Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua? Kantapään kutominen sukkaan??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tämä ei nyt oikeastaan kuulu tänne, mutta toivoisin että täällä olisi jokunen käsityöihminen...

Mitenkäs se villasukan kantapään neulominen oikein menikään ??

Jos joku osaisi laittaa jonkinlaisia ohjeita minulle, olisin enemmän kuin iloinen ;-)

Viime syksynä oli lankakerässä ohjeet, mutta olen ne onnistunut kadottamaan. Ja nyt ohjetta ei kerässä ollutkaan.

Kiitos etukäteen !

Kommentit (4)

Vierailija

Itse teen omiinkin sukkiin kaupan sukkien mallisen kantapään ja se istuu paljon paremmin. Seitsemällä veljeksellä kudon naisen sukkaa (koko 38-39) puikolla 12 silmukkaa. Kun kantapää alkaa, yhdistän 1. ja 4. puikon ja kudon niillä kaventamalla molemmissa reunoissa jokaisella oikealla kerroksella yhden silmukan siihen asti, että puikolla on 10 silmukkaa (24 silmukkaa siis kavennetaan 10:ksi). Sitten kudon edelleen vain näillä silmukoilla niin, että poimin joka oikean kerroksen alussa ja lopussa kavennetuista yhden silmukan, näin siis takaisin 26 tai 28 silmukkaan. Ja sitten parilla ekalla koko kierroksen kerroksella kaventelen ylimääräiset pois. Oli ehkä vähän sekavasti selitetty, mutta katsokaa sukkaa jalassanne samalla kun luette ohjetta, jos se auttaisi.

Anoppikin (kova kutoja) kyseli tätä ohjetta, kun appiukko oli kehunut, että mun tekemä sukka pysyy hyvin jalassa... Ja se oli jotain se!

Uusimmat

Suosituimmat