Ei kuukautisia, mutta voiko olla ovulaatio?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Noniin, tuossahan se kysymys sitten olikin. Taustana sen verran, että esikoinen on nyt vuoden ikäinen, eikä kuukautisia ole kuulunut. Imetän edelleen, enkä sitä aio lopettaa vielä. Kesästä lähtien on kerran kuukaudessa muutamana päivänä ollut pientä nipistelyä alavatsassa ja mietinkin nyt, että voisikohan se mahdollisesti olla ovulaatio? Jostain, mutta en muista mistä, olen lukenut, että periaatteessa voisi ovuloida ja tulla raskaaksi, vaikkei kuukautisia olekaan. Olisiko kellään tarkempaa tietoa asiasta?

Kiitoksia etukäteen!

T: (pikkisen vauvakuumeinen) Monttu

Kommentit (5)

Vierailija

..miettinyt ihan samaa asiaa.Itselläni ei ole vielä raskauksia takana, mutta toiveissa. Kuukautisia ei ole ollut moneen kuukauteen ja olen miettiny, että ovuloinko myöskään ollenkaan ja toisin sanoen onko minulla mitään mahdollisuutta tulla raskaaksi kun on tällainen tilanne.. tutkimukset ovat käynnissä, mutta vastauksia kysymyksiini en ole vielä saanut.

Vierailija

voi olla ovulaatioita kyllä, mutta hedelmöittynyt munasolu ei kiinnity, ellei kohdun limakalvo ole tarpeeksi paksu ottamaan sitä vastaan. Eli todennäköistä lienee, ettet voi tulla raskaaksi ennenkuin kuukautiset alkavat, mutta ei se mahdotonta ole. Voihan olla että ihan siitä ensimmäisestä kierrosta tärppää etkä ehdi kuukautisia näkemään kun olet jo uudestaan raskaana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat