hassua ajatella, että näin loppusuoralla ollaan..Kaikki oli edelleen ihan OK. Vauva on ujuttanut peppunsa tosiaan ihan alas, tiukassa oli, joten ei ainakaan pitäisi sitten enää kääntyä raivotarjontaan. Grontti kyseli, että jännittääkö sektio, niin ei kummemmin. Enemmän jännittää siitä parantuminen, kun on tuo esikoinen täällä kotosalla odottelemassa..Tää on sit jo toinen sektio, joten vähän tietää, mihin on joutumassa. Ja se eka oli ihan positiivinen kokemus.

Olen kanssa odotellut kuulumisia Vanttulilta ja Viiviltä_ , ilmotelkaa, oletteko vielä yhtenä kappaleena!!

H 38+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat