Koska Kelasta tieto äitiysloman alk.pvästä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen jo saanut äitiyspakkauksen (laskettu aika 11.1.06), mutta koskahan sopii odotella virallista ilmoitusta äitiysloman alkamispäivästä? Siis jotain joulukuun alkuahan se sitten on, mutta tarkemmin tahtois tietää. Tuleeko sieltä siis ilmoitus asiasta kotiin?

Tällä hetkellä en oo töissä enää.

Kommentit (10)

Vierailija

Eikös se tieto tule siinä samassa missä ilmotetaan äitiyspäivärahan (tai onko se nyt virallisemmin vanhempainraha. Sama se) suuruus? Oothan jättäny samalla kun hait pakkausta myös hakemuksen äippärahasta? Joulukuun alkuhan se tosiaan sun kohalla on se äitiysloman alkaminen, mutta tarkka päivä kyllä ilmotetaan kelasta ja kotiin kirjeellä. Onko sulle tullu päätös niistä rahoista? Mulle se nimittäin tuli kaks päivää siitä ku jätin hakemuksen.

Vierailija

äitiysloman alkamisesta? Itselläni kun tilanne se, että päätös äitiyspäivärahasta tulee varmaankin vasta ä-loman alettua, sillä 6 kk:n tulojen mukaan haen rahaa, ja siihen lasketaan tammikuukin vielä mukaan (l.a 8.3.). Työantajalle kuitenkin olisi päivämäärä ilmoitettava hieman(!) aiemmin, kesäloman ajankohtakin olisi johonkin väliin sovitettava...

Vierailija

eipä oo tullut päätöstä rahoistakaan. Tosin alustavan laskelman sain virkailijalta silloin, kun vein sinne sen kaavakkeen, millä pakkausta & rahaa haettiin. Mielestäni siihen olin täyttänyt nekin kohdat, joilla rahaa haetaan...

Vierailija

...joka ratkesi samana päivänä, kun olin jättänyt Kelan sivujen kautta meiliä/viestiä/palautetta Kelalle.

Eli kävin sivuilta katsomassa, olisiko päätös missä vaiheessa. Siellä luki hakemuksen olleen heillä jo 2kk. Äitiyspakkausrahan olin saanut melkein heti hakemuksen jätettyäni. Jätin sitten samalla kysymyksen sivujen kautta, että koskakohan olisi mahdollista saada tietää tulevista äitoysrahoista ja virallisesta " loman" alkamispäivästä (päivän sainkin sitten sillä laskurilla selville). Samana päivänä tuli sähköpostiin viesti, että päätös on tehty (juuri sinä päivänä, hmm...) ja päätös tulee postitse seuraavalla viikolla. Kyselin siis torstaina, netissä näkyivät pe ja papert tulivat tänään ti.

Suosittelen kysymistä.

Vierailija

pankin tunnuksilla pääsin Kelan palveluun sisään. Siellä luki, että hakemukseni on saapunut 20.9. Kauankohan vielä tarvii odotella sitä kirjettä kotiin...

Vierailija

Mullakaan ei ole vielä tullut päätöstä postissa, mutta Kelan sivuilta huomasin että päätös on jo tehty. Kirje kotiin tulee myöhemmin. Äitiyspakkauksen olen jo kotiin saanut.

Käypä kurkkaamassa www.kela.fi ja sitten oikeasta yläreunasta asiointi ja sitten siirry palveluun. Sieltä voi omilla pankin tunnuksilla kirjautua ja löytää oman hakemuksen tilanteen. Jos ei pankin nettitunnuksia ole niin sitten ei auta muu kuin soittaa.

Toivottavasti ohjeista oli hyötyä.

-J ja Röllimaha- 27+0

Vierailija

seuraavaks neuvoisin (tai ei tuossa aiemmin kyllä neuvoja tainnu olla, mutta...) joko soittamaan sinne kelaan tai sitte käyt katteleen kelan sivuilta omaa tilannetta. Ite en oo palvelua käyttäny enkö osaa neuvoa miten se toimii, mutta eiköhän sieltä jostain löydy tiedot siihenki. Siellä on joka tapauksessa mahdollisuus seurata omien asioiden käsittelyn etenemistä. Tuntuu vain niin hassulta, että pakkauspäätös on tullu mutta raha päätöstä ei. Mutta ei masennuta. Kyllä se sieltä tulee. Eli soitahan kelaan tai käy kattoon sieltä sivuilta :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat