Kotiäidille tunnusomaiset piirteet !

Vierailija

- kuvittelee että vain hänen ratkaisunsa on oikea, mutta ei osaa perustella sitä

- kuvittelee että kaikki työssäkäyvät ovat uraäitejä

- elää miehensä rahoilla ja kadehtii sellaisia naisia jotka ansaitsevat omaa rahaa

- ei päästä miestänsä pikkujouluihin ja ylisuojelee myös lastaan

- kuvittelee lapsensa maailman älykkäämmäksi, kiltimmäksi, kauniimmaksi tai lahjakkaammaksi ja ei huomaa että muut naureskelevat hänen keskimääräistä tyhmemmälle lapselle

- Reimatec on maailman tärkein asia, täpisee Reimateceista päivittäin (eikä tajua että Ticket yms on in eikä Reimatec)

- tekee kaikki ostoksensa (myös vaate) marketeista

- ei huomaa että tekee lapsestaan epäsosiaalisen yksilön jolla tulee olemaan sosiaalisia ongelmia koulussa

- käyttävät av:lla jatkuvasti sanontoja " hanki elämä" " kadehdit vaan kotiäitejä" " minun mieheni ainakin haluaa minun olevan kotona" jne

- teilaa kaikki tutkimukset siitä että lapsen on hyvä olla ikäistensä seurassa päiväkodissa kun taas kaikki omaa valintaa tukevat ajatukset hän uskoo mustavalkoisesti

- useimmat kouluttamattomia tai sitten kaupan kassoja, sairaanhoitajia tai muita vastaavia

- ei osaa lukea vaan kääntää kaikki useimmat kotiäidit-kirjoitukset muotoon kaikki kotiäidit

- ei kestä minkäänlaista kritiikkiä

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

huumoriheitoksi minä tuon tiedusteluni tarkoitin. Tekstisi oli niin hauska, että yritin jatkaa vähän samoilla linjoilla. Tässä on vain kaksi vaihtoehtoa: oletkin vähän tosikko tai sitten minä epäonnistuin surkeasti viestini tyylilajissa, todennäköisesti jälkimmäinen on oikea.

Vierailija:

Lainaus:

Muiden kotifrouvien (?) mielimusiikista en mene sanomaan.

Lainaus:

Mikä se onkaan kotifrouvien mielimusiikkia?

Helmut Lottiako sitä kuunnellaan vai lieneekö enempi tuo kotimainen iskelmämusiikkia sitä mieluisinta kuunneltavaa.

terv. nro 16 - kotirouva, joka on liian hyvällä tuulella ja liian letkeä ruvetakseen tappeluun.

Vierailija

Miten tuo pikkujoulujuttu nyt liittyi kotiäitiyteen? Olen samalla tavalla " päästänyt" mieheni pikkujouluihin riippumatta siitä olenko kotiäiti vai työssä käyvä äiti.

Muutenkin olen kotiäiti sen ajan kun kotona olen ja kun töihin palaan, olen " uraäiti" . Ajatukseni ja käyttäytymiseni pysyvät aika samoina. Varsinkin ostotottumukseni jne.

Vierailija

mutta meidän kotirouvien oiva tunnusmerkki on, että istumme puolilta päivin aamutakissa koneella kolmannen kaffekupillisen kera ja kuuntelemme musiikkia laiskana ja tyytyväisenä kuin hyvin syötetty kissa.

Vierailija

-pukeudun tosi huonosti, melkein aina ulkoiluvaatteisiin

-pidän lippistä päässä kun en jaksa laittaa hiuksia

-en meikkaa juuri koskaan enää

-jos pitää lähteä ulos, ei ole mitään vaatetta kun on tullut osteltua vaan ulkoiluvaatteita

-työelämä ei kiinnosta lainkaan

-ei kyllä kotityötkään

-olen tosi laiska ja saamaton

-lapsi katsoo paljon videoita

-kaveripiiri koostuu toisista kotiäideistä

-rankin harrastus on lastenvaatteiden ostelu huutonetistä

Vierailija

- kuvittelee että vain hänen ratkaisunsa on oikea, mutta ei osaa perustella sitä

- kuvittelee että kaikki työssäkäyvät ovat uraäitejä

Parin vuoden aiempi kokemus antoi varmuuden siihen, että luulen osaavani arvioida lapselleni sopivan ajankohdan päivähoidon aloittamiseen. Jokainen tehköön oman valintansa.

Työni on minulle tärkeä asia elämässä. Olen kouluttautunut työhöni ja haluan toteuttaa itseäni. Juuri nyt on kuitenkin aika keskittyä lapsiin jonkin aikaa.

- elää miehensä rahoilla ja kadehtii sellaisia naisia jotka ansaitsevat omaa rahaa

- ei päästä miestänsä pikkujouluihin ja ylisuojelee myös lastaan

Kyllähän se harmittaa, kun ei ole niin paljon rahaa käytettävissä kuin työssä käydessä. Tämä on kuitenkin valintani: panostan hetken lapsiini, sen arvoa voi tuskin rahassa mitata.

Meillä tulot on yhteiset, ovathan lapsetkin. Kotona ollessa on kummankin hieman tingittävä, mutta elämänlaatukin on toista.

Mies pääsee menoihinsa niinkuin muutenkin, ehkä enemmänkin kuin jos kävisin töissä ja perheen yhteinen aika olisi kortilla.

- kuvittelee lapsensa maailman älykkäämmäksi, kiltimmäksi, kauniimmaksi tai lahjakkaammaksi ja ei huomaa että muut naureskelevat hänen keskimääräistä tyhmemmälle lapselle

- Reimatec on maailman tärkein asia, täpisee Reimateceista päivittäin (eikä tajua että Ticket yms on in eikä Reimatec)

- tekee kaikki ostoksensa (myös vaate) marketeista

- ei huomaa että tekee lapsestaan epäsosiaalisen yksilön jolla tulee olemaan sosiaalisia ongelmia koulussa

Lapseni ovat kerrassaan ihania! En arvioi heidän älykkyyttään tms, opettelen tuntemaan heitä juttelemalla, jokaisella on oma erilainen persoona, omat kiinnostuksen kohteet, omat tavat ja mielijutut.

Lapseni eivät mielestäni ole epäsosiaalisia, päinvastoin, mutta minä taidan olla puolueellinen sitä sanomaan ;)

Reimatec on kestävä ja pestävä, nopeasti kuivuva. Kurahousuja ei tarvitse aina pukea sen päälle. Mutta en osta aina Reimateciä tai edes Reimaa. Marketin vaatteet käy, jos värit on kohdallaan. Ostan lasten vaatteet sen mukaan, että ne ovat kivan näköisiä ja käytännöllisiä. Omat vaatteet harvoin löytyy marketista, ehkä joskus kengät tai ulkoiluvaatteet.

- käyttävät av:lla jatkuvasti sanontoja " hanki elämä" " kadehdit vaan kotiäitejä" " minun mieheni ainakin haluaa minun olevan kotona" jne

- teilaa kaikki tutkimukset siitä että lapsen on hyvä olla ikäistensä seurassa päiväkodissa kun taas kaikki omaa valintaa tukevat ajatukset hän uskoo mustavalkoisesti

Itse asiassa mieheni patisteli minua töihin. Mutta hyväksyy valintani.

Olen samaa mieltä alemmasta kohdasta, päiväkotikokemukset ovat meidän perheessä pääosin myönteisiä. Päivähoitoa tulisi kuitenkin kehittää, esimerkiksi Tanskan systeemistä voisi ottaa mallia.

- useimmat kouluttamattomia tai sitten kaupan kassoja, sairaanhoitajia tai muita vastaavia

- ei osaa lukea vaan kääntää kaikki useimmat kotiäidit-kirjoitukset muotoon kaikki kotiäidit

- ei kestä minkäänlaista kritiikkiä

Olen akateemisesti koulutettu. Osaan lukea :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat