Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuuden kustannukset valtiolle jo suuremmat kuin tupakan haittojen

Vierailija

Ajatelkaapa tätä! Uskomatonta! Ja täällä sitten mammat väittää, että lihavuus ei kuulu kenellekään muulle kuin henkilölle itselleen. Joku pokkana väitti tuossa meneillään olevassa keskustelussa jopa, että lasten lihavuus ei kuulu ulkopuolisille. HUH! Kuka siitä sitten huolehtii, jos äiti ja isä antaa lapsen lihoa sairaalloisiin mittoihin eli myrkyttävät lapsensa loppuelämän?!?!

Teidän lihavien paisuminen kuuluu tasan tarkkaan kaikille veronmaksajille! Sitä ette voi kiistää.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Monille äitiys on raskasta, ei ole aikaa katsoa mitä suuhunsa pistää ja liikuntaa saattaa jäädä kun on niin väsynyt. Itse olen tämän uhri. Kolmoset tuli ja kiloja sen myötä +20kg. En jaksa liikahtaakkaan kun on hetken rauha kotona. Ruokaa ei jaksa laittaa itselleen joten on tullut syötyä mitä sattuu ja silloin kun kerkiää.. Tästä ne kasaantuu.

" ...ei ole aikaa katsoa mitä suuhunsa pistää, on tullut syötyä mitä sattuu ja silloin kun kerkiää..." = väärät ruokailutottumukset

Ei liikunta ketään yksinään laihduta, en minäkään liiku yhtään ja olen hoikka, kahden lapsen äiti. Molemmilla odotuskerroilla kiloja on tullut noin 15, jotka ovat johtuneet paitsi vauvan painosta, istukasta, lapsivedestä, lisääntyneestä verimäärästä myös mässäilystä, itsekurin löysäämisestä, vääristä ruokailutottumuksista ja ylensyönnistä. Molempien synnytysten jälkeen olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja laihduttanut takaisin normaalimittoihini.

Äitiys ei lihota ketään !

Vierailija

Itsekurin puute lihottaa, mässäily lihottaa, ylensöminen lihottaa, väärät ruokailutottumukset lihottavat, mutta äitiys ei kyllä ketään lihota.

Vierailija

Kukaan ei pidä lihavia ihmisiä kauniina, heitä pidetään ihan yleisesti tyhmempinä kuin ovat ja usein ainakin jollain tasolla syrjitään, terveys pettää ennen keski-ikää ja olo on tukala. Eikö siinä ole lihaville jo riittävästi rangaistusta? Tarviiko nyt enää veroja lisätä?

Vierailija

mutta tämä on toki mielenkiintoinen keskustelu. Itsekin olen hieman ylipainoinen, ja olen usein miettinyt tätä. Kun en kuitenkaan koe olevani mikään terveyspommi: en polta, käytän alkoholia erittäin vähän. Entäs jos olisi toisinpäin: Olisin hoikka, mutta polttaisin ja/tai joisin. Ovatko puntit tasan?

Vierailija

Maksaisivat sitten ite sairastumiskulunsa. Mua ei ainakaan paljo kiinnosta maksella kenenkään muiden sairastumisia ylipainosta johtuen, joka on suurimmalla osalla ite aiheutettua.

(en puhu nyt niistä, jotka ovat sairaita ja siitä syystä ylipainoisia vaan niistä jotka omaa laiskuuttaan ja saamattomuuttaan ovat ylipainoisia ja siitä syystä sairaita!)

Vierailija

JA koko tämä yhteiskunta ja ne henkilöt jotka yleistä mielipidettä ja asenteita muokkaavat, esim. mainostajat.

Koko ajan korostetaan itsekkyyttä, hendonismia, oman nautinnon tavoittelua. Se on HYVE nyky-yhteiskunnassa. Kuka enää kehottaa kohtuuteen missään? Hommataan sala-rakkaita kun akka ei anna anaalia, täytyyhän sitä saada, kun vaan kerran eletään. Kaikessa vallitsee hillittömyys ja raadollisuus. Ihmiset voivat pahoin, osa lihoo koska syö ahdistukseensa. Osa taas koska se on kivaa, ja kaiken kuuluu nykyään olla vain kivaa.

Ihmiset myös ovat todella pahasti erkaantuneet luonnollisuudesta ja oman kehon tuntemus on heikkoa. Kaikkeen voi popsia lääkkeitä, rterveellisesti ei kannat a syödä, koska onhan vitamiinipillereitäkin olemassa. Ruoanlaitto on mälsää eikä kotiruoka VARMASTI ole yhtään sen parempaa kuin einekset tai purkkiruoka. Kun on pitkän päivän raatanut töissä, ja lapset olleet hoidossa, niin onhan se kiva lössähtää telkan ääreen ja syödä vaikka keksejä sen sijaan että laittas ruokaa tai ainakaan lähtis vielä ulos.

Ja koululiikunta, auta armias! EIhän lapsia voi pakottaa liikkumaan, herran jumala! Pukkihypystä tulee traumat jajos ei usko tykkäävänsä luistelusta, niin sitä ei tartte edes kokeilla.

Että ihan on tämä lihominen osa vallitsevaa kulttuuriamme, eikä tule loppumaan ennen kuin asenteet oikeasti muuttuu monilta osin.

Vierailija

Ja arvatkaa minkälaisen haukkuryöpyn sain osakseni vaikka ihan asiallisesti kirjoitin! Kyllä pisti vähän huvittamaan kun eilen oli uutisissa samasta asiasta.

Joko nyt ylipainoiset tajuaisivat että heidän kilonsa verottavat meidän kaikkien rahapussia!!!

Vierailija

Käytännössä ainoa mikä lihottaa, on kulutukseen nähden kohtuuton syöminen. Jos jollain nyt joku Cushingin syndrooma sattuu olemaan tai vuosia kestävä kortisonihoito ja sen vuoksi lihoo, niin ok, mutta äärimmäisen harvinaisia nämä ovat. Kilpirauhaseenkaan ei kannata vedota, koska vajaatoiminta voidaan hoitaa kuntoon ja sitten pitäisi kilojen karista. Äitiys nyt on niin huono tekosyy etten viitsi edes kommentoida.

Vierailija

Ymmärrän sua kyllä paremmin kuin hyvin, itselläni on sentään " vaan" kaksoset mutta kyllä aika liikkua oli silti kortilla! Se oli just niin kuin sanot; alussa ei ehdi tehdä muuta kuin hoidella vauvoja ja sitten kun on nälkä niin sitä mässäilee mitä vaan tavallaan ehkä lohduksikin??? Minä koin pikkulapsiajan rankkana ja masentavana ja ruoka oli yksi lohdutus.

Lisäksi: ei sitä niin vaan minnekään lähde liikkumaan kun on kaksi pientä vauvaa!!!!! Aina olivat eri rytmissä esim. Toinen lapsistani ei viihtynyt vaunuissa eikä ainakaan nukkunut niissä, joten haaveilemani vaunulenkit jäivät väliin kun toinen aina huusi niissä. Mies vahti lapsia sen minkä kykeni, mutta ei nyt hänellekään jatkuvasti halua lapsia heti jättää kun hän tulee ovesta sisään!

Eli kyllä mä ymmärrän sua oikein hyvin. Mulla alkoi normaali elämä vasta 2-3 vuotta lasten syntymän jälkeen kun taas oli mahdollisuus alkaa liikkua ja huolehtia omasta ulkonäöstä.

Vierailija

Ihmisten aineenvaihdunta ja elimistö on niin erillaisia. Raskauden jälkeen voi tulla erinäisiä sairauksia ja masennusta joilla on taipumus lihottaa. Masennuslääkkeet on esimerkki siitä että ihmisestä tulee ylipainoinen hyvinkin pienessä ajassa.

Monille äitiys on raskasta, ei ole aikaa katsoa mitä suuhunsa pistää ja liikuntaa saattaa jäädä kun on niin väsynyt. Itse olen tämän uhri. Kolmoset tuli ja kiloja sen myötä +20kg. En jaksa liikahtaakkaan kun on hetken rauha kotona. Ruokaa ei jaksa laittaa itselleen joten on tullut syötyä mitä sattuu ja silloin kun kerkiää.. Tästä ne kasaantuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat